Kirjoittaja Aihe: Onroad auto jutustelua  (Luettu 83459 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #60 : 08.11.2011, 18:41:56 »
Eihän se sillä pommittamisella ihme ole, että joku paikka antautuu, mutta hiukka silti yllätti tämä vanne. Toisessakin etuvanteessa pieniä murtumia ja pienellä puristelulla huomaa ettei ole kuosissa. Rengas pitää kaiken ulkoisesti paketissa, mutta sisäpuolelta karmea totuus paljastuu.
On se hyvä, ettei JLe:lle kelvannut se mun "ylimääräinen" rengassetti. Renkaat kestäis, mutta vanteet on näköjään kulutustavaraa.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #61 : 22.11.2011, 19:41:02 »
Uutta versiota pukkaa Assolta, TC6.1 julkaistu: http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/TC6.1/Factory_Team/

Features:
Updated suspension arms for increased stiffness and strength, as well as finer shock adjustments
Hubs and caster blocks use integrated inserts for adjustable caster and toe angles
H.D.R.C. (High Definition Roll Control) system
Lightweight rear gear diff for maximum performance and minimal maintenance
Front spool with replaceable composite outdrives
Offset arm mounts help increase durability and minimize shims between mount and bulkhead
Ultra-narrow chassis layout optimized for Lithium Batteries and Brushless Motors
Symmetrical bulkhead layout minimizes spare part cost
Multi-position steering system to fine-tune Ackermann/steering rates
VCS3 Shock with hard-anodized threaded shock bodies
Titanium turnbuckles with new ballcup eyelets for easy access to ball stud
16 precision ball bearings
Cross-compatibility with TC6 chassis components

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #62 : 22.11.2011, 20:29:07 »
Cross-compatibility with TC6 chassis components
= TC6 omistajilla alkaa päivitysrumba.  8)

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #63 : 25.11.2011, 13:13:10 »
No jaa, omaan silmään parhaalta näytti kallistukseenvakaajapäivitys ja jos välttämättä haluaa, uudet vetarit (10*5mm laakerit, yleisin koko), ratasdiffejä on jo pakki puolillaan...

Ei aiheuta ostotoimenpiteitä ennen vanhan raudan väsymistä.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #64 : 25.11.2011, 14:12:47 »
Juu eli noiden 0.5mm lyhempien vetareiden ja eri kokoisen pyöränlaakerien lisäksi uudet ominaisuudet on suurin piirtein tässä:

Updated suspension arms for increased stiffness and strength, as well as finer shock adjustments
Hubs and caster blocks use integrated inserts for adjustable caster and toe angles
H.D.R.C. (High Definition Roll Control) system
Lightweight rear gear diff for maximum performance and minimal maintenance
Front spool with replaceable composite outdrives
Offset arm mounts help increase durability and minimize shims between mount and bulkhead

Loput on jo tuttua TC6:sta. Ehkä noita uusia jousituksen osia vois ottaa sitten kun pakista loppuu vanhan malliset. Rattaita löytyy munkin auton diffeistä joten sen suhteen ei varmaan tarvetta enempään päivittelyyn.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2011, 14:14:56 kirjoittanut rMa »

Poissa JoS

  • RaumRC ry
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 267
  • Ei riemulla rajaa, kun assolla ajaa
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #65 : 29.11.2011, 18:10:37 »
Mitä perus työkaluja pitäisi hommata touring autoilu katsoen ( hobbykingistä) itse kun en vielä näistä oikein tiedä ??
Asso B4.2 FT, Asso B44 FT, Asso SC10 FT, Asso TC6.1 WC, Asso 12R5.1, Tamiya Mini M03/M05, Axial Jeep

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #66 : 29.11.2011, 21:39:07 »
Dynamiten 6kolo setti liquidista oli vain noin 10e. Mun mielestä erinomainen hinta/laatu.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #67 : 01.12.2011, 08:51:17 »
http://www.racersrcshop.com/fastrax-kuusiokoloavain-vaihdettavilla-karjilla-15mm-2mm-25mm-3mm-p-1125.html

Mulla on tuommoinen ja on toiminu kunnolla. Hudyn avaimet lienevät Best in Business, Asson avaimilla me ollaan käännetty ruuveja myöskin vuosia ongelmitta. Ollu sitte käyttäjävirheitä jos on pyöristelty kantoja.

Lisäksi mutteriavaimista suosittelen 5,5mm ja 7,0mm avaimia:

http://www.racersrcshop.com/fastrax-nut-driver-7mm-p-1123.html

http://www.racersrcshop.com/fastrax-nut-driver-55mm-p-1124.html

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Renkaista
« Vastaus #68 : 01.12.2011, 16:34:16 »
On tässä ollut vähän puhetta että pitäis kokeilla jotain edullisempaa rengasvaihtoehtoa kuin tuo 30€ FTT Sorex. Euro Touring Series käyttää Ride merkkistä rengasta, kovuudet sielläkin on samat kuin Sorexissa eli 28 ja 32. Hinta Ride32:lle on Power Racingissä 26€ ja EuroRC:ssä 25€. Luultavasti 32 pitäisi Nihattulan matoilla ihan hyvin, ainakin ETS sarjan kisoissa on ko. rengasta käytetty sisällä. Sivuvaikutuksena pitäisi sitten kestää pitempään kun seos on vähän kovempi.

Onko muita kiinnostuneita ko. renkaiden kokeiluun? Voisin kysäistä kauppiailta tarjousta mikäli renkaita tulisi Raumalle vähän enemmän.

Poissa JoS

  • RaumRC ry
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 267
  • Ei riemulla rajaa, kun assolla ajaa
« Viimeksi muokattu: 01.12.2011, 16:59:19 kirjoittanut JoS »
Asso B4.2 FT, Asso B44 FT, Asso SC10 FT, Asso TC6.1 WC, Asso 12R5.1, Tamiya Mini M03/M05, Axial Jeep

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #70 : 01.12.2011, 17:13:37 »
Kaikki näyttäis olevan mutterinvääntimiä. Jos tarkoitus olisi availla TC5:n ruuveja niin tässä satsissa on millisiä.
Tuolla satsilla ja tuolla linkittämälläsi avaa kyllä kaikki ruuvit mitä TC5:ssa tarvitaan, tosin oikeasti ei tarvittaisi kuin 1.5mm ja 2.0mm heksat ja 5.5mm ja 7mm mutteriavaimet niin kuin Jyrki tuossa mainitsikin, ja 2mm pallopää olisi hyvä tukivarren kiinnikkeisen ruuveihin.

VTECeistä on jäänyt Ukissa vähän paha maku suuhun mutta voi olla että toimisivatkin Nihattulan matolla. Pito tuntui ainakin olevan ihan ok, katsotaan kun saadaan vielä sun auto kunnolla säätöihin että miltä se pito oikeasti alkaa näyttää.

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: Renkaista
« Vastaus #71 : 01.12.2011, 17:56:24 »
Luultavasti 32 pitäisi Nihattulan matoilla ihan hyvin, ainakin ETS sarjan kisoissa on ko. rengasta käytetty sisällä. Sivuvaikutuksena pitäisi sitten kestää pitempään kun seos on vähän kovempi.

Mulla on auton mukana tulleita käytettyjä 32:sia 2 kierrosta. Meinasin kokeilla, kun seuraavaksi Nihattulaan mennään.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #72 : 01.12.2011, 18:24:26 »
Samoin itsellä on yksi kierros käytettyjä Sorexin 32:ia. Ugin matoilla niiden kanssa ajaminen oli melkein mahdotonta mutta Nihattulassa on sen verran parempi pito että voi hyvinkin toimia. Eri merkeillä varmaan on vielä eroja pidossa saman numeroisella seoksella, siksi ajattelin kokeilla tuota Ride32:sta. Taitaa tulla tuo touringrenkaiden Pirkka eli CPX kierroskin tilattua kun Eurorc niitäkin myy. Onpahan sitten renkaita koko talven ajoihin.

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #73 : 05.12.2011, 09:16:19 »
Onkos kellään havintoja Sweep merkkisestä renkaasta. Maailmalla kehuvat yhtä pitäväksi kuin Sorex, mutta kestävämmäksi. Merkkiä myy www.racersrcshop.com , mutta 1/10 turistirengasta ei ainakaan nettisivuilla näy.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #74 : 05.12.2011, 10:04:44 »
Rcmart myy Sweepiä.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011, 09:12:40 kirjoittanut rMa »

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #75 : 05.12.2011, 23:24:18 »
Mikä näistä mahtais toimia Nihattulassa: http://www.modelsport.co.uk/hpi-sprint-2-sport-2.4ghz-bmw-m3-gt2-rtr/rc-car-products/364399 Harjalliset sähköt tietysti vaihtaen mutta olishan se vedenkestävä jos katto alkaa vuotamaan ;)
tai: http://www.modelsport.co.uk/speed-passion-rs1-touring-car-rtr-honda-civic-mugen-r/rc-car-products/359807

Ajattelen myös kesäkäyttöä kun meidän lähellä on Uotilan kirjaston/koulun parkkipaikka missä saisi kanssa ajettua :-\

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #76 : 05.12.2011, 23:43:55 »
Makro86 nimimerkki kävi HPI:lla Ukissa pari kertaa ajamassa, kyllä se mun mielestä ihan kelvollisesti meni. Luulisin että oli juurikin tuo Sprint 2 kyseessä. Toisesta autosta en osaa sanoa mitään.

Hobbylinnassa on muuten Sprint2 Camaron korilla 240€.

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #77 : 06.12.2011, 00:27:49 »
Kyllähän nuo kaikki millä ajetaan Nihattulassa tällä hetkellä käyvät myös ulos,kesäkelillä,mieluummin kuivalla.
Tuosta vedenkestosta voidaan puida suuntaan jos toiseen,mut mä en ainakaan enää haluu ajaa vesikelissä pelkästään auton sotkeentumisen vuoksi.(nykyisillä)
Yleisesti ottaen,jos auto ilmoitetaan vedenkestäväksi,se tarkoittaa noparia ja ehkä jopa ohjausservoa.
Loput osat mitä autosta löytyy (akut,laakerit,pallopäät ym.) eivät tosiaankaan pidä vedestä.
Muutenkin uskoisin turistin muuttuva sadekelillä drifteriksi,joka onkin sit taas ihan oma lajinsa...jotta niin ja siitä sit vois jatkaa vaik kuin...
Mut asiaan ja kauppaan,jollain pitää aloittaa ja siitä voi sit parantaa,jos siltä tuntuu.
En voi muuta sanoa kuin tää on mun mielestäni toudella kivaa,suosittelen jokaista kokeilemaan,jää koukkuun.  ;)

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #78 : 06.12.2011, 09:18:27 »
Ajattelen myös kesäkäyttöä kun meidän lähellä on Uotilan kirjaston/koulun parkkipaikka missä saisi kanssa ajettua :-\
Parkkipaikoilla taitaa olla sen verran kiviä aina että hiilaripohja on aika kovilla. Joku suoja pohjaan voi tietenkin auttaa mutta kyllä parkkissuttailu on vähän eri laji. Kesäksi olisi parempi ehkä joku muovipohjainen auto mutta siihenhän on vielä pitkä aika, ehtii vielä vaihtaa kalustoa :-)

Mulla on tänään mukana tuo Helmirannassa käynyt TT ZT-2, sitä saa kokeilla kuka haluaa.

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #79 : 06.12.2011, 12:28:23 »
Asfalttiajelusta sen verran etä mun TC5(hiilaripohjainen) on käynyt tutustumassa parkkiksiin parin akullisen verran, enkä löytänyt yhtään uutta jälkeä pohjalevystä ajelun jälkeen. Tosin maavara oli paaaaljon isompi kuin rata-ajossa, eli ajo-ominaisuuksista joutuu kyllä tinkimään, mutta ei se auto heti pilalla ole jos pihasuttailua harrastaa.
Radallehan nuo hiilaripohjaiset autot on kuitenkin tarkoitettu...