Kirjoittaja Aihe: Ansmannin autot  (Luettu 49311 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #40 : 27.07.2011, 11:38:10 »
...
Iskaritorni on ollut päivitettyä mallia jo jonkin aikaa. Huomasinpa tuossa  :)

Ihmettelinkin tuota tornin oletettua heikkoutta kun oma Apinakin on saanut jo melkoista kyytiä ja ehjältä se vielä vaikuttaa. Materiaalin paksuus ainakin näyttää riittävältä. Materiaalin laadusta en sitten tiedä, mutta ainakin torni on paksunpi kuin Asson vastaava osa. Idleri-rattaatkin ovat kestäneet kun säätelin slipperin heti kasauksen jälkeen kuntoon. Niissä Ansmanneissa joissa slipperi on ollut liian tiukalla, on idlerien kanssa ollut enemmän ongelmia. Samaten kuuladiffi alkaa luistamaan ja kulumaan turhan nopeasti jos slipperi ei anna yhtään myöden.

Rottaa en ole vielä ehtinyt teestaamaan, mutta Apinaan olen hyvin tyytyväinen.

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #41 : 14.08.2011, 10:10:55 »
Onko ihmisillä aikeita autokaupoille Rceet.net suuntaan?
Itseä kiinnostaisi kysästä Macnum kitin hintaa ja saatavuutta eli 2wd truggya, toki kelpaisi taas apina tai rottakin...

Toki kauppias voi vastailla tähänkin ketjuun jo tuosta Macnumin tiimoilta...
 
Niin siis oli tarkoitus jotain kimppatilausta kysästä ::)
« Viimeksi muokattu: 15.08.2011, 21:20:24 kirjoittanut MVu »

Poissa Rceet.net

  • Jäsen
  • Viestejä: 14
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #42 : 15.08.2011, 08:04:08 »
Magnum kitin kohdalla näyttää olevan "liikennevalo" punaisena joten ei tällä hetkellä ole saatavissa.
--> http://www3.ansmann.de/cms/en/rc-cars/electric-cars/off-road-110/macnum.html

EDIT: Hinta olisi Magnumille 59€
« Viimeksi muokattu: 15.08.2011, 20:24:38 kirjoittanut Rceet.net »

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #43 : 17.08.2011, 08:27:22 »
No entäs tämä: http://www3.ansmann.de/cms/en/rc-cars/ar-pro-cars/xt-pro.html ainakin vihreätä näyttää...

Joku toinen truggy tarvis hankkia ja tämä olis yksi vaihtoehto.

Poissa Rceet.net

  • Jäsen
  • Viestejä: 14
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #44 : 17.08.2011, 19:42:38 »
XTpro truggy voisi irrota hintaan 115€

XTpro jakaa lähes kaikki osat X2 auton kanssa. Runko, tukivarret, vetarit ja muuta pientä on eroina, eli käytännössä varaosat löytyy valmiiksi hyllystä.

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #45 : 18.08.2011, 18:18:34 »
Yksi tänne kiitos.
Mitä muuta samalla kannattaa/pitäisi tiluutella? varaosia, optio-osaa? Moottori ja nopari on jo kyllä.

Teenkö virallisemman tilauksen jossain vielä?

Poissa Rceet.net

  • Jäsen
  • Viestejä: 14
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #46 : 18.08.2011, 22:31:46 »
Juu tilaus vastaanotettu.  :)

Varaosista mukaan perustavaraa eli c-palat, takahubit, tukivarret,  keulan osia ja mitä nyt arvelee rikkovansa  :D

Päivitys osista suosittelen http://www.rceet.net/takatukivarren-kiinnike-alumiini-p-922.html
ja http://www.rceet.net/idler-ratas-28t-alumiini-p-1029.html  <----- oikeastaan pakollinen
ehkä myös http://www.rceet.net/saranatapin-etutuki-alumiini-p-1028.html

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #47 : 18.08.2011, 22:49:37 »
Se mitä on nähnyt apinoiden kestävän ja itsekkin yhtä vähän aikaa pommittaneena niin eipä noita varaosia kauheasti tarvita ;)
Se idler ratas kyllä saa tulla ja kai ne tukivarretkin olisi syytä olla pakissa jos ne kerran ei ole "yhteisosia".
Muut saa sitten jos (kun tarvitaan) Rceet.netin varastosta?


Poissa Rceet.net

  • Jäsen
  • Viestejä: 14
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #48 : 18.08.2011, 23:01:44 »
Juu varastossa on ja otan XTpro mallikohtaisiakin sitten muutamia varalle kauppaan.

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #49 : 07.09.2011, 17:59:16 »
XTPro saapunut ja kokoamista odottaa.
Kiitos Rceet.netille taas kaupoista.

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #50 : 23.09.2011, 10:21:05 »
Muksut flunssassa ja itse puolipäivää kotona niin Ansmanni ajokunnossa ::)
Hyvältä vaikuttaa taas, ainakin piha-ajoltaan rauhallisempi kuin Asson T4.1 ja Castlen s2 koneessa tuntuisi olevan kivasti potkua autoon.
Toivottavasti olisi vielä ajokeliä että pääsisi Wanhalle kokeilemaan.

Voi kyllä suositella autoa ja hintaansa nähden (115e) loistava kitti.

Poissa Rceet.net

  • Jäsen
  • Viestejä: 14
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #51 : 23.09.2011, 17:58:41 »
Moi

Jos tarviit sisäkopan niin ilmottele  :)

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #52 : 24.09.2011, 09:30:57 »
Talveksi tuollainen voisi olla hyvä, montako oravan nahkaa se maksaa?

Poissa Rceet.net

  • Jäsen
  • Viestejä: 14
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #53 : 25.09.2011, 20:58:41 »
Se kustantaisi 12€.

Poissa Marko

  • RaumRC ry.
  • Gold Member
  • Viestejä: 76
  • propellihattu
    • Skype
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #54 : 23.12.2011, 18:52:34 »
Tul kyllä ihme härö blackout hetki sitten... Lähti X4 tilaukseen  :o
Jotain semmosta sitten sielä radan ulkopuolellakin on, kun kauheasti kiinnostaa sinne ajella. "mauska"

Poissa Rceet.net

  • Jäsen
  • Viestejä: 14
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #55 : 26.12.2011, 17:21:21 »
X4 boksien shimmaamisesta sen verran että rattaista pitää ottaa kaikki välykset pois. kopsasin tähän ohjeen kaiken varalta:

Diffiboksien pinionien ohjeenmukaset shimmit laita boksien sisäpuolelle.

Ulostuloille niin monta shimmiä, ettei sivuttaisliikettä ole juurikaan, kuitenkin niin, että diffi pyörii herkästi. Kokeile vaikka ilman boksin pinioniakselia, kuoret yhdessä (käsin pitäminen riittää). Nyt siis tiedät montako shimmiä ulostuloille tulee yhteensä. Itsellä meni kai 3 tai 4, en muista enää.

Kuinka noista sitten laitat puolelleen selviää kokeilemalla, eli lautasrattaan puolelle niin monta että ei ole ollenkaan välystä, mutta ei saa jumitellakkaan tietenkään. Kannattaa tämäkin kokeilla boksin kuoret yhdessä. Meniköhän kolmekin mulla lautasen puolelle, empä muista sitäkään... Loput sitten vastakkaiselle puolelle.

Pääasia että rattaat ovat välyksettämät, pienet "kahnutukset" loppuvat ajamalla.

T. Matti

Poissa Marko

  • RaumRC ry.
  • Gold Member
  • Viestejä: 76
  • propellihattu
    • Skype
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #56 : 27.12.2011, 00:07:57 »
X4 boksien shimmaamisesta sen verran että rattaista pitää ottaa kaikki välykset pois. kopsasin tähän ohjeen kaiken varalta:

Diffiboksien pinionien ohjeenmukaset shimmit laita boksien sisäpuolelle.

Ulostuloille niin monta shimmiä, ettei sivuttaisliikettä ole juurikaan, kuitenkin niin, että diffi pyörii herkästi. Kokeile vaikka ilman boksin pinioniakselia, kuoret yhdessä (käsin pitäminen riittää). Nyt siis tiedät montako shimmiä ulostuloille tulee yhteensä. Itsellä meni kai 3 tai 4, en muista enää.

Kuinka noista sitten laitat puolelleen selviää kokeilemalla, eli lautasrattaan puolelle niin monta että ei ole ollenkaan välystä, mutta ei saa jumitellakkaan tietenkään. Kannattaa tämäkin kokeilla boksin kuoret yhdessä. Meniköhän kolmekin mulla lautasen puolelle, empä muista sitäkään... Loput sitten vastakkaiselle puolelle.

Pääasia että rattaat ovat välyksettämät, pienet "kahnutukset" loppuvat ajamalla.

T. Matti


Kiitoksia vinkeistä ja neuvoista :) + myös mitä laitoit mailiin tilausvahvistuksen yhteydessä :)
Jotain semmosta sitten sielä radan ulkopuolellakin on, kun kauheasti kiinnostaa sinne ajella. "mauska"

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #57 : 27.03.2012, 12:27:15 »
Kertokaahan kokeneemmat, kun tuosta XTprosta meni idler ratas hampaattomaksi ja sinne saa optiona alumiinista ja nailonista idleriä niin kumpi sinne kuuluu laittaa ja miksi?


Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #58 : 27.03.2012, 12:59:15 »
Alumiininen kestää luultavasti enemmän,mut uskoisin et se muovi/nailon ratas myös kestää.
Tärkeintä on säätää slipperi oikein,ettei riko mitään voimansiirrosta.Toi idler ratashan sieltä ensimmäisenä hajoo,jos slipperi on liian tiukalla,jos se on alumiininen hajoo luultavasti jotain muuta.

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #59 : 27.03.2012, 13:15:07 »
Nylonin kannalla olen. Alumiinisen kanssa saa tosiaan hajoitettua muita rattaita laatikosta.
Apinassa kesti alkuperäiset idlerit koko viime kesän, eikä vieläkään ole mitään pettämisen merkkejä. Jos laakerit on kunnossa, slipperi säädetty ja rattaissa vähän voitelua, niin kyllä pitäis kestää kohtuullisen hyvin.