Kirjoittaja Aihe: Ansmann Mad Monkey  (Luettu 13060 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Ansmann Mad Monkey
« : 18.06.2011, 18:29:50 »
Sain Apinan valmiiksi ja ennen koeajoa auto vaikuttaa ihan lupaavalta :)
Palataan asiaan parin akullisen jälkeen.

Auton kyytiin tuli seuraavanlainen tekniikka:

Moottori: Turnigy Mach 2 sensorillinen 9.5T kiinanmotti
Nopari: Scanner RC 80A sensorillinen kiinansäädin
Servo: BlueBird 661DMG+HS
Radiot: Futaba 3PM 2.4G +  R603FS

Kolme ensinmainittua on uutta tavaraa Hobbykingistä ja radio on vanha tuttu. Vastari on uusi.

Tällainen siitä sitten tuli.

Auto on muuten koottu suoraan paketista löytyvistä osista, mutta laitoin alkuperäisten säädettävien linkkien tilalle ihan aidot vanttiruuvit säätelyä helpottamaan ja alkuperäiset renkaat jätin suosiolla lapsille pihasuttailuun ja liimasin Apinan vanteille JConcepts Double Dee's takarenkaat.

Poissa ManuH

  • RaumRC ry.
  • Gold Member
  • Viestejä: 77
Vs: Ansmann Mad Monkey
« Vastaus #1 : 18.06.2011, 23:41:28 »
Mullakin on korin rei'itystä vaille valmis!  ;D

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Ansmann Mad Monkey
« Vastaus #2 : 19.06.2011, 12:32:44 »
En tehnyt yhtään reikää omaani. Käytin kiinnityksessä tarranauhaa.

Tarkempaa tarinaa rakentelusta löytyy blogin puolelta.

Poissa Rceet.net

  • Jäsen
  • Viestejä: 14
Vs: Ansmann Mad Monkey
« Vastaus #3 : 19.06.2011, 15:04:17 »
Hei

Mitä on täällä foorumilla ollut juttua noista 28t idler rattaiden kestävyydestä, on totta ettei vakioratas ole kovin kestävä, pro mallien rataskaan ei kestä sen paremmin. Onneksi on tuo alumiininen saatavilla, mutta alumiini rattaat tulee rasvata kunnolla, ts. boksin saa vetää aikä täyteen rasvaa. Jokin jäykähkö rasva että pysyy boksin sisällä. Jos ei ole kunnon voitelua eivät alumiinisetkaan rattaat ole pitkäikäiset.

Asia on tiedostettu myös valmistajalla ja tulossa on nylonversiokin rattaasta. Saan niitä toivon mukaan heinäkuun loppupuolella.http://www.ar-rc.com/?p=911

« Viimeksi muokattu: 19.06.2011, 15:08:18 kirjoittanut Rceet.net »

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Ansmann Mad Monkey
« Vastaus #4 : 19.06.2011, 17:20:43 »
Hieno juttu että parempaa osaa on luvassa. Onko ongelma materiaalissa vai mikä siinä alkuperäisessä tökkii? Kuten blogin puolella kirjoitin, rattaissa on välys ihan ok ja laakerit istuvat paikkoihinsa oikein hyväntuntuisesti, eli mitään varsinaista rakenteellista "vikaa" en kasatessa huomannut.

Auto tuntui kyllä hyvältä ajaa ja jos auto vaan muuten kestää, niin tarkoitus on autolla ajella vielä tulevaisuudessakin.

Poissa Rceet.net

  • Jäsen
  • Viestejä: 14
Vs: Ansmann Mad Monkey
« Vastaus #5 : 19.06.2011, 17:32:58 »
Kyllä vika on luultavimmin materiaalivalinnassa, komposiittinen jäykkä muovi ei kestä äkillisiä iskuja, kun yksikään hammas murtuu, se on silloin muidenkin menoa. Komposiitti on ok muuten mutta noin pienessä rattaassa väärä paikka. Esim samasta matskusta tehty isompi 52t diffiratashan kestää hyvin..

Alumiini kestää raa'alla lujuudella.
Nylonin vahvuus piilee sitkeydessä, ts. joustaa muttei murru.

Kulutuskestävyyden veikkaisin olevan Nylonisella paras, pitäisi kestää ajaa "kuivalla" boksillakin.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2011, 17:38:38 kirjoittanut Rceet.net »

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Ansmann Mad Monkey
« Vastaus #6 : 19.06.2011, 17:34:43 »
Yhtäkään nylonratasta en ole Asson B4:sta tai T4:sta vielä saanut rikki, eli se lienee oikea materiaali rattaisiin.