Kirjoittaja Aihe: Flying Styro Swift Racer  (Luettu 10279 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Flying Styro Swift Racer
« : 04.08.2010, 21:49:49 »
Kaksimoottorista puistolennokkia ei vielä kalustosta löytynyt ja kun Sabella sattui moinen olemaan poistotuotteiden listalla niin pitihän se tilata. Koneesta ei netistä kovin paljoa juttua löytynyt, ilmeisesti sarja on tullut myyntiin lähes 10 vuotta sitten eikä ole aikanaan ollut myyntilistojen kärjessä. Kuten paketista näkee Saben hyllylläkin on vietetty aikaa useampi vuosi. Koneen osien liimaukset ovat mukavasti kellastuneet ja depron on myös saanut oman osansa ajan patinasta.
Koneen materiaali on muotoon valettua depronia paksuudeltaan kolmesta kuuteen millimetriä eli melko hauras kone kyseessä. Rcgroupsilta löytyi maininta perän putoamisesta ilmassa koneessa jota oli terästetty harjattomalla tekniikalla joten jonkinlaisia vahvistuksia pitää yrittää saada aikaiseksi.
Vakiona koneeseen suositellaan 280-kokoluokan harjallisia moottoreita sarjan mukana tulleiden 4:1 alennusvaihteiden kanssa ja 8x720mAh NiMH akulla. Lentopainoksi näillä tekniikoilla ilmoitetaan n. 500g joten aika leijasta on kyse kun kärkiväli on 1090mm ja pituus 720mm.

Tarkoitus on laittaa koneeseen harjaton tekniikka pienehköllä lipoakulla ja sarjan mukana tulleilla kolmelapaisilla koottavilla potkureilla.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Flying Styro Swift Racer
« Vastaus #1 : 02.09.2010, 21:59:06 »
Tekniikat tuli tilattua. Tärkeimpinä kriteereinä valinnalle oli hinta, hinta ja... no olkoon vaikkapa pyörintäsuunta.

Moottorit: FC 28-22 Brushless Outrunner 1200kv $5.95/kpl
Säätimet: HobbyKing 12A BlueSeries Brushless Speed Controller $7.39/kpl
Potkurit: GWS HD8040 3 Blade Prop sekä vastakkaiseen suuntaan pyöritettävä GWS HD8040 3 Blade Prop Counter Rotate $2.65/2kpl eli potkureita olisi sitten vaikka nelimoottoriversioon.
Servot: HXT500 $3.49/kpl  ja/tai HXT900 $2.69/kpl.

Tarkoitus on kokeilla onnistuuko ohjaus siten että sivuperäsin vaikuttaa moottorien kierroksiin. Eli sisäkaarteen puoleista moottoria pyöritettäisiin hitaammin kuin ulommaista. Samat moottorit ja potkurit on joku laittanut 1,3 kiloiseen Great Planes Catalinaan joten luultavasti näillä pääsee ilmaan. Painoa moottoreilla on likimain saman verran kuin 280-koon harjallisilla ja kun vaihteiden paino otetaan huomioon tekniikkapaketti tulee olemaan luultavasti aika paljon kevyempi kuin malliin alunperin tarkoitettu.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2010, 22:10:20 kirjoittanut rMa »