Päivitystä tilanteeseen. Tämä rakentelu on vähän jäänyt taka-alalle kun harrastusaika on mennyt aika pitkälti Foxin ja parin Asson kimpussa, mutta kyllä tähänkin aina joskus ehtii nippeleitä liimailemaan. Nyt on vihdoin kaikki servot paikoillaan ja kaikki työntötangot kiinni molemmista päistä. Sähköistä puuttuu vielä noparin johtojen pidennys ja motin kiinnityksen rakentaminen.
Varsinaista rakentelua ei ole enää muuta kuin koulingin leikkaaminen ja kiinnityspisteiden liimaukset. Tarrojen liimailua ei kai lasketa rakentamiseksi(?). Itse koulinki tulee ruuveilla kiinni, mutta ne ruuvien vastakappaleet on vielä liimaamatta ja taitavat olla tällä hetkellä hukassakin
Tämän viestiketjun aloituksen jälkeen on koneeseen tuleva moottori vaihtunut. Silloin kun kamoja tilailin, oli joka paikasta loppu em. Turnigyt ja nyt koneeseen tuli aavistuksen tehokkaampi, mutta vähän pienemmällä kv:llä varustettu moottori.
Linkki moottoriin.Tämä moottori ottaa sen verran enemmän tehoja, että myös säädin saattaa vaihtua vielä. Nyt olen koeajellut mottia 30A Mysteryllä ja siltä kyllä näyttää, että jos aikoo käyttää 9x6 APC-E:tä niin virta menee jonkin verran yli säätimen suositusten. Tosin kaasussa on muitakin asentoja kuin 0 ja 1, eli säätimen kohtalo ratkeaa ensimmäisten lennettyjen akullisten aikana.
Kone alkaa näyttämään jo ihan tunnistettavalta.
Sekoittelin vähän maaleja ja kun löysin kohtuullisen hyvän väriyhdistelmän, korjasin koneen rungon vasemmalta puolelta kokeeksi "hilsettä". Toinen kylki vertailun vuoksi ilman hilseenpoistoa. Myös siipien tummat yläpinnat täytynee käsitellä.
Koeajelin pukissa moottoria ja tässä vähän tuloksia:
motti: 35-42 1250kv
potkuri: 8x6 APC-E kiinalainen kopio
säädin: 30A Mystery
akku: 2200mAh 20-30C 3S Flightmax
I_max: 31A
P_max: 290W
U_min: 9.3V
Akku ja säädin lämpenivät yllättävänkin paljon, vaikka ajelin pidempää pätkää n. 13-15A virroilla ja välillä nostin tehoa lähelle maksimia muutamaksi sekunniksi. Ajelen vastaavaa testiä vielä 9x6 potkurilla kunhan vaan ehdin. Edellisessä testisessiossa ei ollut mukana lämpömittaria. Akun ja säätimen lämmöt pitää vielä ottaa talteen. Motti ei tuollaisella vajaan 300W kuormalla lämpene sen vertaa että sitä kädellä erottaisi. Motissa on siis potentiaalia, mutta säädin ja akku käyvät äkkiä pieniksi. Lisää aiheesta seuraavien testien jälkeen.