Kirjoittaja Aihe: Team Associated TC5  (Luettu 45763 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoS

  • RaumRC ry
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 267
  • Ei riemulla rajaa, kun assolla ajaa
Vs: Team Associated TC5
« Vastaus #40 : 09.03.2012, 22:01:25 »
No voi vattu, katoin pakkiin ja ei löydy 30w öljyy  :P on 25 ja 35 kumpaa kannattaa laittaa??
Asso B4.2 FT, Asso B44 FT, Asso SC10 FT, Asso TC6.1 WC, Asso 12R5.1, Tamiya Mini M03/M05, Axial Jeep

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC5
« Vastaus #41 : 09.03.2012, 22:04:23 »
35wt

Poissa JoS

  • RaumRC ry
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 267
  • Ei riemulla rajaa, kun assolla ajaa
Vs: Team Associated TC5
« Vastaus #42 : 09.03.2012, 22:05:03 »
ok kiitoksia taas  ;D
Asso B4.2 FT, Asso B44 FT, Asso SC10 FT, Asso TC6.1 WC, Asso 12R5.1, Tamiya Mini M03/M05, Axial Jeep

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC5
« Vastaus #43 : 09.03.2012, 22:12:32 »
Toinen vaihtoehto on laittaa 35 molempiin ja ne kakkosen männät.

http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/TC5R/setup_sheets/tc5_levanen_lrpmasters_2007.pdf

Siinä ainakin yksi mattosetuppi, jossa kyseisellä tavalla iskarit. Asson omista männistä taitaa useimmin olla käytössä tuo #2. Losilta löytyy nykypäivänä kaikissa touring-autoissa enimmäkseen käytössä oleva 3*1,1mm männät. Sabelta loppunut kylläkin...

http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44786&grpid=3901&order_id=WO1331323767

Mutta myös nähnyt kerran Losin punaiset käytössä (3*1,2mm)

http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44787&grpid=3901&order_id=WO1331323767

Nuo mulla on nyt ja jos laittaa 5wt jäykemmät öljyt, niin vaikutus on about sama, kuin mustat männät löysemmällä öljyllä.
"Mutta mitä eroo siin on, et jos on kaks isompaa reikää tai kolme pienempää?"

On siinä eroa, ite en kyllä fluidien dynamiikan masiteri oo, mutta kolmireikäisillä männillä oon ajanu ite ny pari vuotta enkä hinkua asson mäntiä käyttämään...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC5
« Vastaus #44 : 09.03.2012, 22:32:35 »
Santerin tarttis vissiin saada sunnuntaiksi auto ajoon joten männät on sitten assot. Takapito on tuossa autossa ollut yleensä se mitä ei ole liikaa ja kun stanukoneella ei viitsisi hukata takarenkailla auraamiseenkaan tehoja niin melkeinpä joutuu turvautumaan notkeampaan öljyyn.

Juholla on näköjään ollut one wayta, itf dekkiä ja pohjalevyä, vielä 3.5 asteen auraus takana ja puoltoista astetta haritusta edessä, o-renkaat dekin takakiinnityksessä jne. Kaikkia noita vois tietty kokeilla mutta kun on vielä nikkeliakut ja 3.5 lankainen mottikin kyydissä...
« Viimeksi muokattu: 09.03.2012, 23:43:58 kirjoittanut rMa »

Poissa JoS

  • RaumRC ry
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 267
  • Ei riemulla rajaa, kun assolla ajaa
Vs: Team Associated TC5
« Vastaus #45 : 09.03.2012, 23:23:00 »
Siis ei jumanskeka noita iskareita  >:( >:( :( :( puol tuntii yhden iskarin kanssa jo mennyt eikä vieläkään toimi. Siis onks ne siniset foumit tarpeellisii?? Kun avasin iskarit ei siel sellasii ollut sisällä :o, menee hermot kun yrittää laittaa sitä muovi korkkia (läpinäkyvä) ja siihen sitä sinistä foumia ja aina menee persilleen kun yrittää laittaa >:( >:(
« Viimeksi muokattu: 09.03.2012, 23:26:15 kirjoittanut JoS »
Asso B4.2 FT, Asso B44 FT, Asso SC10 FT, Asso TC6.1 WC, Asso 12R5.1, Tamiya Mini M03/M05, Axial Jeep

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC5
« Vastaus #46 : 09.03.2012, 23:29:08 »
Jätä ne foamit pois. En tiedä onko niitä joku joskus käyttänyt mutta mun kohdalle ei ole osunut setuppia jossa käytettäis. Ne TC5 iskarit ei ole muutenkaan helpoimmasta päästä ja foamit tekee homman vielä vaikeammaksi.

Poissa JoS

  • RaumRC ry
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 267
  • Ei riemulla rajaa, kun assolla ajaa
Vs: Team Associated TC5
« Vastaus #47 : 10.03.2012, 00:22:59 »
Dodiin iskarit on kunnossa (kaikki neljä  ;D ) kiitoksia rMa ja JLe neuvoista helpottui homma ::)
Asso B4.2 FT, Asso B44 FT, Asso SC10 FT, Asso TC6.1 WC, Asso 12R5.1, Tamiya Mini M03/M05, Axial Jeep

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC5
« Vastaus #48 : 10.03.2012, 07:41:34 »
Juu, vitosen iskareissa ne bladderit (kumitutit/nännit/...) ei olleet ihan niin hyvin istuvia, kuin noissa uudemmissa. Kyllä ne vanhatkin sinne saa sloahtamaan, mutta iskarin vartta pitää vetää hieman takaisin ulospäin. Siinä kohtaa iskarin sylinteri suorastaan "imaisee" tutin paikallensa. Ei muuta ku pojat rajuu ajoo sunnuntaina :)

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa -Tommi-

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 172
Vs: Team Associated TC5
« Vastaus #49 : 10.03.2012, 19:33:20 »
Mä näköjään missasin suuren osan tästä keskustelusta ja iskaritkin vissiin on jo kasassa. Mutta tulevan varalle muutama juttu..

1) Iskarin hattuna olevaan muoviosaan kannattaa porata 1mm:n reikä siihen kohtaan mistä reikä on jo muotissa aloitettu (eli alapuolelta). Helpottaa huomattavasti siihen että kaikista iskareista saa samanlaiset.

2) Bladderit kannattaa vaihtaa joka kerta kun vaihtaa öljyt (paitsi jos saman päivän aikana puljaa öljyjä uudestaan). Ne imevät öljyä hiukan itseensä ja turpoavat niin eittei kerran käytettyjä oikeasti saa kunnolla paikalle. Uudet sopivat nätisti.

3) Tämä on optio kasaukseen, mutta suosittelen lämpimästi iskarien kasaamiseen tarkoitettua alipainepumppua. Sellaisella kun saa kaiken ilman iskareista pois. Esim.

http://www.rc-mushroom.com/product_info.php/ride-air-remover-long-p-16406

Tällä saa tehtyä myös krossarin iskareita, mutta niissä tämä ei ole niin oleellinen.