Kirjoittaja Aihe: Team Associated TC6/TC6.1  (Luettu 71177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6
« Vastaus #40 : 22.03.2012, 09:32:46 »
Spec-R on nykyään Villellä. Reilun millin verran shimmejä/holkkeja per puoli, eihän se ole paljon? Voidaan sinne tuota TC6:n kuuladiffiäkin mallata niin näkee tarkemman mitan.

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Team Associated TC6
« Vastaus #41 : 22.03.2012, 11:33:10 »
Kasailin eilen niitä diffejä kans. Pari muuttujaa oli matkassa, kun korkkasin kierteet siitä toisesta pienestä nylokista. Sopiikohan siihen esim. krossin T-pala vai pitääkö tilata uus koko vastakappale?
Toinen mietintää aiheuttanut oli se spoolidiffi? Siihen oli merkattu ohjeessa ettei tulisi diffilevyjä ollenkaan? Itse laitoin kyllä ne diffinlevytkin sinne, teinkö väärin?
Oudolta näytti että tulis pelkkä ulostulo, padi, hihnapyörä, padi ja taas ulostulo. Tiukkahan se on niinkuin mikä kun ruuvin veti kiinni, ei sitä paljoa käsissä kyllä pyöritellä...
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6
« Vastaus #42 : 22.03.2012, 12:23:26 »
B4:n ruuvi ja T-mutteri sopii. Tuumainen kierre krossarissa joten pitää vaihtaa molemmat, pelkkä mutteri ei riitä. Slipper spooliin laitetaan diffilevyjen sijaan pelkät kitkalevyt. Painelaakeri laitetaan kuten diffissäkin.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6
« Vastaus #43 : 03.06.2012, 15:03:31 »
Piti jotain tekemistä keksiä sadepäiväksi kun ei päässytkään Ukiin ajamaan. TC6:n pohjalevy menetti leveydestään 4 milliä per puoli. Eipähän ainakaan ota reunoista kiinni ihan pienellä kallistuksella. Savöxin low profile servon joutui siirtämään melko kauas ulospäin että sai auton tasapainoon 310g painavalla 65C Gens Ace akulla. 50C akku on ainakin 20g kevyempi, sillä varmaan saisi servon siirrettyä paremmin pohjalevyn suojaan ja painokin olisi lähempänä FTT sääntöjen sallimaa 1350g alarajaa. LTCR LW korilla paino on nyt 1375g.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #44 : 23.08.2012, 08:10:13 »
Päivityspalikat alustaan saapui ja TC6 päivittyy aikanaan tuoreempaan versioon. Ratasdiffiä ja slipper spoolia lukuunottamatta autosta tulee TC6.1 vastaava, olisiko tuo sitten TC6.½? Autossa on jo Spec-R:n tekele ratasdiffinä joten jätin assolaisen hankkimatta. Spoolin mukana tulisi uudet muoviset ulostulot joita on pisteykkösissä mennyt muutamia kesän aikana joten omassa kärryssä saa slipperspooli jäädä vielä toistaiseksi paikoilleen.

Tarkoitus olisi tehdä vaihto radan reunalla ensin TC6 palikoilla ajaen ja sitten vaihto TC6.1 vastaaviin. Saas nähdä huomaako maallikko ajettavuudessa mitään eroa.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #45 : 24.08.2012, 14:14:12 »
Päivityspalikkat löysivät tiensä myös Mynämäellä, RSD6.1-muunnos napsahtaa työn alle jahka Varsinais-Suomessa ehtii kääntymään.Sisäkaudella sitten nähdään onko tuosta poikittain asennetusta servosta mitään apua...

Jyrki Lehto
ATAK/UA;UlvilanFK
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #46 : 24.08.2012, 23:53:24 »
Tuosta pitää sitten päästä ottamaan tyypit. Oman auton pohjalevy on kavennettu 88 milliin jos en väärin muista, sen verran sillä oli vaikutusta että Ugin ulkoradalla stanulla riitti 5mm maavara molemmissa päissä, pro stockillakin 5/5.5mm etu/taka maavara. Ilman kavennusta oltiin 6/6.5mm lukemissa. Dual bellcrank taitaa olla servon asennon lisäksi isoin ero vakioassoon. Jos ei vielä edellisistä huomaa niin tunnustan että RSD6 on ollut harkinnassa pitkään.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #47 : 26.08.2012, 09:03:43 »
http://www.reflexracing.net/

Kerrottakoon siis kaikille, että tuolta löytyy kyseinen RSD6-konversiosarja sekä paljon muita hyödyllisiä juttuja touring-autoilijalle, varsinkin Assoon (TC6 ja 6.1).
Rami ja minä ollaan ajettu myös RSD:n jousilla kulunut vuosi, itse olen tykännyt. Ramilla on jopa RSD:n männät iskareissa.

Kyseinen kauppa toimii hienosti: kaksi viikkoa sitten isä tilasi tavarat. Tämän viikon alkupuolella oli osat Mynämäellä postilaatikossa. Tulliin ei jäänyt, kun olivat lähettämön päädyssä laittaneen ison leiman kirjekuoreen "arvo alle 50$" (olisipa ollutkin...)

Kyseisessä kaupassa huomionarvoisia päivitysosia:

Jousisarja
tuplanivelvetarit
Iskaritornien kiinnityspalat camberlinkkipaikoilla
RSD6-konversio
TC6.1 alumiiniset spoolin ulostulot

Täältä tähän.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #48 : 03.09.2012, 15:25:30 »
Tilauksessa olisi yksi mahdollinen hoitokeino integroidulla klapilla varustettuihin takahubeihin ja c-paloihin:

http://fi.eurorc.com/product/2650/zeppin-racing-7075-aluminum-caster-blocks-45deg-lr-for-tc61
http://fi.eurorc.com/product/2649/zeppin-racing-7075-aluminum-rear-hub-25deg-lr-for-tc61

Eli 4,5 asteen c-palat ja 2,5 asteen takahubit.

Osat ovat tilauksessa, mikäli mahdollista, niin asennus tapahtuu viikonlopun aikana, silloin nähdään onko mistään kotoisin...

Samoin näkyy löytyvän "extra-flex"-ylädeckiä:
http://fi.eurorc.com/product/2648/zeppin-racing-tc61-2mm-flex-top-plate

Top-deckistä en jättänyt teamipäällikölle ostoehdotusta, kuitenkin pidon (vähyyden) kanssa on joutunut taistelemaan melko vähän.

Palaillaan.

Jyrki Lehto
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #49 : 09.09.2012, 20:19:51 »
Noniin, ensiakut RSD/Zeppin-konversioidusta Assosta otettu...

Rakensin auton muutoin TC6.1 pakettisetupin mukaan, poislukien 3*1,1mm iskarinmännät (joita "kaikki" käyttää...). Lisäksi ruuvit on jätetty topdeckistä spurgear mountin kohdalta pois...

Auto toimi tuolla setupilla komeesti Sweepin kisarenkailla. Rata oli pölyinen, niin kuin aikanaan TC6.1 sisäänajon aikana, mutta tällä runko/rengasyhdistelmällä oli pito parempi ja muutenkin auto oli parempi ajaa.

Konversio oli siis hintansa väärti!

Edit:
Takahubeissa ja caster-paloissa ei merkittävää klapin vähenemistä, alan itse epäillä saranatappien kokoa syypääksi.
Pitänee joskus hommata moisetkin ja testata miten toimii...

Käytetyt päivitysosat (tähän asti):

http://www.reflexracing.net/RSD-AE-TC61-Spool-Hard-Anodized-7075-T6-Aluminum-Spool-Cup-Version-2-1-pc_p_1126.html
http://www.reflexracing.net/RSD-AE-TC6-Dual-Cardan-Joint-1-pair-_p_1120.html
http://www.reflexracing.net/RSD6-Conversion-Kit-for-AE-TC6TC61--25mm_p_1123.html
http://fi.eurorc.com/product/2650/zeppin-racing-7075-aluminum-caster-blocks-45deg-lr-for-tc61
http://fi.eurorc.com/product/2649/zeppin-racing-7075-aluminum-rear-hub-25deg-lr-for-tc61
http://fi.eurorc.com/product/2648/zeppin-racing-tc61-2mm-flex-top-plate
http://www.teamassociated.com/parts/details/31376/
http://www.teamassociated.com/parts/details/31377/
http://www.teamassociated.com/parts/details/31372/
http://www.teamassociated.com/parts/details/31373/

Jyrki Lehto
ATAK/UA
« Viimeksi muokattu: 25.09.2012, 12:29:53 kirjoittanut JLe »
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #50 : 25.09.2012, 12:31:11 »
Viikonloppuna tuli ruuvattua uusi vertical ball link-päivitys autoon. osat tuli rcm:n kautta n. viikossa Suomeen pyynnöstä.

Auto tällä hetkellä lyhyimmillä linkeillä, pientä pidon puutosta oli havaittavissa, mutta kaksi pykälää on vielä varaa pidentää linkkiä + prikkaa palloruuvin alle...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #51 : 01.11.2012, 08:58:07 »
TC6.1 Worlds Car tuli eilen, vähän pääsin jo aloittamaan kokoonpanoa. Kuvia ja ajokokemuksia sitten myöhemmin kunhan auto valmistuu.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #52 : 04.11.2012, 11:46:50 »
Tarkoitus oli ajaa vanhalla TC6:lla ensin ja sitten siirtää sähköt uuteen autoon. En sitten malttanut odottaa ja sähköt tuli jo siirrettyä, kello kertokoon onko uusi auto vanhaa nopeampi. Ohessa muutama kuva, älkää katsoko jos ette kestä huonolaatuisia kuvia :)

TC6FT mallista TC6.1FT malliin päivityksessä tuli uudet tukivarret, casterpalat, ohjauspalat ja hubit, ratasdiffi taakse ja spool eteen sekä kallistuksenvakaajat. Viimeisimpään worlds car eli WC malliin tuli uusi kapeampi pohjalevy sekä "vertical ballstud bearing caps" joilla linkkien sisäpään pallot tulevat pystyasentoon, mahdollistaen roll centerin tarkemman säätämisen.

Kuvissa olevan vanhan TC6:n pohjalevy on kavennettu noin 6 milliä 88 millimetriin. Uusi pohjalevy on 81mm kapea joten eroa alkuperäiseen TC6/6.1FT pohjalevyyn on noin 13mm.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2012, 10:33:02 kirjoittanut rMa »

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #53 : 04.11.2012, 11:49:36 »
Vielä pari kuvaa jossa näkyy paremmin pohjalevyn muotoilu. Suurin ero vanhaan on droop-ruuvien vieressä, bulkkien sisimmäisten kiinnitysruuvien kohdilla.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #54 : 04.11.2012, 22:35:47 »
No niin, ensimmäiset akulliset uudella autolla takana.

Ei se vanhakaan auto huono ollut mutta kyllä tämä uusi vetää suun hymyyn. Väsyneenä ja varman päälle ajaenkin autolla syntyi uusi kierros- ja tulosennätys, suoraan pakettisetupilla. Aikaisemmin hyvään erään saattoi mahtua kaksi tai kolme alle kahdeksan sekunnin kierrosaikaa, tänään viimeisessä kaatoon neljän minuutin kohdalla päättyneessä setissä oli kahdeksan seiskan aikaa joista useampi alle 7.9 sekuntia.

Auto on kasattu muuten täysin asson omilla osilla mutta bladderit ja iskarien männät ovat RSD:n valmistetta:
http://www.reflexracing.net/RSD-10mm-Soft-Bladders_p_528.html
http://www.reflexracing.net/RSD-10mm-315-Piston-3x115mm-holes-_p_1319.html
Silikoni bladdereilla on helppo rakentaa iskarit nolla reboundilla, lisäksi on kätevää kun bladderin läpi näkee ettei kasauksessa ole jäänyt ilmakuplia öljyn joukkoon.

Saapa nähdä milloin päästään kokeilemaan WC Asson vauhtia RSD/Zeppin versiota vastaan...

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #55 : 06.11.2012, 06:30:51 »
"Tasapuolinen vertailu" saadaan vasta sitten, kun Wessaan mahdutetaan jotain hermojakiristävää konetta, josko lähdetään linjalla 6,5-5,5t ;)
Pitäis saada omaakin autoa hieman hienosäädettyä (lue: harjoiteltua silläkin) niin uskaltais paremmin.
Ollut viime ajat vain tuota Mattojen Repimistä Vitosella. Ehkä kahden viikon päästä... ?

Kiva nähdä, että Asson kisainsinöörit ovat taas saaneet toimivuutta aikaan, ei tartte itte kaikkea kehittää. ;)

Mutta nyt töihin tömpsis!

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #56 : 06.11.2012, 09:55:42 »
Pakissa näyttäis olevan 5.5T octa ja 6.5T, en aio niitä kyllä Nihattulassa kiinni ruuvata mutta Raision baanalla voisi ehkä kokeillakin.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2012, 10:32:07 kirjoittanut rMa »

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #57 : 06.11.2012, 23:06:36 »
Tulipa käytettyä autoa vaa'alla kun sain transponderinkin asennettua. Ylädekissä on alumiiniprikat ja titaaniruuvit, muuten auto on kasattu sarjan teräsruuveilla. Vaaka näyttää 1352,3 grammaa. Ugin virallisen vaa'an näyttämä oli kesällä noin 10g korkeampi joten suht hyvin ollaan kisapainoissa. Piikkien puutteessa ruuvien kärjillä tarkistettuna auto on sivuttain tasapainossa n.310g painavalla akulla.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #58 : 07.11.2012, 21:39:31 »
Toinen kerta radalla ja tuntuu että auto sen kun paranee. Tulos parani 3 sekuntia ja best lap on nyt jo pari kymppiä parempi kuin vanhalla autolla. Osa tuosta on varmaan parantuneen pidon ansiota mutta tuntuu silti siltä että autolla on helpompi pitää hyvää perusvauhtia. Lievää kaatumatautia yritin parantaa parilla säätömuutoksella ja oikeaan suuntaan mentiinkin. Auto on jo tosi hyvä mutta potentiaalia parempaankin näyttäisi vielä olevan.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #59 : 14.11.2012, 08:30:15 »
"Auto on kuskia nopeampi" ;)
Loistava homma, pitää itse kyllä koittaa taas tuota turistia ens viikonloppuna kun radalle taas pääsee. Vois kattoa jotain setuppiloit ihan digitaaliseksi asti ja tänne jakoon? Vai ollaanko kilpailuhengessä jo niin korkealla, että mekkauskin suoritetaan esiripun takana? ;) Itte en oo käyny sen takia lakanakaupoilla...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR