Kirjoittaja Aihe: Team Associated T4  (Luettu 12223 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Team Associated T4
« : 08.08.2010, 12:06:14 »
RC10T4 RS

Kun tuli aika hankkia ensimmäinen Mini-Infernoa isompi auto taloon, harkitsin B4:n ja T4:n välillä ja päädyin teeneloseen koska se tarjoaa mahdollisuden ajaa vähän röykkyisemmässäkin maastossa kuin pikkuveli B4. Myöhemmin kun taloon tuli myös B4, osoittautui että B4 on huomattavasti helpompi ajaa rataa ympäri, kun taas T4 muistuttaa ajettavuudeltaan enemmän monsteria kuin kilpa-autoa. Autosta saa kuitenkin halutessaan ratakelpoisenkin kun vaihtaa vain B4:n renkaat alle. Vanteet sopivat suoraan akseliin, joten vaihto ei vaadi modauksia.

T4 on nimestään huolimatta takavetoinen 1:10 mittakaavan sähkötruck. Nimessä oleva numero 4 tarkoittaa Asson neljännen sukupolven trukkia, eikä nelivetoa, kuten joidenkin autojen kohdalla.

Valmistajan sivut löytyvät täältä ja auton räjäytyskuva täältä.

Talvella tuli testattua autolla kotitekoisia nastarenkaita ja gps-loggeria. Niitä tarinoita ja kuvia löytyy täältä.


Kuvia
Ensimmäisessä näkyy auton kyydissä olevat kamat ja alumiiniset Kiinasta halvalla tilatut etu- ja takahubit.

Auto ajokunnossa ja talvirenkaat takana. Myöhemmin myös eteen tuli piikkirenkaat. Talvirengastesteistä löytyy tarinaa ylempänä olevan linkin takaa.

B4 ja T4 vierekkäin.

Sähköt
Moottori: EZRun 4300kv
ESC: EZRun 60A
Servo: Blue Bird 621DMG+HS
Radiot: Futaba 3PM 2.4GHz + R603FS
Muuta: Erillinen 3-5A BEC

Huippunopeuksista kiinnostuneille:
Auto kulkee tuolla moottorilla 2S lipolla 45-60km/h välityksistä riippuen. Motin korkeahkon kv-arvon ja melko huonon väännön takia välityksissä ei ole mahdottomasti säätövaraa. Vakiovälityksillä nopeutta on siinä 50km/h paikkeilla, riippuen renkaista ja ajopaikan tasaisuudesta. Vakiovälityksillä tällä tekniikalla maksimitehot liikkuu siinä 400W tuntumassa 2S akulla. Kun kyytiin laittaa 3S akun, tehot nousevat n. 500 wattiin ja nopeudet 70-80km/h luokkaan asfaltilla.

Autoon tehdyt parannukset
Etuhubit ja takahubit on vaihdettu muovisista kevytmetalliin.
Auton ruuveja on vaihdettu ruostumattomiin sitä mukaa kun ruuveja on irronnut/katkennut/ruostunut/tms.
Keulaa suojaa RPM:n iiiiso puskuri.
Pallokuppeja on vaihdettu parempiin(RPM) sitä mukaa kun tarvetta on ollut. Osa kuitenkin alkuperäisiä vielä.



Jäikö jotain oleellista kertomatta?
« Viimeksi muokattu: 08.08.2010, 21:21:58 kirjoittanut nph_admin »