Kirjoittaja Aihe: Team Losi Micro-T & Micro-B  (Luettu 11355 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Team Losi Micro-T & Micro-B
« : 09.08.2010, 15:42:33 »
Losin pikkukirput olohuoneajeluun

Niin siinä sitten kävi kun aikansa katseli Youtubesta Micro-T videoita, että omakin piti hommata. Tilasin auton rc-mushroon.com:sta(Kiinasta) kun sattui Micro-B löytymään Free Shipping osastolta. Hintaa ostokselle tuli kaikkiaan 57€ toimitettuna Raumalle, kun Suomessa siihen aikaan sama auto maksoi kaupasta riippuen 129-139€ + postitus Suomessa.

Myöhemmin sattui kohdalle mahdollisuus ostaa käytetty Micro-T halvalla(muistaakseni 40€ kokonainen RTR-satsi) ja tulihan se ostettua, että päästiin ajamaan lasten kanssa olohuoneessa kilpaa. Yhdellä autolla kilpaa-ajaminen on melko tylsää :)

T- ja B-malleissa on vain nimellisesti eroa keskenään. Ulospäin näkyvät parhaiten erilainen kori ja renkaat vanteineen. Ajotuntumassa onkin sitten enemmän eroa, mutta sekin korjaantuu pelkällä renkaiden vaihdolla. B:n renkaat ovat pidoltaan paljon paremmat, mutta toisaalta aavistuksen isompi halkaisija taas nostaa autoa vähän ylemmäs kuin T:n matalat ja leveät renkaat.

Molemmat autot osoittautuivat yllättävän kestäviksi. Kummastakaan ei ole muistaakseni koskaan hajonnut mitään törmäyksessä. Voi olla että jotain pientä on joskus mennyt, mutta autot ovat olleet meillä jo kolmisen vuotta ja sinä aikana ei ole sen vertaa osia hajonnut ajossa että niitä nyt tulisi mieleen.
Kulumisen myötä onkin pitänyt vaihtaa toiseen autoon 3 ja toiseen autoon 4 kertaa tasauspyörästön rattaat. Tähän autoon ei ole tarjolla kuuladiffiä viritysosana, mutta ratasmallillakin pärjää oikein hyvin, ja kun senkin shimmaa kunnolla, ei kulumisen tai ylilyönnin takia tarvitse kovin usein remonttia tehdä.

Räjäytyskuvasta näkee millaisesta autosta on kysymys.



Kuvia




Päivityksiä

Molemmilla autoilla ajeltiin ihan vakiona melko pitkään, mutta lyhyt ajoaika ja renkaiden e-klippikiinnitys alkoivat ensimmäiseksi vaivaamaan. Myös iskarit, jotka toimivat pelkkinä jousenpidikkeinä, kaipasivat jotain parannusta. Tasaisella iskarit eivät niin paljon haittaa menoa, mutta kyllähän radalla nyt hyppyreitä pitää olla.

Ensimmäinen parannus ajoaikaan oli renkaiden laakeroinnin uusiminen. Alkuperäiset muoviholkit vaihtuivat Atomicin laakerisarjaan. Renkaiden kiinnitys parani takapäässä 3Racingin nivelellä varustetuilla teräsvetareilla. Samalla pääsi eroon pölyä keräävistä dogboneista. Etupään pyöränkiinnitys hoitui 3Racingin knuckle armeilla ja samaan hintaan sai tukevamman ohjauspalan. Pelkän kierteillä varustetun akselinkin olisi voinut ostaa, mutta hinta oli sama kuin tuossa jossa tulee mukana koko knuckle.

Noilla mentiin taas jonkin aikaa, kunnes teki mieli vaihtaa NiHM akut johonkin vähän parempaan. Lopputuloksena molemmissa autoissa on ollut jo pitkään 480mAh LiPo-akut. Vakioakku on vain 150mAh, joten ajoaika parani melkoisesti. Tehoakin tuli mukavasti lisää, koska lipon jännite ei notku rasituksessa läheskään niin paljon kuin pienen nimhin.
Olen kokeillut muutamia erilaisia lipoja ja tähän mennessä paras on ollut näistä 240mAh irtokennoista itse kolvattu akku. Kennoja kun kytkee kaksi rinnan, saa mukavasti kapasiteettia, muttei kuitenkaan mitään älytöntä vauhtia.



Tarina jatkuu vielä...
« Viimeksi muokattu: 09.08.2010, 15:52:17 kirjoittanut nph »