Kirjoittaja Aihe: Team Associated TC7/TC7.1  (Luettu 7351 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Team Associated TC7/TC7.1
« : 25.12.2017, 20:21:56 »
Joulukinkun sulaessa vatsassa teimme isän kanssa hieman pura-ja-kokoa-harjoituksia:
Wanhasta TC7 autosta purettiin hop-up-osat talteen ja rakennettiin tehtaan osilla (Hiilikuituinen pohjalevy ja runkoon pultattu ohjaus) samalla kun alumiiniruuvit käytettiin uuden TC7.1 mallin rakentamiseen.
Wanhan mallin Arska oli rakentanut itsekseen joten nyt pääsin ensimmäistä kertaa perehtymään paremmin Asson uusiin muoveihin. Ja hyvälaatuiset nuo ovat. Tai riippuu näkökulmasta, käsientärinänvaimennusta aka klappia ei ole nimeksikään uutena ja wanhassakin ainoa löystynyt osa oli kuulat sisempien saranatappien päässä.

Mitä uuden mallin päivityksiin tulee, niin ostin uudet PSD-iskarin osat eli umpimäntä ja sylinteri jossa kolmion malliset reiät, näin saadaan progressiivinen iskunvaimennus. Hyödyt mitataan radalla...

Auto oli todella helppo kasata, mutta Assolla on siirrytty pakkaamaan ruuvit ja muut asennustarvikkeet parin asennusvaiheen nippuihin joten irtotavaraa jää helposti pöydälle lojumaan, ellei sitten vielä rakenna vähän pidemmälle... Samoin kaikki auton laakerit olivat yhdessä pussissa, ei rakennusvaiheittain pakattu. Tästä selviää hyvin organisoidulla työpöydällä, kaikillahan sellainen on...
Osien laatu erinomainen, pakkaus kohtalainen ja ainakin edellisellä mallilla vauhti oli kohdallaan. Tuskin matalampi painopiste paljoa haittaa, matalat iskarit olivat ainoa uusi osa autossa. Muut päivitykset wanhaan ovat aiemminkin saatavilla olleita hop-uppeja.

Nähdää huomen Eurajoel, ekstiä.

Jykä
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC7/TC7.1
« Vastaus #1 : 27.12.2017, 07:13:15 »
Dodiih, auton ensipuraisu tehty Technicool radalla, layout oli tosi kiva ajaa ainakin Prostock-vauhtisella turistilla.

Ja sitten se auto...
Ekan akun jälkeen naulan löysemmät takajouset, tokan akun jälkeen Rami otti auton pöydälle ja ruuvaili droopit kuntoon.
Kolmannen akun jälkeen vähän edestä camberia pienemmäksi (1,5 astetta) ja vielä takalinkin alle 2mm prikka entisen 1mm tilalle.

Jo vain ajo maittaa, vaikka vähän piti ruuvailla. Aika vähän kuitenkin, ainoa ero tehdassetuppiin oli kaksi pykälää leveämpi keula ja PSD-iskarin osat (https://www.teamassociated.com/parts/details/31751-ASC31751-tc7_1_ft_psd_shock_system/)

Uuden profiilin kiemuroita opetellessa meni alkuilta, lopuksi rupes jo kiihdytyspaikat aikaistumaan kun perä pysyi paremmin kyydissä ja kyllä se näkyi sitten tuloksessakin, päivän mittaan kierroksen parannus 5min tuloksessa.
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC7/TC7.1
« Vastaus #2 : 27.12.2017, 11:01:01 »
Oli kyllä tosi herkkä peli, ihan jotain muuta kuin takavuosien tankki-assot ketteryydeltään. Onneksi on tuota kalustoa riittävästi niin ei tartte itelle hankkia samanlaista...