RC-harrastusta Raumalla vuodesta 2010
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Etusivu
Foorumi
Ohjeet
Linkit
Yhteystiedot/Radat
Haku
Kalenteri
Galleria
Kirjaudu
Rekisteröidy
Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
»
Keskustelu
»
Kaluston esittely
»
Team Associated TC6/TC6.1
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja:
1
[
2
]
3
4
Siirry alas
Kirjoittaja
Aihe: Team Associated TC6/TC6.1 (Luettu 105319 kertaa)
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #20 :
21.11.2011, 08:42:06 »
Oukeei, elikkä mulla on siis "puoli milliä alle kuus astetta" kokonaiscaster. Vois koittaa että vetää 3A palat eteen, jotta keula on flattina ja sitten vaihtais neljän asteen casterpalat. Kuitenkin stanulla pitää nyt taas saada jouhevammat säädöt ja ajotapa...
Ans kattoo mitä viikonloppuna keksitään.
Jyrki Lehto
ATAK/UA
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #21 :
21.11.2011, 09:40:37 »
Mulla on ympäriinsä 3A palat ja caster 4 astetta. Kirjaan setupin talteen ja laitan tänne kunhan ehdin.
Auto pelasi eilen LRP areenalla tosi hyvin. Tekisi mieli kokeilla jousissa hopea-hopea tai jopa hopea-vihreä yhdistelmää nykyisen sininen-hopean sijaan mutta siihen päästään vasta kun posti polkee jouset kotiin asti.
«
Viimeksi muokattu: 21.11.2011, 15:26:01 kirjoittanut rMa
»
Kirjattu
www.raumrc.net
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #22 :
28.11.2011, 08:50:12 »
Juu-u...
Nyt ku raumalaiset ei ollu kattomassa niin tottakai piti ajaa lujaa Ukissa...
Setuppimuutoksina 3A-ripustuksen kiinnikkeet eteen, 4 astetta casteria ja ohjauspalat nurinniskoin.
Autosta tuli rauhallisempi ja ajo muuttui jouhevammaksi, enää ei ollutkaan ratti linkussa joka mutkassa.
Ensi kerralla 2 astetta casteria, katotaan millaiseksi menee...
RSD-jousia odotellessa...
Jyrki Lehto
ATAK/UA
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #23 :
28.11.2011, 09:44:02 »
Tuli sitten ajettua Nihattulan kovalla pidolla joitakin akullisia. Alustan säätöjä jäykempään muuttamalla sain renkaatkin jo lämpeämään, sitten tulikin ongelmaksi pidosta kaatuilu. Tuntuu vähän siltä että ainakin stanumotilla auto menee ihan yhtä kovaa vaikka olis mitkä säädöt. Pitänee kokeilla kelloa vastaan miten viileä/lämmin rengas setup toimii.
Kirjattu
www.raumrc.net
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #24 :
02.12.2011, 09:33:18 »
http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/TC6.1/setup_sheets/tc6-1_levanen_ATSyatabe_2011.pdf
Siinä "uudelle" kutoselle mattosetup.
Yokomo Blue - jousi inan jäykempi, kuin Asson vihreä, Yokomon Pink hieman jäykempi kuin Asson hopea.
(12,12lb/inch -> 12,00 lb/inch) (14,93 lb/inch -> 14,50 lb/inch)
Jännästi Juhollakin "puttydiffi" keulassa, mihin on spooli hävinny...
Eipä tuossa oikeen mitään ihmeellistä muuten.
Jyrki Lehto
ATAK/UA
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #25 :
02.12.2011, 09:57:55 »
On tuossa mun mielestä muutama mielenkiintoinen juttu jos en taas lukenut setup sheettiä väärin, poikkeaa aika paljon valtaosasta setuppeja:
- lyhyet linkit molemmissa päissä
- etupää pehmeä (iskarit alapäästä sisällä ja jousikin vielä pehmeämpi kuin takana)
- etupään leveä raideväli (3 ja 3.5mm shimmit), takana taas kapein mahdollinen
Mitä tästä sitten opimme? En mää vaan tiärä.
Kirjattu
www.raumrc.net
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #26 :
02.12.2011, 10:17:37 »
Ja toki iskareiden takana 3mm prikat, tuo iskareita kenoon etu-taka-suunnassa.
Kaikkee jännää ne keksii, tavallisen tumpulan hyödyistä ei mitään arviota.
Jyrki Lehto
ATAK/UA
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #27 :
30.12.2011, 22:10:05 »
Nyt se on todistettu: auto on nopea. Stanukunkun tämän päivän kolmen kärki: TC 6-6-6 !!!
Kirjattu
www.raumrc.net
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #28 :
03.01.2012, 13:04:32 »
Auto oli noppia, juu...
Rami, sitten kun meinaat ajaa viriä, niin laita vaan kaks astetta lisää taka-aurausta ja jos haluut oikeen paljon säätää, niin naulan löysemmät etujouset, puskee aika vahvasti ku eturenkaan reunat repsottaa liimauksistaan. Toki mun renkaat oli sitte jo kisakuntonsa nähneet...
Katotaa setup sheettiä sitte ku pääsen taas auton ääreen. Vaikka aika lähellä on tota Juhon ATS-setuppia.
Ans kattoo josko tulis yks kutonen (nopeammaksi koulutettu (tm)) kohtapuoliinsa myyntiin, olkaa kuulolla...
Jyrki Lehto
ATAK/UA
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #29 :
03.01.2012, 14:09:34 »
En sunkaan mää viriä aja, hyvä jos poroa sitten kesällä... mutta kyllä oli mullakin renkaat kohtuullisen valmiit lauantain päätteeksi, jos en ihan väärin laskenut niin 27 settiä samoilla renkailla. Eipä taitais sama onnistua virikoneella.
Kirjattu
www.raumrc.net
Gee
RaumRC ry.
Gold Member
Viestejä: 58
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #30 :
03.01.2012, 16:55:43 »
No niin Kalusto tilattu/maksettu siirryn sitte Associated 6.1 aikaan joten kiitos teille taas.
Kirjattu
Team Associated 12R5.1, TC-6.1, X-6 Squared, Team Losi XXX-G
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #31 :
06.01.2012, 14:09:00 »
Stanukunkun setuppia, Ramilla lienee aika samoissa. Pahoittelen kikkailua, pdf-tiedosto oli liian suuri liitteeksi...
Jyrki Lehto
ATAK/UA
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Team Associated TC6.1
«
Vastaus #32 :
15.01.2012, 10:59:36 »
Terve,
TC6.1 saatiin kuin saatiinkin valmiiksi "kahdella istumalla". Perjantai-ilta vierähti iskareiden ja diffien parissa, samoin bulkit pohjalevyyn ja tukivarret bulkkeihin.
Tässä kohtaa ilmeni yksi pieni valuvirhe. 0-pituisia, eli loogisesti pisimpiä tukivarren kiinnityskappaleita oli toiselle puolelle 3 ja toiselle puolelle 1. Tämä korjaantui onneksi pakista löytyvillä paloilla. Eikä tuolla 0-korkeudella tullut ajettua ennenkään, 3-palat alemmassa reiässä toimi paremmin. Rakensin kuitenkin auton kittisetuppiin, annetaan muksulle "tsäännssit".
Eteen valkkautui uudet offset-mulperi-palat. Pitää kerholla mittailla paljonko tuo reikä heittää milleissä orkkispaloihin, manuaalin mukaan 2,5 astetta. Eli suorat palat etupuolelle ja mulperipalat taakse = 2,5 astetta taka-aurausta, näin kittisetupissa.
Vaikkei TLR juhlinutkaan krossissa maailmanmestaruutta, ollaan Assolla sen verran nöyriä, että otettiin oppia uutukaisesta tjugotvåsta. Assoonkin on nimittäin rantautunut viime kesänä lanseeramani "nääk nääk"-muovi (tm). Yhdestä TiNi-palloruuvista sain kannan pyöreäksi avaimen iän ja muovin kovuuden yhteisvaikutuksella.
Tänään kerholla enää viimeiset voitelut - toisin sanoen maavara, kallistuksenvakaajat, pyöränkulmat yms kohdistukset. Lisäksi Vampiren 5,5t kone voi olla hivenen rankka sisäbaanalle, tuolla mitoitin vain moottorille tulevat kaapelit. Laitetaan CS:n porokone vaa...
Jyrki Lehto
ATAK/UA
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #33 :
15.01.2012, 20:04:22 »
Ensituntumaa otettu Pölyspeedway Ukissa. Toisin sanoen rata ei ollut oikein iskussa.
Tähän viel lisäksi se, että olin ainoa rataa kiertänyt auto...
Noh, auto oli rakennettu tehdassetuppiin, poikkeuksena etujouset, jotka olivat RSD:n punaiset Asson hopeisten sijaan.
Rata oli todella liukas, mutta muutoksina vaihdoin pidemmät linkit ja 2 astetta camberia 1,5 asteen sijaan.
Ensi kerralla todennäköisesti 3A kiinnikkeet, eteen molemmat offsetmulpereina ja taakse 2,5 asteen aurauksella.
Ajot suoritin siis CS:n 10,5t koneella, mallia 2012.
Kallistuksenvakaajat on suorastaan liian helpot saada toimimaan... Heitin kiinnikkeet silmämääräisesti samanmittaisiksi ja samoin pianonlankojen kiinnitykset bulkkiin ja tukivarren päätyyn. Heittämällä meni molemminpuolin samanlaiseksi, tukivartta pitää nostaa pari kolme milliä, jonka jälkeen vieruskaveri lähtee myös nousemaan. Kattoo jos viitsii vielä enemmän viilata...
Vuan tämmöttiä tällä kertoo. Ans kattoo mitä ens kerralla.
Jyrki Lehto
ATAK/UA
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #34 :
21.01.2012, 14:26:43 »
Heitinpä sitten itsekin RSD:n jouset alle, eteen punainen 16.5 lb/in ja taakse sininen 15.5lb/in. Etupäähän siis aikaisempaa Asson sinistä vähän pehmeämpi ja taakse hopeista vähän jäykempi. Otin myös kokeeksi kallistuksenvakaajat pois.
Mitään varsinaista tarvetta muutoksiin ei olisi kun auto toimii mainiosti sellaisenaan mutta kokeillaan nyt vaihteeksi jotain uutta. Viimeksi kun säätöjen kanssa pelasin tuli vaiheittain palattua vanhoihin hyviksi havaittuihin setupeihin, saapa nähdä kuinka tällä kertaa käy.
Muoks. oikeat jäykkyydet jousille.
«
Viimeksi muokattu: 21.01.2012, 20:53:27 kirjoittanut rMa
»
Kirjattu
www.raumrc.net
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #35 :
21.01.2012, 20:39:00 »
Raision reissusta rähjääntyneenä...
Setuppejakin tuli hinkattua, takaa iskari pykälä löysemmäksi, eli sisemmäksi iskaritornista, samalla taakse myös naulan löysempi jousi (RSD Yellow, 13,5 lb/in) Edessä siis RSD Red, 16,5lb/in.
Vaan eikös Rami tuo RSD:n sininen ole 15,5 lb/in ? Muistelisin, että hopea, on se sitten Asson tai RSD:n, olisi 14,5 lb/in..
Seurauksena kahdesta prostock-autosta nopeampi, kierroksella...
Touring on kivaa, kovaa ajettuna kivempaa. Ens kerralla Vampiren 5,5t kone...
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #36 :
21.01.2012, 20:52:22 »
Pitipä oikein kaivaa pussukat esiin. Juu elikkäs 16.5 oli punainen ja 15.5 sininen. Korjaan myös edelliseen viestiin ettei jää jälkipolville väärää tietoa. Ja sinne Asson sinisen ja hopian väliin mennään kuten tuli jo aikaisemmin todettua.
Kirjattu
www.raumrc.net
JoS
RaumRC ry
Wanha jäsen
Viestejä: 267
Ei riemulla rajaa, kun assolla ajaa
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #37 :
21.03.2012, 21:29:21 »
Niin mistäs näitä tc6:den ratas diffejä saa ?? Tarkoituksena olisi ehkäpä tällainen nyt hommata
Liquidrc:stä en tätä öytänyt
, saakos näitä suomesta ja mistä kanattaa tilata jos mahdollisimman pian haluaisi käyttöön?? Ja kai tämä menee tc5r autoon??
Kirjattu
Asso B4.2 FT, Asso B44 FT, Asso SC10 FT, Asso TC6.1 WC, Asso 12R5.1, Tamiya Mini M03/M05, Axial Jeep
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #38 :
21.03.2012, 21:44:56 »
Suomessa tuota myy esim.
RCM
mutta hyllyssä ei näytä olevan. Ulkomailta esim.
RCMartilla
näyttää olevan hyllyssä.
Diffin saa TC5:n kyytiin sovitettua shimmaamalla, TC6:n bulkit on vähän kapeammalla joten ihan heittämällä ei mene.
Kirjattu
www.raumrc.net
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6
«
Vastaus #39 :
22.03.2012, 09:22:49 »
"Vähän" kapeammalla on aika kevyt sanonta. Vertailin kertaalleen TC5/TC6 diffejä ja eroa oli "yhden laakerin verran", eli jos löytäisi tuplaten paksumman diffin kannatinlaakerin, sitten menis. Jos Ramin Spec-R-diffillä koittaa ensin mallata maikalleen ja sitten vasta suorittaa ostotoimenpiteet, jos näyttää istuvan ?
Jyrki Lehto
ATAK/UA
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
Tulostusversio
Sivuja:
1
[
2
]
3
4
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
»
Keskustelu
»
Kaluston esittely
»
Team Associated TC6/TC6.1