Kirjoittaja Aihe: Team Losi Racing 22/22SCT  (Luettu 73594 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Team Losi Racing 22/22SCT
« : 02.06.2011, 20:38:46 »
Pitkään ja hartaasti odotettu X-6 ei sitten ihan kerenny tälle kesälle meidän haaviimme. Ensi viikolle oli autolle tarvetta ja Loseja oli Sabella hyllyssä. Palkkapäivä suorastaan vaati käymään kaupan kautta kotona...

Ja niin, Eilinen ilta (klo ~18-22) ja tämä aamupäivä meni kasaillessa. Auto saatiinkin servoa vaille ajokuntoon.
Ensimmäiseksi ei autosta voi sanoa muuta kuin hellanlettat tentään kun hän on pieni. Sähköjen asennus vaati pieniä kevätjuhlaliikkeitä, kuten lisäämistäni kuvista näkyy. Noparillekin siunaantui paikka gearboxin päältä, yrittäkääs Assolla tai schumilla samaa! (En sitten tiiä onko toi ideaalinen paikka noparille...)
Autohan on siitä "ensimmäinen laatuaan", että sen voi rakentaa joko takamoottoriseksi tai keskimoottoriseksi. Itse käännyin keskimoottorin puoleen, vaikka kyseisellä rakenteella auto huutaa saddle-akkuja. Nooh onneksi noi omat vanhat oli vielä tallessa...

Osat olivat hyvälaatuisia. Losin "muovi" on vaan niin maan raistuksen kovaa tavaraa, että ranteet pakottaa vieläkin. Ruuvit huutelivat "nääk nääk" aina silloin tllöin kiristettäessä. Rasvaa olis varmaan ollu hyvä käyttää...
Lisäksi pallokupit olivat yhtälailla kovaa ja jämäkkää tavaraa. Tuskin jää ajaminen tuollaisen aukeamiseen ihan lähitulevaisuudessa.

<Edit> Lisäksi osista on pakko sanoa pieni extra: diffilevyt oli valmiiksi hiotut. Tämä on mielestäni tervetullutta plussaa, säästää itseltään tuonkin vaivan. Vakio-osista jätin ainoastaan diffin ja painelaakerin kuulat pois, Vampiren keraamisia kun oli hollilla. Diffissä erona Assoon/XFactoryyn on kuulien määrä. Losissa 14, Assossa 12. Tekeekö tuo kesää taikka talvea, mene ja tiedä.
</Edit>


Miinuksena voitaneen sanoa, ettei auto manuaalin perusteella sovi ihan ensikertalaiselle. Iskareiden ilmauksesta, diffien ja slipperin säätämisestä ei ollut oikein muuta kuin kuvat "kasaa näin". Hintaluokaltaan auto on kuitenkin houkuttelevan edullinen (250€ Sabesta), joten ensikertalaisenkin kouraan moinen kitti voisi tarttua...

Kitissä tuli mukaan rungon lisäksi 2 kiekkaa vanteita ja kori.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
« Viimeksi muokattu: 10.08.2015, 09:37:31 kirjoittanut JLe »
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #1 : 02.06.2011, 23:07:18 »
Tämän minäkin olisin halunnut,mut ei ilmestynyt myyntiin "tarpeeks" aikasi,ni tuli ostettuu puuma.
On kyl näköjään ahdas.Vaik olis pistäny pötköakun,ni olisko mahtunu nopari toisel puolel ja vastari toisel puolel?Epäilen ettei leveys riitä,kyl sen verran kapeelta näyttää.Keskimoottoriset "vaativat" sandlet,mut losissa ne näköjään tulevat peräkkäin,shumissa rinnakkain.En tiedä viekö painoa tarpeeksi taakse päin.No mullahan on shumissa pötkö ja ihan hyvä painopiste on harrastelijalle  :) Mielenkiinolla jään odottamaan kommetteja miltä auto tuntuu,kun olet päässyt ajamaan.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #2 : 03.06.2011, 06:56:25 »
Mitä häthätää kurkkasin, niin takamoottorisena pötköakulla nopari sijoittuu samaan kohtaan autoa, akun takareunan päälle tulee "nopariteline" pohjaan kiinni. Eli noparia ei ole missään näkemässäni kuvassa laitettu pohjaan kiinni.

Jyrki
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #3 : 30.06.2011, 09:53:34 »
Eilen tuli ajettua 3 akkua Rauman baanalla ja mukavaa oli. Aluksi oli hieman takapidon puutetta, mikä kylläkin johtui radalla leijailevasta pölystä. Hieman tuli kuitenkin säädettyä: löysempi takajousi paikoilleen ja JC Rips eturenkaat alle. Auto toimi vallan komiasti Rips/holeshot-rengasyhdistelmällä. Double Deessejä odotellessa...

Ihmiset saavat minun puolestani liputtaa takamoottoriauton paremmuudesta savella, mutta tällaiselle ei niin vakavasti kurvailevalle ja vähemmän krossia ajaneelle tuo keskimoottori pomppaa mukavammin (helpommin) ja omalla kohdalla suurimmat ongelmat ovat krossissa olleet hypyt. Nykyään pitää enemmän harjoitella tuota kaasusormen pehmentämistä.

Vieläkään ei mitään hajonnut, mikä sekin oli positiivista. JC:n kori oli ilmavampi sisältä Losin omaan koppaan nähden, ja omaan silmään tuo etuhytti-look sopii paremmin muutenkin...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #4 : 13.07.2011, 09:41:20 »
Tarina jatkuu...

Eilen ajoin taas 3 akullista Raumalla. Uuden baanan bombut tuli opeteltua melko hätäisesti, eli eihän ne sitten vielä onnistu täysin.

Ekalla akulla huomasin tehneeni kasausvirheen keulassa: etucamberlevy oli pompannut ruuvistaan yli. Toisen eturenkaan camber olikin siinä kohtaa viiden kuuden asteen luokkaa. No lyhyet ruuvit vaihtoon pidempiin ja taas mentiin... kunnes pomppu epäonnistui ja takacamberlevy lohkesi. Vaihto onnistui lopulta, kun vähän aikaa funtsi että mites tää taas menikään. Mekkaus oli kuitenkin lopulta suht kivuton toimenpide.

Samalla testiin joutuivat uusi nopari ja uudet akut. Tekinissä jarrutuntuma oli parempi kuin LRP:n säätimessä, toki LRP:n säätöihin en ole kajonnut. Varmaan sieltä olisi löytynyt parannusta tuohonkin. Tekin mahtuu paremmin korin alle (ajoin tällä kertaa Losin omalla, ahtaammalla korilla) ja uusi johdotustapa piti säätimen paikoillaan, eikä teippailuihin jouduttu.  Vaikka nuo Losin akut ovat "vain" 3800mAh kapasiteetiltaan, niin tuuppikrossissa noillakin ajaa jo kiitettävän pitkään. Vähintään yhtä kauan kuin edellisilla, n. 2,5v vanhoilla lurpin 4800mAh akuilla. 60C ilmoitettu purkuvirta näkyi pääsuoran alussa joko pyörähdyksenä, taikka sitten iloisena ampaisuna kohti uutta kierrosta.

Kilvanajo Ramin kanssa oli aika tavalla tasaista vääntöä, kaadoissa syntyivät kutakuinkin ainoat erot.

Tästä on hyvä jatkaa, vähän vaan uusia kumeksia tilaukseen ja silleesti...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
« Viimeksi muokattu: 13.07.2011, 14:38:54 kirjoittanut JLe »
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #5 : 29.07.2011, 21:51:29 »
Dooodiiii!

Lokalahden sorabaanalla kävin röykyttelemässä soiroa M8-autojen repimällä radalla. Hauskempaakin krossia olen ajanut, samoin märkä sora tykkäsi tarttua autoon melko tiukasti...

Kotiin päästyäni autoon WD40-kylpy, tarkahko pensselöinti ja kompurapöhäytys ja kiiltää taas...

Ja töissä kun oli taas vaarallisen hiljaista niin katselin aikani youtuben krossipätkiä ja kyllä ne vaan takamoottorilla savella päästelee... Siitä se ajatus sitten lähti. Nyt on soiroon viritetty uus vastari ja "heckmotoren"-konfiguraatio, eli onko se sitten helkkarimoottorillinen? No, Rami ei onneksi näe mun tumpulointia sunnuntaina.

Samalla tuli muuta kalustoa ropattua esittelykuntoon (lue: ihan itse maksettua sponsoritarroja koreihin peittämään maalarin mokat)

Tällasta.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #6 : 30.07.2011, 01:57:00 »
Nyt ei oikeen käsitä mitä oot tehnyt  :) mut jos oikein käsitin,oot laittanut moottorin taakse.Jos näin on,odotan mielenkiinnolla sunnuntaista ajelua.(rupee puuma olemaan aika ärjyllä päällä,ainakin omasta mielestä)  :)
Leppoisaa kisailua/mukavaa päivää odotellesa.  8)
T:Hannu

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #7 : 30.07.2011, 10:25:58 »
Kyllä pojat pitää susta hyvää huolta Jykä ;D

Wekellä on mun auto jos haluat kokeilla miten Moninkertaisella Maailmanmestarilla radan kiertäminen sujuu...

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #8 : 30.07.2011, 11:09:41 »
Juu, moottori pompsahti taakse. Itse odotan ehkä hieman enemmän kauhulla ajoja :D

Rami, ne on vaan tommosia "meriittejä"...

Jyrki Lehto
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #9 : 30.07.2011, 11:26:57 »
Rami, ne on vaan tommosia "meriittejä"...
Niinhän ne on, mutta pitää nyt yrittää edes jotain käyttöä keksiä mokomallekin meriitille...muutenhan se olis ihan hyödytön. Tulipa sitäkin käytettyä edes kerran ;D

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #10 : 31.07.2011, 20:38:23 »
Takamoottorin tyypit otettu ja voi että meinas mennä sormi "takakautta" suuhun... Pomppujen kanssa piti melkein tehdä töitä.

Tekniikkamurhekin löytyi, toisen vetarin pinni katkes. No uus löytyi ja osia tilaukseen...

Ajo ei vaan tänään sujunut. Radalla oli kyllä aika paljon pölyä ja toisia autoja, josko ne ois jottai vaikuttanu.

En osaa yhtään sanoa onko takamoottorinen auto mun hanskassa yhtään nopeampi kuin keskimoottorinen, mutta ainakin kaatoja tuntui tulevan useammin...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #11 : 31.07.2011, 21:30:30 »
Kyllä se varmaan on niin että enemmän vauhtia (=takamoottori) aiheuttaa enemmän kaatoja.  Eihän se nyt niin voi oikeasti olla että keskimoottorinen olis helpompi ajaa?

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #12 : 31.07.2011, 23:55:49 »
Elkeehän ny poja,keski tai taka motti,kait se kuitenki o sama motti?pölynen tai puhdas rata,sama kaikille.
Välillä tää homma toimii,toisinaan taas ei.
Kyllähän noi kaikki vaikuttaa,mut eikös se suurin syy yleensä löydy peiliin katsomalla.  ::)

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #13 : 01.08.2011, 09:49:57 »
Juu, kyllä mää pistän suurimmat mokat liipaisimen ja ratin väliin. Ei vaan ollu "thö ajopäivä" eilen. Noo tänään töiden jälkeen Saben kautta kotiin, katsotaan mitä "hop-down"-osaa löytyisi.

Ja Rami, kyllä se keskimoottori voi olla helpompi ajaa, ainakin jos on tottunut tourinkiin/ovikiilailuun.

Jyrki Lehto
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #14 : 01.08.2011, 10:06:06 »
Vaikka puolittain läpällä tuon heitinkin niin sekä Apinaa että Puumaa kokeilleena olin havaitsevinani että tiettyyn rajaan asti tuntuu helpommalta mutta sitten kun yrittää vielä lisätä vauhtia homma vaikeutuu siinä missä B4:lläkin. Kai nää vehkeet vaan tottelee fysiikan lakeja vaikka olis missä se moottori.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #15 : 01.08.2011, 10:45:18 »
Onhan se näin. Tarkoitus olis käydä ostamassa "varaperä-auto", rakentaa siitä valmis varakeula ja perä keskimoottorisena, on sitten helpompi vaihdella päikseen jos siltä tuntuu. Samalla katsoin Sabesta löytyvän 10.5t kone hyllystä, sillä voisi koittaa rauhoittaa menoa. Oma 10.5t kone on mielestäni turhan avoin laakeripesästään sensorin päädystä, joten ei oikein krossissa ole paikallaan...

Jyrki Lehto

V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #16 : 10.08.2011, 23:31:55 »
Aina on puhuttu,et asson b4.1RTR on hyvä,helppo ja turvallinen hankinta ensimmäiseksi autoksi.Kieltämättä,jos hankkii Losin tai Schumin kitin,ei kokemuksesta ole haittaa,enkä tosiaan suosittele ensimmäiseksi autoksi.Tämä vaihto-ehto ei mielestäni ole huono 1.tai2.tai vaik 3. autoksi: http://www.modelsport.co.uk/losi-1-10th-22-2wd-electric-rtr-buggy-black-/rc-car-products/365688 sanoisin,et asson hyvä RTR paketti saa kovan kilpailijan.Jään mielenkiinnolla odottamaan.(josko vaik tulis toinen losi taloon  ;))
« Viimeksi muokattu: 10.08.2011, 23:43:55 kirjoittanut Hannu Kartano »

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #17 : 11.08.2011, 07:04:43 »
Kieltämättä. Ja nuo paketin sähköosat lienevät kuitenkin ihan kelpo tavaraa (Losin moottori menossa testaukseen, mutta Spektrum on kuitenkin kuulopuheiden mukaan "iha hyvä"), joten ei ole ihan sitä tavallisinta RTR-paketin ongelmaa eli heti vaihtoon joutavat sähköt. Osissa tingattu niin, että saa vain takamoottorisen, mutta "sillä kaikki ajaa savella lujaa".... *lisää tähän katkeroitunutta mutinaa oman makusi mukaan*

Muuten osat näyttäisivät olevan kit-auton mukaiset, mutta mustat iskarinhatut näyttävät muovisilta, vrt alumiinikorkit kitissä. Tuo nyt ei ole mikään maita mullistava asia. RTR-renkaat näyttävät hyviltä tosi kovapitoiselle saviradalle (mallia jenkkilän 250 vuotta ajetut, eli kumia keränneet, blue/black groove radat), joten tuskin Suomen oloissa noilla tekee muuta kuin hankkii pahan mielen. Tai mistä sitä tietää, Make ei ole vielä liimannut noita BK-renkaitaan...

Saas nährä kui täs käy. Vähän on osatoimittajilla vaikeuksia saada nippuja osia Suomeen Sabelle, mutta kauppias on tilannut jos jotakin alumiinistä hipo-osaa. Näillä saa sitten jo RTR-autoonkin sitä pakollista plink plinkiä.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #18 : 11.08.2011, 08:16:25 »
Sabellekkin on tulossa tuota RTR mallia ja useasti Sabe on myynyt halvemmalla kuin esim. Modelsport.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Losi Racing 22
« Vastaus #19 : 11.08.2011, 08:26:19 »
Kyllä sä Jyrki voit laittaa sen moottorin keskelle jos takamoottorinen ei tunnu istuvan käteen, ajaahan tuolla meidän radalla apinat ja puumatkin lujaa :D

Kieltämättä mielenkiintoinen paketti tuo Losin RTR vaikkei "Racing" olekaan.