Keskustelu > Kaluston esittely

Team Associated TC6/TC6.1

(1/16) > >>

JLe:
Noniin, touring-ajelun makuun on taas päästy. Olisihan tässä ollut koko talvi aikaa, mutta merkkiuskollisuus ajoi tällä kertaa edelle...

TC6 on saapunut talliin.  Yhteistä edeltäjän TC5:en kanssa on ripustuksen osat. Muuten auto on suunniteltu Lipo-akkuja ja huolettomia hiilettömiä silmällä pitäen. Alustaa on kavennettu, moottoria siirretty sisemmäksi, topdeck on saanut uuden muodon, iskarit ovat nykyään Tamiyan tapaan alhaalta(kin) korkattavat yms...

Auto koki tänään armeijatyylisen "pura-ja-kokoa" harjoituksen, samalla hiilikuituosia viimeisteltiin hiomapaperin ja pikaliiman voimin. Setupista ei ollut harmainta hajua taikka aavistusta, joten lähdettiin "fiilispohjalta". Kyllä se Ukin sisäradalla alkoi taittumaan, vaikka enemmän olikin suunniteltu ulkosetupiksi.

Kuvia en tohinan keskellä kerennyt räpsimään, korjaillaan tilannetta toiste...

Jykä

JLe:
Dodii, ensityypit kutosesta otettu asvaltilla. Koneeksi valkkaantui LRP 6.5T Octa wind, tuolla kerkeää ulkonakin omiin taitoihin nähden mukavasti. Säädöt olivat yllättävän lähellä "sitä oikeaa", kallistuksenvaimentajan irroitin takaa, kun vähän jäykähkö auto oli.

TC5:n verrattuna käytin hieman löysempää öljyä etuiskareissa (TC5 : 60/40wt etu/taka, TC6: 50/40wt), jouset edessä/takana sininen/hopea, vitosessa oli hopea/vihreä.

Siinä tulikin "vahingossa" paljastettua vitosen iskarisetup ulkoradalle, jolla ajettiin Tommin kanssa viime kesänä... VIHJE!  ;)

Jyrki Lehto
ATAK/UA

JLe:
Dodiin, joskos tarinois TC6-fiilinkejä taas...

Viime lauantaina käväisin Raisiossa ajamassa stanukilpaa paikallisten junnujen iloksi/suruksi.

Välityksiä joutui lainaamaan ja silti oli vielä lyhyehkö välitys stanuun. Tästä huolimatta auto toimi upeasti, mutkiin taittui riittävästi ja perä pysyi mukana pelissä. Kärkeen jäi useimmissa lähdöissä eroa 10 sek 5min hiitin jälkeen, mutta toisaalta saman verran sain eroa revittyä pronssiautoonkin...

Paikalliset kehuivat autoa vakaimmaksi menijäksi. Ei tuo mitään ylimääräisiä liikkeitä tehnytkään ja ajo oli mukavaa. Vanhan kuskin käsien rauhallisuus lienee yksi vaikuttava tekijä niin nuoressa ajoporukassa, mutta kehutaan nyt autoa eikä syytetä kuskia...

Sunnuntaina Uudessakaupungissa heitettiin sitten wanha prostock-kone pakista (CS 10.5T) autoon ja välitykset poroon sopivaksi ja Mertarannan sanoin "Taivas varjele mikä sieltä tulee!?" - Pääsuoran päässä alkoi olla ajolava täynnä käsiä. Lienee itselle turvallisinta pysyä tuossa porokoneessa, silläkin kun näemmä saa vauhtia kelattua oikein mukavasti.

Sen verran tuli autoa katseltua, että oikea-vasen tasapaino oli just presis hyvä suoraan paketista. Jos meinaa stanulla oikein pitkillä välityksillä laittaa Lurpin ison jäähdytyssiilin koneen päälle, niin varmaan joutuu akun puolelle kylvämään rengaspainoja.

Krossikuumeen lämpöilystä huolimatta: On se turinkiautoilu kiwaa!

Jyrki Lehto
ATAK/UA

JLe:
Noniin, kertoillaas taas naavaparran tarinoita...

Eilen tuli ajettua taas pitkästä aikaa touringautolla. Sähköjä vaihdoin 5.5t koneeseen (6 300kv) ja välitykset siihen sopiviksi. Lisäksi kokeiluun pääsi Orcan Audi A5 kori. Vauhtia oli koneen puolesta kiitettävästi ja se pysyi jopa hallinnassa kohtuuhyvin. Uusi kori oli todela helppo ajaa, perä pysyi aina mukana muun auton vauhdissa.

Mekaanisella puolella vaihdoin iskarisetuppia heittämällä paikalle "täysin identtiset" iskarit eteen ja taakse. Samoin jouset olivat samanlaiset joka nurkassa. Pelko oli mielessä, että nyt auto alkaa ohjautumaan jo liikaa, keula nimittäin pehmeni melko paljon edellisestä setupista.

Yllätys oli suuri, kun huomasin auton olevan edelleen todella helppo ajaa, vaikka kääntyvyys hieman paranikin. Raisiosta sain kilpakaveriksi tämän vuoden TSS-10 luokan nuortenmestaruushopeamitalistin, joka myös ajoi virikoneella. Käytin kotikenttäetua törkeästi hyväkseni, lisättynä ripauksella virillä ajamisen kokemusta, ja olin jopa hieman vauhdikkaampi radalla kuin vieraileva tähtemme. Kerrankin näin päin. Ramin vierailua kauhulla odottaen...

Sisäkausi lähestyy, katsotaan mitä silloin keksitään, niin touring-, kuin mattoautorintamallakin.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

rMa:

--- Lainaus käyttäjältä: JLe - 15.08.2011, 09:49:01 ---Ramin vierailua kauhulla odottaen...

--- Lainaus päättyy ---
Jopas on odotukset korkealla, pitää varmaan kysellä hovihankkijalta jotain 4.5 lankaista tai kireämpää ettei ainakaan huipuissa jää jalkoihin 8)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta