Keskustelu > Kaluston esittely

Team Losi Racing 22/22SCT

(1/9) > >>

JLe:
Pitkään ja hartaasti odotettu X-6 ei sitten ihan kerenny tälle kesälle meidän haaviimme. Ensi viikolle oli autolle tarvetta ja Loseja oli Sabella hyllyssä. Palkkapäivä suorastaan vaati käymään kaupan kautta kotona...

Ja niin, Eilinen ilta (klo ~18-22) ja tämä aamupäivä meni kasaillessa. Auto saatiinkin servoa vaille ajokuntoon.
Ensimmäiseksi ei autosta voi sanoa muuta kuin hellanlettat tentään kun hän on pieni. Sähköjen asennus vaati pieniä kevätjuhlaliikkeitä, kuten lisäämistäni kuvista näkyy. Noparillekin siunaantui paikka gearboxin päältä, yrittäkääs Assolla tai schumilla samaa! (En sitten tiiä onko toi ideaalinen paikka noparille...)
Autohan on siitä "ensimmäinen laatuaan", että sen voi rakentaa joko takamoottoriseksi tai keskimoottoriseksi. Itse käännyin keskimoottorin puoleen, vaikka kyseisellä rakenteella auto huutaa saddle-akkuja. Nooh onneksi noi omat vanhat oli vielä tallessa...

Osat olivat hyvälaatuisia. Losin "muovi" on vaan niin maan raistuksen kovaa tavaraa, että ranteet pakottaa vieläkin. Ruuvit huutelivat "nääk nääk" aina silloin tllöin kiristettäessä. Rasvaa olis varmaan ollu hyvä käyttää...
Lisäksi pallokupit olivat yhtälailla kovaa ja jämäkkää tavaraa. Tuskin jää ajaminen tuollaisen aukeamiseen ihan lähitulevaisuudessa.

<Edit> Lisäksi osista on pakko sanoa pieni extra: diffilevyt oli valmiiksi hiotut. Tämä on mielestäni tervetullutta plussaa, säästää itseltään tuonkin vaivan. Vakio-osista jätin ainoastaan diffin ja painelaakerin kuulat pois, Vampiren keraamisia kun oli hollilla. Diffissä erona Assoon/XFactoryyn on kuulien määrä. Losissa 14, Assossa 12. Tekeekö tuo kesää taikka talvea, mene ja tiedä.
</Edit>


Miinuksena voitaneen sanoa, ettei auto manuaalin perusteella sovi ihan ensikertalaiselle. Iskareiden ilmauksesta, diffien ja slipperin säätämisestä ei ollut oikein muuta kuin kuvat "kasaa näin". Hintaluokaltaan auto on kuitenkin houkuttelevan edullinen (250€ Sabesta), joten ensikertalaisenkin kouraan moinen kitti voisi tarttua...

Kitissä tuli mukaan rungon lisäksi 2 kiekkaa vanteita ja kori.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

Hannu K:
Tämän minäkin olisin halunnut,mut ei ilmestynyt myyntiin "tarpeeks" aikasi,ni tuli ostettuu puuma.
On kyl näköjään ahdas.Vaik olis pistäny pötköakun,ni olisko mahtunu nopari toisel puolel ja vastari toisel puolel?Epäilen ettei leveys riitä,kyl sen verran kapeelta näyttää.Keskimoottoriset "vaativat" sandlet,mut losissa ne näköjään tulevat peräkkäin,shumissa rinnakkain.En tiedä viekö painoa tarpeeksi taakse päin.No mullahan on shumissa pötkö ja ihan hyvä painopiste on harrastelijalle  :) Mielenkiinolla jään odottamaan kommetteja miltä auto tuntuu,kun olet päässyt ajamaan.

JLe:
Mitä häthätää kurkkasin, niin takamoottorisena pötköakulla nopari sijoittuu samaan kohtaan autoa, akun takareunan päälle tulee "nopariteline" pohjaan kiinni. Eli noparia ei ole missään näkemässäni kuvassa laitettu pohjaan kiinni.

Jyrki

JLe:
Eilen tuli ajettua 3 akkua Rauman baanalla ja mukavaa oli. Aluksi oli hieman takapidon puutetta, mikä kylläkin johtui radalla leijailevasta pölystä. Hieman tuli kuitenkin säädettyä: löysempi takajousi paikoilleen ja JC Rips eturenkaat alle. Auto toimi vallan komiasti Rips/holeshot-rengasyhdistelmällä. Double Deessejä odotellessa...

Ihmiset saavat minun puolestani liputtaa takamoottoriauton paremmuudesta savella, mutta tällaiselle ei niin vakavasti kurvailevalle ja vähemmän krossia ajaneelle tuo keskimoottori pomppaa mukavammin (helpommin) ja omalla kohdalla suurimmat ongelmat ovat krossissa olleet hypyt. Nykyään pitää enemmän harjoitella tuota kaasusormen pehmentämistä.

Vieläkään ei mitään hajonnut, mikä sekin oli positiivista. JC:n kori oli ilmavampi sisältä Losin omaan koppaan nähden, ja omaan silmään tuo etuhytti-look sopii paremmin muutenkin...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

JLe:
Tarina jatkuu...

Eilen ajoin taas 3 akullista Raumalla. Uuden baanan bombut tuli opeteltua melko hätäisesti, eli eihän ne sitten vielä onnistu täysin.

Ekalla akulla huomasin tehneeni kasausvirheen keulassa: etucamberlevy oli pompannut ruuvistaan yli. Toisen eturenkaan camber olikin siinä kohtaa viiden kuuden asteen luokkaa. No lyhyet ruuvit vaihtoon pidempiin ja taas mentiin... kunnes pomppu epäonnistui ja takacamberlevy lohkesi. Vaihto onnistui lopulta, kun vähän aikaa funtsi että mites tää taas menikään. Mekkaus oli kuitenkin lopulta suht kivuton toimenpide.

Samalla testiin joutuivat uusi nopari ja uudet akut. Tekinissä jarrutuntuma oli parempi kuin LRP:n säätimessä, toki LRP:n säätöihin en ole kajonnut. Varmaan sieltä olisi löytynyt parannusta tuohonkin. Tekin mahtuu paremmin korin alle (ajoin tällä kertaa Losin omalla, ahtaammalla korilla) ja uusi johdotustapa piti säätimen paikoillaan, eikä teippailuihin jouduttu.  Vaikka nuo Losin akut ovat "vain" 3800mAh kapasiteetiltaan, niin tuuppikrossissa noillakin ajaa jo kiitettävän pitkään. Vähintään yhtä kauan kuin edellisilla, n. 2,5v vanhoilla lurpin 4800mAh akuilla. 60C ilmoitettu purkuvirta näkyi pääsuoran alussa joko pyörähdyksenä, taikka sitten iloisena ampaisuna kohti uutta kierrosta.

Kilvanajo Ramin kanssa oli aika tavalla tasaista vääntöä, kaadoissa syntyivät kutakuinkin ainoat erot.

Tästä on hyvä jatkaa, vähän vaan uusia kumeksia tilaukseen ja silleesti...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta