Keskustelu > Kaluston esittely

V-Dezign Carpet Ripper V

<< < (2/2)

JLe:
Noniin, taas ajokertaa viisaampana.

Eka akullinen samoilla säädöillä kuin viime kerran päätteeksi. Best lap asettui silloin jo alle 14 sekunnin, 13,8 tai 13,9.

Sitten alkoi säätäminen! Etupää vaihtoon, kun Arska suosiollisesti toi Dremelin tontille niin sai varakeulasta eturipustukset yhdistävän hiilikuituvahvikkeen poikki. Samalla paikalle putosi lyhyet ylätukivarret.

Pyöränkulmat keulassa samat kuin ennenkin, renkaat suorassa, tai ehkä aivan rahtunen haritusta ja camber 1 aste.
Näillä kikkailuilla tiputettiin best lap sinne 13,48 tietämille. Asson jäykimmät, kultaiset, sivujouset paikalle ja lopulta GT12-luokan best lap asettui 13.36 kohtaan.

Viimeinen akullinen eilisillalle saatiin ajaa "koko kaartin voimin", kun radalle tulivat Lari, Rami ja Mäkkis omien 1/12-kaarojensa kanssa. Ajo maittoi ja kun nopeuserot vielä vähän tasaantuu niin tästä tulee kyllä mahtava luokkakokeilu!

-Jykä

JLe:
Noniin, taas on jottain tehty...

Nimittäin palattu lähes täysin takaisin siihen mistä lähdettiin. Pitkät ylätukivarret, mutta tällä kertaa 10 asteen aktiivicasterilla, aiemmin ollut 5 astetta. Sivujouset löysemmiksi (Asson sininen) ja tosiaan auton voimapolitiikasta vastaa Reedyn Blackbox Nosramin päästyä caverin corria culjettamaan.

BL 13,23 eli samoihin lukemiin kun Rami viime viikolla (vaiko keskiviikkona) ja tämä siinä heti alkupäivästä. Eli radan pito kyllä kehittyy ilmeisesti koko ajan, vaikka kaatopidosta ei vielä ole kärsitty. Muiden vastuiden painaessa jouduin siis jättämään leikin sikseen vasta kun muu GT-kaarti saapui tontille, Ramin suosiollisella avustuksella hieraistiin uusista renkaista vaan tuoksut sekä muutama milli halkaisijaa pienemmäksi. Nyt pitää enää auto ruuvata noille uusille halkaisijoille sopivaksi.

Onneksi jäi jätkien raudanlujasta tuloksenteosta taas jotain saavutettavaa tälle viikolle!

JLe:
Noniin, mitäs sitä eilen tapahtuikaan...

1. Akku, renkaat pink/gold (MobGums)
23L/5.05/BL 12,86/Avg 13,28

Ihmeen hyvä tulos ja BL, vaikka eturenkaiden pehmeys teki sen että auto "taittoi" mutkissa itsensä välillä turhankin hätäisesti...

2. Akku, renkaat magenta/silver (MobGums)
23L/5.02/BL 12,66/Avg 13,17

Nyt auto oli jo melko samanlainen ajaa, kuin perinteisillä kisarenkailla (magenta/magenta) mutta erän loppupuolella takarenkaat eivät menneet ihan niin "purukumiksi" ja pehmenneet.

Sitten oli "asvalttirenkaat" ajettu ja siirryttiin JFT:n magenta/magenta-rengastukseen.

3. Akullisesta ei jäänyt mitään mainittavaa kerrottavaa jälkipolville, kasetti ei pysynyt kunnolla kasassa.

4. Akku, renkaat taas magenta/magenta (JFT)
23L/5.02/BL 12,63/Avg 13,16

Eli sai noilla "oikeilla" renkailla myös tuloksen ja läpin kohdilleen...

Seuraavalle akulliselle vaihdoin kultaiset, jäykemmät, sivujouset. JJ saapui tontille ja alkoi kilvoittelu porukalla.
Tulokset eivät parantuneet, mutta tasaista oli meno. Ihan tarkkaan en muista että oliko peräti koko sekunnilla mitattava ero tuloksessa?

Toinen "parilähtö" JJ:n kanssa ja lopuksi kun ynnäilimme tuloksia, niin erot piti kymmenyksissä laskea. Mulla BL oli 2 sadasosasekuntia huonompi ja Avg 1 sadasosan heikompi JJ:n rauhalliseen suoritukseen nähden. Vaihdoin siniset sivujouset takaisin.

Porukalla ajaessa sai vähän enemmän virheitä yliyrittämisellä, mutta toisaalta hauskaa riitti isolla kauhalla jaettavaksi!

Oli se vaa hianoo.

JLe:
Kirjoitellaas tänne taas jotain mietteitä...

Uusi Ripperi löysi sitten tiensä lopulta meikäläisen kätösiin ja auto tuli rakennettua "kahdella istunnolla". Ekalla kerralla lähinnä hioin hiilikuitujen reunat ja takapodin taisin rakentaa akseleineen. Keulan geometrioihin kysäisin Oulusta rakennusohjeet, eli jonkin asteisella "tehdassetupilla" mennään.

Ja eilen sitten aivan liian pitkän tauon jälkeen pääsi taas ajon syrjään kiinni.
Perinteisiä uuden kaluston riesoja paikkailin parit ekat akulliset, kori ei ihan istunut ja painojakaumaa tuli ihmeteltyä. Nämä pikkuseikat kun sain kuntoon ja uuden profiilin linjat alkoivat selkeentyä kellokin tuli kaveriksi. 12 sekuntinen täräytettiin rikki jonnekin 11,8 tuntumaan ja alkuus tulos jäi vielä 24 kierroksen puolelle. Sitten tuli lisää GT-autoja ja yhteislähdön turvin personal best oli 25/5.05, Best Lap 11,59. En tiedä paljonko mun lähtöni jälkeen Rami vielä hieroi autoaan mutta kun viimeksi katsoin tulosmonitoria, niin turvallisen 1,x sekunnin päässä taisi olla seuraava jonossa. Manuun kertyi välimatkaa n. 5 sekuntia Manun iloksi. Meidän tavallisten kuolevaisten tulokset olivat kyllä ihan 3-4 sekunnin sisällä toisistaan.

Akku pitkittäin ja uusia renkaita mutta näihin uutuuksiin totuttiin yllättävän nopeasti. Katsotaan ensi kerralla josko saisi kunnollisen lähdön ajettua kovemmilla renkailla, akun virtaliittimien irtoilu aiheutti aika monta "teknistä hylkäystä" illan aikana. Kiitos Ramille illan pelastamisesta!

Kivaa oli!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta