Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4.1  (Luettu 92040 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #20 : 05.08.2011, 17:28:41 »
Villeä on kiittäminen siitä että hukkasi aikaisemmin yhden koiranluun ja päivitti CVD vetareihin :D

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #21 : 07.08.2011, 08:56:39 »
Tiedä sitten kuinka Cavalieri on saanut autonsa kulkemaan mutta tuossa olisi ainakin Vaasaan setupit =)
http://teamassociated.com/news/announcements/614-B4.1_And_B44.1_World_Champion_and_TQ_Setups_Released
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #22 : 15.08.2011, 15:57:24 »
Aina sitä on aikaa suunnitella seuraavaa kalustoa. Sitä vaan en tajua että miten yks LRPn nopari maksaa enemmän kuin moni combo yhteensä? Kalliit tarrat...
Auto olis tietty B4.1 FT
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1561/products_id/181399/n/Team-Associated-Factory-Team-B41-2WD-Competition-Electric-Buggy-Kit

 ja siihen seuraavat sähköt:

Moottori ja nopari:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1949/products_id/192141/n/LRP-SXX-Version-2-Competition-ESC-Vector-X-12-Brushless-Motor-Combo-85T

Sävoxin servo:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_100/products_id/183313/n/Savox-SC-1251MG-Low-Profile-Digital-High-Speed-Metal-Gear-Servo

Ja vielä radio:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_119/products_id/198446/n/Airtronics-MT-4-SSR-24-GHz-Radio-System-w-Telemetry-No-Servos

Olikohan tuossa kaikki, akut on tulossa ja laturikin on...
Hintaa euroina 587.85, tosin ilmeisesti ameriikasta kun tilaa niin tulli ja ALV pitää vissiin maksaa...
Ilman tuota radioa niin omasta mielestä kohtuu hinta, kun rtr maksoi sen 300, tosin jos sen myis niin...
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #23 : 15.08.2011, 17:19:17 »
Hold your horses, eli pidätteles ponejas!

Nimittäin Hobao ProShopista kyseinen radio 230€ veroineen:
http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=591&iPageID=21

Lisäksi Sanwan "harrastelijaradio" myös aika kivuttomaan hintaan:
http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=590&iPageID=21

Varmasti toimiva ja hyvä peli tämä jälkimmäinenkin.

Nopari Suomesta:
http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=28_38&products_id=516

Moottori (uskoisin toimivaksi kun tällä on joku voittanut jonkun suomenmestaruuden krossissa, ei omaa kokemusta kylläkään):
http://www.rcm.fi/index.php/sahkomoottorit-ja-nopeudensaatimet/lipotech-xr-brushless-8-5t.html

Ja servokin vielä Suomesta:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1251MG-9kg009-Low-Profile-Digital-Servo-107542

Autohan oli:
http://www.rcm.fi/index.php/autot-ja-autopaketit/team-associated-factory-team-b4-1-2wd-competition-electric-buggy-kit.html

Eli, summa summaarum veroineen noilla palikoilla ~840€ Suomesta. Nopari ja motti-combon jos löytäisi halvemmalla, esim Viperin :

http://www.rcm.fi/index.php/sahkomoottorit-ja-nopeudensaatimet/viper-vtx10-esc-vst8-5-brushless-motor-combo-w-progauge-8-5t.html

Niin 801,80€ kokonaissummaksi.

Tossa siis vähän Suomen putiikkeja köljättyäni löytyneitä hintoja. Itse kun suosin suomalaista parin ikävän konkurssitapauksen takia. En halua, että loputkin liikkeet laittaa laput luukulle. Toki jokainen äänestää lompakollaan.

Edellämainitut hinnat siis tuolla MT-4 telemetriamankalla. MX-3 radiolla siis 80€ halvemmat paketit.

Mutta ainakaan servossa ja radiossa ei taida paljoa voittaa amainista tilaamalla (korjatkaa jos ei näin ole) ?

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #24 : 15.08.2011, 21:17:42 »
Tästä suomalaisuudesta juuri Ramin kanssa puhuttiin telefoonissa. Kun tuosta mun summasta puuttuu kuitenkin kaikki mahdolliset tullit ja ALVeet, niin ja posti...
Ja samoilla linjoilla ollaan tuon suomalaisuuden kanssa, se ei oo paha vaikka olis pari kymppiä kalliimpi osa täällä. Uskoisin että jos tuollaiset haluaa niin pakettihinta nousee jo sellaiseksi että luulisi pientä alennusta ja hinnan tasaamista saavan aikaan.
Eri asia tietty olis jos noita pitäis ostaa kymmenen, mutta normi harrastaja sellaisia ostoksia usein ainakaan tekee...
Lähinnä tuo oli sellainen "unelmapaketti", tilanne jossa ei tarvi hintoja katsella  ::)
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #25 : 16.08.2011, 07:21:51 »
Joo, kyllähän sellaista pientä "könttäsumma"-käytäntöä löytyy. Itseasiassa mitä minulla on kaupankäynnistä kokemusta, niin rc-kauppiaat ovat niitä rehellisimpiä kauppiaita. Toki tuossa on jo parista eri kaupasta katsottuna osia, mutta jos meinais könttäkauppaa tehdä, niin sanoisin, että auto+nopari+kone+servo sitten rcm:ltä ja radio hobao pro-shopista. Servo näkyi olevan kympin kalliimpi, mutta jos vähän on tinkaajan vikaa, niin tuskin tulee paljoa kalliimmaksi kuin savöxi.

Kaikille tiedoksi: en ole minkään liikkeen sponsoroima/mainosmies/palkkalistoilla, mutta kun kaverin toiveet olivat tässä tapauksessa rcm:n hyllyssä, niin sieltä ne "ois vähän pakko" ottaa. Toki Hobbylinna Turussa saa vissiinkin kans jossain kohtaa Asson krossi- ja mattaritavaraa hyllyyn, mutta sitä odotellessa taitaa Suomen kauppiaat jäädä Rcm:ään.

Jyrki Lehto
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JoS

  • RaumRC ry
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 267
  • Ei riemulla rajaa, kun assolla ajaa
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #26 : 19.08.2011, 21:18:30 »
Noniin taas tuli ajeltua asso b4:llä {vihdoinkin  ;))  ja kyllä se rma oli oikeassa, kerrankun ajaa sensorillisilla sähköillä ei enää muilla halua ajaakkaan, ja samoin kävi minullekkin  ;)

Tuli sitten diffikorjattua, iskarit ja uudet noparit ja moottorit ja ero oli huima , vaikkei se ajo vielä lähellekkään "täydellistä" ollut  ;) mutta kyllä se kulki vaan hyvin, vaikka olikin caliperit alla ;D
Asso B4.2 FT, Asso B44 FT, Asso SC10 FT, Asso TC6.1 WC, Asso 12R5.1, Tamiya Mini M03/M05, Axial Jeep

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #27 : 21.08.2011, 19:41:19 »
Ongelmia.
Mikähän mahtaa olla kun ajovalmiuteen pääsy kestää niin kauan, varmasti minuutteja ennenkuin tulee ne viimeiset piippaukset että kaasukin toimii, ohjaus toimii heti kun laittaa virrat päälle.
Noparilla vilkkuu vihreä valo, aivan kun kaipaisi singnaalia...
On tuota ollut aiemminkin, mutta nyt kestää todella kauan. Alkoi eilen, ja tänään kun tinasin uudet liittimet nopariin niin tuntuu että vielä kauemmin...

Edit: Problem solved.
Nopari calibroitu uudestaan, nyt toimintakunto sekunneissa...
« Viimeksi muokattu: 21.08.2011, 20:19:34 kirjoittanut PSo »
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #28 : 29.08.2011, 23:20:38 »
Päivitetään taas hieman...
Ajo ei suju mutta se tuskin on auton syytä. Kokeilin viikolla 25 pinjonia ja se toi sopivasti lisää vauhtia, tilasin 24:n itselle, joten vakio 21:n jää varmaan laatikkoon.
Tosin iskareihin pitää vaihtaa öljyt, pohjaa ihan joka hypyssä ja vähän niitä jo tutkittiin ja ammattimiesten mielestä ehdottomasti pitää vaihtaa. Joten katsotaan mikä on tilanne sen jälkeen.
Osia ei ole hajonnut mitenkään helposti, joka vaasan rataa tuntee, niin lähdön jälkeinen tuplatupla on sellainen missä on tähän mennessä hajonnut etuiskaritorni ja takatukivarsi. Mutta ne alastuloasennot on olleet sellaisia missä ei olisi kestänyt mikään.
Autosta ei pahaa sanottavaa, kovasti tuntuu riittävän potentiaalia pitkäksi aikaa.
En osaa edes sanoa montako akullista on tullut ajettua, mutta monta, koska radalla on oltu lähes aina säiden salliessa. Eikä ole tarvinnut vaihtaa kun renkaita...
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #29 : 06.09.2011, 17:13:19 »
Pientä parannusta taas haettu, iskarit tehty uusiksi ja taakse sopivampaa jousta. Jopa minä huomasin eron joten voin kaikille "aloittelijoille" suositella iskarien ja alustan pitämistä hyvässä tikissä. Uskomatonta miten öljy putken sisällä voikin tehdä noin paljon.
Samaan sarjaan menee uusi ohjausservo, hain työmatkalla kun oli sopivasti matkan varrella, eli 20 kilometriä väärään suuntaan, mutta kotia pääsin kuitenkin...
Eli tälläisen hain: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SC-1257TG-10kg007-Digital-Servo-107537
Tuosta oli jo Ramin kans puhetta että pitäis pärjätä ainakin tuupissa, mutta se jää nähtäväksi kun vaan saa kiinni... Samalla mukaan jotain pientä, ainakin takaiskaritukia kun sain 6e kappale... Niin ja niitä sinisiä Muchmoren O-renkaita iskareihin...
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #30 : 18.02.2012, 20:22:38 »
Eipä ole tähän topikkiin tullut pitkään aikaan uutta, joten päivitetään hieman.
Eli tällä hetkellä mennään siinä että, uusi kalusto on kuosissa ja ensimmäinen ajopäivä takana.
Eli aikaisemmin hankittu B4.1 RTR vaihtoi omistajaa, ja oma kalusto on hankittu tässä talven mittaan. Tarkasti harkiten, joskus jopa liian, mutta tässä kuitenkin ollaan tällä hetkellä.
Radio
Ekana vaihtui radio, kauan painin Sanwan MT-4:n ja M11x:n välillä. Oikeastaan ainut mikä sai valintani osumaan M11X:n kannalle oli, sopivuus omaan käteen. M11x on kuin hanska, ja MT-4 tuntui kuitenkin hieman pieneltä. Ja tänään viimeksi molempia kokeilleeni, uskon valintani osuneen oikeaan, liian pieni olisi omaan käteen ollut MT-4.
Moottori ja nopari
Sitten menikin hetki, kunnes seuraavaksi hankittiin sähköt. Se olikin hankala kun ei kokemusta mistään, ja aika usein kokeneet tykkäsivät juuri siitä millä ajoivat. Joten suosituksia tuli joka merkistä. Kuitenkin päätin hankkia sähköiksi LRP Sxx Comp. säätimen ja Vector X12 8.5T moottorin. Kovin suosittu merkki, ja moni huippukin ajaa noilla joten ei kai nuo ihan huonot voi olla. Ja mitä ensimmäisestä kerrasta jäi käteen, niin voimaa on ja tarjoutuu kyllä tosi kivuttomasti. Kiva ajaa kun tapahtuu samaan tahtiin sormella ja autossa. Tosi tyytyväinen olen, ehkä sitä viisastuu kun ajaa enemmän, mutta nyt on hyvä.
Auto
Auton valinta oli kaikista helpoin, ei ikinä ollut muuta mielessäkään kuin Asson B4.1 FT. Ainut että juuri ostamisen aikoihin ilmeistyi Worlds Kit. 8mm pidempi runko, uusi akkupanta, ballast weight ja O-asteiset hubit takana, siinä ne päivityksen tärkeimmät. Tuon +8mm rungon ostin jo pian sen ilmestymisen jälkeen ja ballast weight oli 6$ joten en kokenut, että olisi tarvinnut odottaa tuotteen rantautumista suomeen. Eli normi kitillä mentiin mutta rakennettiin +8mm runkoon.
Siihen lisäksi vielä kolme koria, yhden maalasin itse ja 2 on tällä hetkellä Oulussa, paremmissa käsissä.
Alut ja laturi
Akuiksi päätyi Gens Ace 5000mAh pötkölipot, halvimmat kisalailliset mitä löysin.
Laturi vielä viime metreillä, uudeksi tuli Graupnerin 16S, suoraan seinästä 10A lataus, kieltämättä hieno juttu...
Noilla sitten lähdettiin tänään ajamaan, kitin paketti-setuppi, ainut ero tuo pidempi runko ja ballast weight.
Fiilis
Ja voi sitä ajamisen riemua, ja sitä iloa, ja sitä nautintoa, ja sitä fiilistä ja sitä hymyä ja sitä... Näitä nyt vois jatkaa ja jatkaa mutta kiteytettynä, siis vaan niin hienoa ja kivaa.
Kaikki toimi hyvin, noparille uus softa, ainut viritys. Ja jos tuolla lähtökohdalla pääsin jo uusille sekuntiluvuille ja ajo oli muutenkin helppoa, mitä onkaan luvassa kun saa hieman säätöjä kohdalleen?!?
Eli kivaa on luvassa, tuloksellisesti onkin sitten eri asia. Toisaalta kauden päätavoite onkin erään raumalaisen RC-harrastajan tiukka haastaminen kevät-cruisingeissa, ainut vaan ettei ko. henkilöllä taida edes vielä olla krossituuppia. En viitsi nimeltä mainita mutta kyllähän moni Ramin tuntee...
My 20 cents
Jos vielä viimeinen kappale, eli vaikka olenkin aivan fiiliksissä ja "kisakaluston" lumoissa niin silti, olen erittäin iloinen siitä että hankin ensimmäiseksi autoksi tuon RTR:n, ja sitä kautta löysin koko harrastuksen.
Kyllä sillä oppi tietämään miten hienoa touhua tämä on, mutta pakko sanoa, ettei tässäkään harrastuksessa, ihan turhaan mene ne muutamat ylimääräiset eurot mitä kaluston hankintaan tulee...
Eli näillä mennään eteenpäin, pitää laittaa lisää taas kun jotain uutta ja mullistavaa tapahtuu, olisiko seuraava sitten päivitys Asson BigBore-iskareihin?
« Viimeksi muokattu: 19.02.2012, 17:14:45 kirjoittanut PSo »
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #31 : 19.02.2012, 19:55:19 »
Asson taikka Losin, omasta mielestä nuo tjugotvån pumput on aivan ässät tehdä ja toimii moitteetta. Samoin Lehtojärven Jethro kehui niitä rakennusblogissaan (www.lehtojarvi.net).

Varmasti Asso edelleen on aivan loistoauto krossissa kuin turistissakin.
LRP:n koneista jäänyt viime aikoina aivan liian karvas maku (tänään viimeksi todettu LRP:n stanumotti sököksi...)

Mutta voisin kuvitella, että uudet X20-sarjan koneet alkavat taas toimimaan. Tekoprosessia varmasti optimoidu uuden sarjan koneille, joten vanhoissa on voinut jäädä tuo laadunvarmistus heikommalle...

Toki X20-sarjan koneita ei tarvitse montaa ostaa, hintalapun takia. 105€ Hobbylinnassa.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #32 : 20.02.2012, 11:28:23 »
Elä nyt maalaa piruja seinille tuosta moottorista. Ja vielä kun Turussa oli palanut 2 LRP:n säädintä, alkaa luottamus katoamaan. Toivotaan että nuo nyt kestää edes jonkin aikaa...
Vaikka on kai noissa jonkinlainen takuu, jos ihan kättelyssä putoaa pois pelistä.
En tiedä milloin Assolta tulee omat BigBoret, mutta tieto on kuulemma että kovasti tehdään töitä niiden eteen.
Ja itse olin ainakin tosi tyytyväinen noihin V2:iin, se pieni ruuvi tekee ihmeitä =)
Mutta tällä kokemuksella kun mennään, tuntuu jokainen "päivitys" melkoiselta harppaukselta. Se saattaa vuosien kuluessa kyllä tasoittua.
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #33 : 20.02.2012, 11:36:30 »
Mulla on sitten käynyt vissiin melkoinen tuuri (paitsi lotossa) kun en ole saanut yhtään LRP:n moottoria tai säädintä rikki. Useampi X11, kolme X12 mottia, säätimiä vähän ja paljon käytettynä sekä uutena yhteensä puoli tusinaa eikä yhtään rikkinäistä kappaletta. Laakerit olen vaihtanut pariin moottoriin ja kaikkiin laittanut tipan öljyä, muuta huoltoa nuo eivät ole tarvinneet.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #34 : 03.03.2012, 10:13:39 »
Assolla Big Bore iskarit, jos noi kelpaa Cavalierille niin kai ne sitten on ihan ok?

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #35 : 07.04.2012, 18:46:53 »
Tänään oli sitten viimeinen ajokerta sisällä, seuraavaksi pitäis pyörittää sitten savella.
Voi kai omaansa kehua, sillä kyllä hyvällä mielellä sai taas ajella koko päivän. Ajot alkoi jo kello kymmenen, taktisesti paikalla 10.15 niin rata oli jo suunniteltu ja rakennettu. Siitä ajoa kello kuuteen asti, joten ihan huolella tuli kierroksia.
Laskin tuossa osia mitä on mennyt nyt sisäkaudella niin saldona 1 kpl etutukivarsi ja tänään hajos tasan yks osa. Sekin oli iskarin yläpään ruuvi, joten ei voi moittia.
Kestävyys on ollut itselle jopa pienoinen yllätys, vaikka sisällä on niin paljon kovemmat osumat kun kesällä.
Kivaa kun mikä, ei voi muuta sanoa. Joten innolla odotellaan nyt sitten radan kuivumista...
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #36 : 10.05.2012, 09:27:40 »
Pitkän harkinnan jälkeen päätin vielä jatkaa rc-autoilua, joten eilen otettiin härkää sarvista. Takapää kokonaan irti ja paloiksi, tarkistus/puhdistus.
Savi on mukavaa, kun se tukkii joka paikan, mutta lämmin vesi ja WD40 ovat oiva lääke.
Yllätys oli melkoinen kun otin iskarit irti niin takatukivarret bindas ihan huolella, ei puhettakaan että olisi omalla painolla liikkunut juuri mihinkään. Aika järkytys oli huomata että Lunsfordin titaanipinnit oli molemmat takana vääntyneet, eikä ihan vähän.
Minäkun luulin että nämä olisi juurikin kestävämmät kuin mitä vakiot, mutta ei ilmeisesti. En ole metallurgi etten osaa sanoa mikä parhaiten kestää vääntymistä, mutta ei näköjään titaani ainakaan...
Vakio pinnit takaisin, katsotaan mitä tapahtuu...
Muuten ei mitään erikoista löytynyt, diffi ei niin smooth mitä ennen ajoja mutta sitä en alkanut nyt tekemään uudestaan, katsotaan jos ennen maastosarjaa sitten.
Tänään etupää samaan tarkistukseen ja siitä taas niska kyyryssä kohti uusia pettymyksiä.
Ainut miinus on että se pahin ongelma löytyy peilistä.
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #37 : 10.05.2012, 09:34:07 »
Kyllä mä olen todennut että tuo Asson oma sinertävä FT laatuinen materiaali on linkeissä ollut parasta. Tosin myös ainoa materiaali mitä on tullut kokeiltua. Yhtään linkkiä en ole saanut vielä edes mutkalle saati sitten poikki.

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #38 : 10.05.2012, 09:38:38 »
En minäkään linkkiä, mutta ne pinnit millä pysyy tukivarret paikoillaan. Itse tukivarret ja t-pala oli ihan ok, ehkä hieman soikeutta reiässä mutta ehjät. Mutta hingpinnit oli molemmat vääntyneet...
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated B4.1
« Vastaus #39 : 10.05.2012, 13:06:37 »
Ahaa, no ne oli kyllä mutkalla munkin autossa sen triplan yrityksen tuloksena. Näyttää siltä että perä edellä laskeutuminen ei tee hyvää pinneille. Pitääkin muuten purkaa ja tutkia mokomaa tarkemmin, tuskin tuli ihan suoraksi kun pikaisesti pihdeillä yritin oikoa.