Kirjoittaja Aihe: Ajanottoa salatreeneissä?  (Luettu 8822 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Ajanottoa salatreeneissä?
« : 16.05.2011, 23:39:31 »
MUOKS: Siirsin tämän ajanottoaiheisen keskustelun omakseen tuolta Wanhalla ajelusäikeestä.

Kyllä mä tykkään että olis hyvä kun olis jotain mitä vastaan ajella, kello tässä tapauksessa. Kisaillessahan ei kierrosajat tietty ole samaa luokkaa mutta siinä onkin sitten vertailukohta radalla, ihan sama mitä kello sanoo jos kaverille pärjää :D
« Viimeksi muokattu: 17.05.2011, 07:36:01 kirjoittanut rMa »

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: Ajanotto salatreeneissä?
« Vastaus #1 : 16.05.2011, 23:52:20 »
Joo,onhan se kellotus hyvä idea,mut ei kai ne laitteet voi siellä aina olla,ku joku salatreenaa.
On kylläkin hyvä idea ottaa ne mukaan ku on enempi porukkaa menossa ajamaan,ni saa jotain tietoo omasta nopeudesta.Onhan toi kierrosaika paljon kiinnostavaa kuin huippunopeus,jota on jo heitelty monessa paikkaa ja se on aina rikottavissa.(kuin myös rataennätys,ehkä)
Tuota pitäis vaan kellottaa yksin ajaessa,esim.10 kierrosta ja siitä paras aika.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Ajanotto salatreeneissä?
« Vastaus #2 : 17.05.2011, 00:05:19 »
Juu no se varsinainen ajanotto onkin asia erikseen. Se on pahasti "työn alla" eikä valmistumiselle uskalla mitään aikataulua arvioida.

Tarkoitin lähinnä jotain millä sais itse ajon aikana kierrokset laskettua. Tänäänkin laitoin kahvaan 5 minuutin timerin ja laskin kierrokset itse, siinä vaan on helppo unohtua ajelemaan ja sitten onkin kierrosmäärät hukassa. Hölmö homma ettei moista ole jo tuohon sprektumin kahvaan laitettu. Jos olis joku nappi jota painella aina kun tulee kierros täyteen sais jollain tarkkuudella kierrosajat ja määrät talteen. 5 minuuttia laitoin siksi kun se on normaali erän mitta, sen verran tarttis pystyä yhtä soittoa keskittymään ajamiseen.

Jotain tällaista tarkoitin.

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: Ajanotto salatreeneissä?
« Vastaus #3 : 17.05.2011, 00:13:26 »
Sulla,niin kuin mulla on oma telemetria ohjaimessa.Laitat vaan sen anturin rataan ja se on siinä.heh heh ei se oo nii helppoo ja selvä asia on,et sitä joko keskittyy ajamiseen tai laskemiseen...eihän sitä ny mies pysty parempaan...

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Ajanottoa salatreeneissä?
« Vastaus #4 : 17.05.2011, 07:35:22 »
Ei mun DX2S karvalakkimallissa ole ajanottoon eväitä. Ilmeisesti vaatisi erillisen telemetrianäytön ja anturin sekä rataan että autoon.