Santerin pyynnöstä pieni kisaraportti:
Alkuviikolla ei olisi voinut vähempää kiinnostaa auton ruuvaaminen, ja sähkötkin oli kahden ajokerran jäljiltä krossarin kyydissä. Viime tinkaanhan tuo sitten jäi, torstai-iltana sähköjen siirto turistiin ja perjantaina kevään viimeisen ratacup kisan kolarin jälkien korjaus. Autossa oli 5.5 lankainen moottori, sai jäädä paikalleen kun ei huvittanut vaihtaakaan.
Lauantaiaamuna nokka kohti Turkua, messukeskuksen D-hallista löytyi tuttu porukka ja rata ajokorokkeineen. Eka akullinen oli suoraan sanoen järkytys: tehoa oli ihan liikaa, auto suti pääsuoran alusta loppuun ja mollat hyppi ajolinjalle. Kolvi kuumaksi ja poromottia tilalle. Toinen akku tuntui jo vähän paremmalta, auto oli edes jotenkin hanskassa mutta kääntyvyyttä tarvittiin lisää.
Pienet alustasäätöjen tarkistukset ensimmäiseen alkuerään, välitystä tiheämmäksi ja säätimestä vähän ennakkoa, nyt alkoi jo ajokin vähän maistua. Raision pojat meni kuitenkin ihan liian lujaa. Seuraavaan erään vielä välitystä hiukan tiheämmäksi ja lisää ennakkoa, parempi! Jaakko varmisti paalupaikan mutta kaikilla muilla sijoituspisteitä seitsemän eli lähtopaikat oli vielä täysin auki. Viimeisessä alkuerässä ajo maistui jo tosi hyvältä, vauhtikin riitti hetkeksi kakkospaikalle mutta Valtteri veti erän loppuun kolme niin kovaa kierrosta ettei mitään jakoa. Best lapit taisi olla minulla tässä vaiheessa huonoimmat koko porukasta. Finaaleihin kuitenkin kolmas lähtöruutu, Valtteri kakkosena ja Jaakko paalulla.
Ekassa finaalissa Jaakko karkasi heti horisonttiin, Valtterin kanssa ajettiin sopuisasti peräkkäin pari minuuttia. Valtteri teki pienen virheen jonka tuloksena pääsin toiseksi. Kierrosajoissa olin Jaakkoa ja Valtteria perässä useamman kymmenyksen mutta Jaakko kaukana edessä ja Valtteri takana ajelin hissukseen maaliin kakkosena.
Toiseen erään ruuvasin säätimestä vähän lisää paukkua ja tihensin välitystä vielä lisää. Lähtö oli jälleen sopuisa, ajettiin muutama kierros letkassa ja tällä kertaa Jaakko ei päässyt karkuun. Pystyin ajamaan tosi lähellä Valtteria ja pienen virheen avustamana pääsin kakkoseksi parin minuutin kohdalla. Sain hyvän ajorytmin päälle ja pääsin parhaimmillaan parin kymmenyksen päähän Jaakosta mutta en tarpeeksi lähelle ohitusyritystä varten. Maalissa eroa oli vajaa sekunti, best lap parani neljä kymppiä ja taisi olla 7 millisekuntia huonompi kuin Jaakolla. Auto toimi tässä erässä loistavasti, en muista että olisin koskaan aiemmin päässyt tosissaan Jaakon vauhtiin!
Jaakko jäi viimeisestä finaalista pois varmistettuaan voiton. Kakkossija oli kahden kauppa, Valtterille riittäisi voitto omaa kahta kakkossijoitustani vastaan. Viimeinen finaali ajettiinkin sitten sopuisasti jonossa lähdöstä maaliin. "Vielä vähän lisää ennakkoa" oli justiinsa vähän liikaa, auto ei vaan pysynyt lapasessa riittävän hyvin. En päässyt missään vaiheessa tarpeeksi lähelle Valtteria ohitusyritystä varten. Valtterille ansaitusti finaalin voitto ja kisan kakkossija, itse olin kolmas.
Kiitokset Raision ja Turun porukoille kisojen järjestelyistä! Harmi ettei porukkaa ollut enempää paikalla, puitteet oli kuitenkin viimeisen päälle ja järjestelyt toimi tutulla rutiinilla. Tulevan kauden luokkakin tuli päätettyä: viri!