Okei, laitetaan vähä rapsaa:
Lauantaina aamupäivä sujui rattoisasti renkaita myydessä/merkattaessa sekä ilmoittautumisia vastaanottaessa. Päivä eteni, ja tehtävät painottuivat runkojen ja renkaiden lopulliseen "sinetöintiin" sekä autojen katsastukseen. Kolme autoa saimme katsastuksessa hylätä koko päivän aikana.
Finaaleihin allekirjoittanut siirtyi varmimmalta, eli lähettäjän paikalta, pääsinpäs joka finaaliin mukaan
Sunnuntaina jo aamulla kotona sanoin isälle (herra Kilpailunjohtaja) että muuten voin olla ajanotossa, mutta sanaakaan en mikrofoniin sano.
Wanha kansa ja viidakko tietää, että ei saa maalata piruja seinille. Sunnuntaipäivän vietin siis ajanoton ja "Mertarantailun" merkeissä kuuluttelemalla erien alkuja, lämmittelyjä, rankaisuja, kierroksella ohitettavia ja mainostin paria komeaa kaksinkamppailuakin. Sunnuntain päätteeksi tulin paikkaamaan palkintojenojentajaa. Eli pääsin viikonlopun isoimpiin palkintoihinkin käsiksi!
Kuulin epämääräistä murinaa varikon puolelta, että kohta tulee tilauksia kisoihin kuuluttajaksi. No, 10 vuotta oltu lajin parissa ja ajamaan ei ole opittu, niin kai sitte pitää paikata "pystymettästä" temmatuilla kuuluttajantaidoilla.
Ensikertalaisen tuuria oli siis niin isällä kuin minullakin, isä ensimmäistä kertaa kilpailun johtajana ja minä kuuluttajana.
Mukaan kisoista jäi hieman väsynyt olo, 4 settiä turistin ulkorenkaita, pullo asvalttipitoainetta ja 2 kpl Losin lyhyitä 2-cell lipoja. Ja keventynyt lompakko.
Siinä teille raporttia. Ei ehkä ihan sitä mitä odotitte...
Jyrki Lehto
ATAK/UA