Kirjoittaja Aihe: crawlerit  (Luettu 103908 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: crawlerit
« Vastaus #60 : 26.04.2013, 20:47:44 »
...mun ja Leban yhteisprojekti uberspora radalla.
Siinä voi olla että kääntyy eturenkaatkin  ;)

Nyt tehdään jo uutta luokkaakin!?

mä oon vasta rtr-sporassa.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #61 : 26.04.2013, 21:58:24 »
mä oon vasta rtr-sporassa.
Ei voi olla RTR jos on neljä paketillista uusia osia!

En ole vieläkään saanut päätettyä minkä servon ostaisin, takajouset pitäis vaihtaa jäykempiin, vetarit ei ole vielä tulleet ja taka-akselin UD:kin roikkuu jossain maailmalla. Oma Spåra on siis aika pahasti pysähdyksissä nyt.  >:(

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: crawlerit
« Vastaus #62 : 26.04.2013, 22:39:29 »
Koska mennää ajelee hä? Hä?
 ;D

Huame?

Poissa Weke

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 224
  • Mitä nopeammin, sitä nopeammin.
Vs: crawlerit
« Vastaus #63 : 27.04.2013, 06:44:24 »
Kävin pikkasen koittamas tuol vesitornilla ja ei käänny mihinkään ja servo ei kerkee vastaaman edes maapallon pyörimisliikkeeseen. Mut muuten ihan jees. On toi kolmen s akku siit jees et jos ei rauhallisesti pääse nii voisko sit voimalla.  :D
Mitä nopeammin, sitä nopeammin.

Poissa Weke

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 224
  • Mitä nopeammin, sitä nopeammin.
Vs: crawlerit
« Vastaus #64 : 27.04.2013, 06:46:09 »
Nii tänää tennarit leviäks hä? HÄ? Ja mihin hä? HÄ? Ja mihin aikaan hä? HÄ? Polttaa polttaa...
 ;D
Mitä nopeammin, sitä nopeammin.

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: crawlerit
« Vastaus #65 : 27.04.2013, 23:33:47 »
Edelleen auto "osina" Reijo jyrsii osia minkä kerkee(iso kiitos),huomenna jatketaan,jos sais vaik casterit ym. kohilleen.  :-\
PS.olkoon sit vaan uuberduuber-vehkeet vastassa,mutulla pistetään kampoihin.  ;)

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #66 : 28.04.2013, 00:03:34 »
Taidanpa tietää mitä osia tehdään  ;) Toivottavasti herkkä balansi ei kärsi hiilari osista  ::)

Poissa Pena

  • RaumRc ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 184
Vs: crawlerit
« Vastaus #67 : 28.04.2013, 10:06:06 »
Herkkä balanssi korjataan KAASULLA!  8)
Mikä vaan käy, mutta mieluiten toki kaikki.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #68 : 28.04.2013, 19:57:24 »
Tässä Villelle säännöt: Suomennettuna ei taida olla muutakuin 2012 säännöt http://www.rc-offi.net/pdf/rc-offi_saantokirja_2012.pdf

ja ulkomaan murteella 2013 https://docs.google.com/document/d/1u_p4etDfcRvZIoGJDrS_9zQHp2vRUSRQ7bhNyzZU3Pc/edit

Täksi vuodeksi muuttuivat oikeastaan vain kori säännöt eli koritonta ja korillista rajoittavat samat mitat.
Suomessa ajetaan 2.2shaftyn tilalla 2.2sportman luokkaa jossa on koriton auto sallittu.

Edit: Eli tänä vuonna ajettava 2.2 sportman luokka ajetaan 2012 säännöillä, koska 2013 jenkki säännöissä ei kyseistä luokkaa enää ole!
« Viimeksi muokattu: 04.05.2013, 16:44:27 kirjoittanut macman »

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: crawlerit
« Vastaus #69 : 29.04.2013, 22:16:48 »
Mielenkiinnosta punnitsin oman auton,siinä kunnossa,kuin oli Monnan montuilla(liian kevyt etupää),painoi hyvinkin tasan 2000g.
Noparin vaihto ja korin pudotus/leikkaus tuo kevennystä ehkä n.90-100g.Tuo kaikki lähtee ylhäältä ja samalla painoa tulee siirtymään eteen/alemmas.
Voi olla et saa auton toiminaan noilla siirroilla ilman painon lisäystä eteen?Silloin oltaisiin vissiin hyvinkin kilpailukykyisissä painoissa?
Toisaalta joudun luultavimmin muuttamaan etupään jousitusta,jolloin painopiste siirtyy alemmas ja ylhäältä voidaan poistaa painoa ja auto kevenee?  :-\
Saas nähä kui käy.  ::)

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #70 : 29.04.2013, 22:38:25 »
Mun auton akselipainot pienellä akulla 1270/880g ja isolla 1350/850g. Mielenkiintoisesti taka-akseli kevenee isolla akulla, painohan on akselin etupuolella. Etupään pyöränmutterit painaa likimain 110g kappale joten aika samoissa ollaan?

Ohjauspaloissa oli vähän ylimääräistä alumiinia, pitihän se ottaa pois, samalla ackerman tipahti nollaan. Kääntyvyyttä samalla tuli hiukan lisää, oliskos tuo noin 45 astetta nyt, ilman vetareita. Vetarit taitaa saapua huomenna, taka-akselin UD  sais myös pikkuhiljaa saapua. Servon kun sais vielä aikaiseksi hankkia niin auto olis sitten valmis. Siis valmis seuraavaan rakentelukierrokseen.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #71 : 30.04.2013, 00:28:01 »
Tässä olis mun versio sähkökeskuksesta. Vasemmalta oikealle tekin fx-r, vastari ja ccbec.
Kaikista poistettu kuoret ja laitettu kutistesukat päälle.Tekinistä katosi myös
tolpat mihin sähköjohdot kiinnitetään.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #72 : 30.04.2013, 14:17:54 »
Servoksi tulee Sanwan ERS-962. Eiköhän näillä spekseillä pärjää vaikkei ihan 30 kiloa väännäkään:
• Torque at 7.4v: 351.0oz-in (25.3kg-cm)
• Speed at 7.4v: 0.11sec/60º
• Weight: 2.18oz (62.0g)
• Bushing/Ball Bearing: Dual Ball Bearing
• Motor Type: Coreless
• Gear Train: Steel
• Waterproof: Yes
Myyjällä on noita vielä pari kappaletta, ostakaa pois jos on tarvetta.

Poissa Weke

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 224
  • Mitä nopeammin, sitä nopeammin.
Vs: crawlerit
« Vastaus #73 : 30.04.2013, 16:19:28 »
Kirist mäkkäri toi yks mutu ennen Lahtee!  ;D

taka-linkejä tos väsään nii, sellast kyselisin, kun huomannut kattoo et meneek se kartaani siel takan samas kulmas kun alatukivarret?  :o

Ei täst hyvää tuu mut tulee jotain!!!  ???
Mitä nopeammin, sitä nopeammin.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #74 : 30.04.2013, 17:40:07 »
Taka-akselia saa kellottaa niin paljon kun kehtaa et kardaani on mahdollisimman ylhäällä. Linkit voi vääntää
Siten et ne seuraa suurinpiirtein kardaania.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #75 : 30.04.2013, 22:29:29 »
Vetarit sai lievän tuunauksen kääntökulman maksimoimiseksi, ohjauspalat toimii nyt rajoittimena. Pientä sähköjen uudelleenjärjestelyä vielä, moottorin johdot pitää viedä iskarien väliin. Renkaat nuolee jousia joten jossain vaiheessa joutunee vaihtamaan jouset mini-t mallisiin tai asentamaan iskarit sisemmäs. Kaasua nyppimällä auto kääntyy jo aika mukavasti, hitaammalla vauhdilla puskee. Toivottavasti hitaampi takavälitys auttaa.

Poissa Weke

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 224
  • Mitä nopeammin, sitä nopeammin.
Vs: crawlerit
« Vastaus #76 : 30.04.2013, 22:43:35 »
-Takalinkit= chek!
-Ohjaus= chek!
-Korinlasku= chek!
-Takaiskarit= chek!
-joka paikka yleisesti= chek!
- Akkuja= noooot! Lääke eurorcllä loppu!
Mitä nopeammin, sitä nopeammin.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #77 : 01.05.2013, 20:32:05 »
Nyt olis spora iskussa ja missä iskussa onkaan kyllä kiipee :o . Vielä kun joku jaksais maalata kopan  :)

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #78 : 01.05.2013, 21:00:01 »
Vetarit sai lievän tuunauksen kääntökulman maksimoimiseksi...
... ja vartin ajon jälkeen toinen korkkasi. Uudet tilaukseen, tällä kertaa asennus tehdään ilman keventelyjä.

Poissa Weke

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 224
  • Mitä nopeammin, sitä nopeammin.
Vs: crawlerit
« Vastaus #79 : 02.05.2013, 06:24:06 »
Mis on se peukku? Et voi tykätä noist mäkkärin ja maikolan edellisistä jutuista?

Itel ei oikeestaa muuta, kun kori meni alas nii auto jää helpommin katolleen kun kori sen verran jäykempi nii ei saa pyöriä enää maahan. Eli vituiks men sekin duuni. Etenemis kyky muuten suht sama.
Mitä nopeammin, sitä nopeammin.