Kirjoittaja Aihe: crawlerit  (Luettu 103697 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #80 : 03.05.2013, 19:46:08 »
Uusi servo vääntää hienosti kun sähkö tulee suoraan akulta. Ilmeisesti säädin ei kuitenkaan tykkää kun vastarilla on käyttöjännite suoraan akulta, liikkeellelähtö takkuaa. Bec taas ei oikein jaksa syöttää servoa edes 6 voltilla. Pitää siis kytkeä servon käyttöjännite suoraan akulta ja vastarille säätimen beciltä.

Rautasaha lipesi auton runkoon ja nyt korin saa edestä alemmas. Kunhan uudet 85mm iskarit eteen ja 100mm taakse joskus saapuu putoaa kori vielä alemmas sekä edestä että takaa. Toistaiseksi mennään vielä vakiorungolla ja pohjalevyllä vaikka Reijon koneistamolla taitaisi olla piirustukset "mäkkäri" malliseenkin ratkaisuun.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #81 : 04.05.2013, 01:39:38 »
Nyt laiskottaa... tätä on luvassa http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=8298.0

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #82 : 04.05.2013, 16:48:07 »
muokkasin hieman vastausta nro: 68 eli säännöt. Sportman luokkaa ajetaan tietty 2012 säännöillä kun 2013 säännöissä ei kyseistä luokkaa enää ole! eli kori säännöt on samat vanhat jos olen vahingossa sanonut muuta niin pahoittelen  :-[ erehdystäni.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #83 : 07.05.2013, 00:10:44 »
Servo vaihtui vasemmalta oikealle ja akulle tuli paikka ylälinkkien väliin. Vaikuttaisi siltä että ajettavuus parani hieman ja servon paino oikealla puolella vähensi renkaan nostotaipumusta. Alkuperäiset iskarit vuotaa, uudet tuli jo tilattua.
Etuakseli sai tänään uudet vetarit ja taka-akseli UD:n. Saapa nähdä mitä vaikuttaa kulkupuoleen. Lyhempiä iskareita odotellessa ajetaan varmaan hetken aikaa näillä setupeilla. Eli auto saattaa pysyä nipussa muutaman päivän ellei tule keksittyä jotain uutta rakenneltavaa.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #84 : 07.05.2013, 00:34:42 »
Juu koitas vaan pitää jos saadais vaikka joku mittelö aikaiseksi. Torstai olis varmaan hyvä päivä
keli ei tosin ole oikein meidän puolella :(

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: crawlerit
« Vastaus #85 : 07.05.2013, 19:00:09 »
Posti-Pate toi tänään kaks pakettii.Jos vaa saa "viri"-palikat asennettuu kyytiin,eikä etupään käytännössä kokonaan uudelleen rakentaminen oo täys sysi,ni tiiä vaik sitä lauantaina lähtis Lahteen.  :-\
Pitäis kylläkin kerjetä vähän myös testaamaan,tai sit ei.  ???

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #86 : 07.05.2013, 23:08:10 »
Ekat testit kovassa seurassa ajettu. Aika odotetusti auto pelasi, lievää torque twistiä tiukemmissa nousuissa mutta muuten ihan ok. Painopiste saisi olla alempana, lyhyemmät iskarit varmaan auttaa. Ihan kelpo peli rtr:ksi.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2013, 23:13:34 kirjoittanut rMa »

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #87 : 07.05.2013, 23:31:04 »
Loistavat iltatreenit suurkiitokset pojat! Helpolla ette ainakaan päästänyt ;)
Auto toimi niinkuin pitikin. Pieni tekninen vaurio meinasi tulla kun knuckle painojen ruuvit irtosivat.
Mutta onneksi mitään ei menny rikki.

Weken rata oli sopivan haastava. Ja Leban ja Ramin radat tarjosivatkin jo todellista haastetta, jopa
ubersporalle. Kaikki oli kuitenkin ajettavissa tarkalla ajolla.

Leinokin kävi debytoimassa sporaluokassa laina-autolla ja veti toiselle pätkälle jopa pohjat(yhden pakin vähemmän kuin allekirjoittanut :o)

Tämän illan järjestys kutakuinkin:

Macman   -26
Rami         64
Leba         76
Weke      118

Tästä on hyvä lähteä Lahteen luottavaisin mielialoin.

Ps. minua kiellettiin julkaisemasta harjoitustuloksia  ;D


Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #88 : 07.05.2013, 23:47:20 »
Lisätäänpä sen verran vielä...ettei mene liikaa sporailuksi ::)

Mulla on yleensä 15 portin verran mollia + 3 bonus portit niin että jos
scale miehiä kiinnostaa muukin kuin kurauitto kautta hurjastelu kivillä niitä saa kyllä lainata  ;)

Ajamiseen tulee aivan uusi ulottuvuus kun autolla täytyykin päästä jostain tietystä välistä ja ilman
auton kaatamista....

Poissa TimiK

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 160
  • SCX 10 Lost Reality hilux
Vs: crawlerit
« Vastaus #89 : 08.05.2013, 01:40:14 »
Yliarvostettua.. :P Ei vaines. Suosittelen kyllä muitaki kuin kuuautoilijoita koittaa porttiajoa.
RaumRC Rogue Crawler

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #90 : 08.05.2013, 08:24:57 »
Loistavat iltatreenit suurkiitokset pojat! Helpolla ette ainakaan päästänyt ;)...

...Ps. minua kiellettiin julkaisemasta harjoitustuloksia  ;D
Ensinnäkin päästettiin helpolla, näkeehän sen nyt tuloksista. Toisekseen todettiin ettei sun välttämättä tarvitse julkaista tuloksia jos et halua, ei kai sitä nyt voi kieltämiseksi mitenkään ymmärtää... :D

Hienosti se hiilariyyberspååra kyllä kulki. Kuskilla vaan lipes aika helposti pakille.

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: crawlerit
« Vastaus #91 : 08.05.2013, 18:22:05 »
Vai että portteja. Kelluuko ne mudan päällä?

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #92 : 08.05.2013, 19:25:57 »
No siinä lajissa varmaan "poiju" olisi parempi täytyykin jättää muutama tennispallo ehjäksi  ;D

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: crawlerit
« Vastaus #93 : 08.05.2013, 20:10:58 »


Mä päädyin tuohon halpaan,saas nähdä kannattiko säästäminen vai tuleeko vaan normaalia kalliimmaks kuten yleensä.  ???

Niinhän siinä sit taas kävi.  :o Toi kiinan servo pyörii komiasti ympäri,välillä montakin kierrosta,mut onnex vaan toiseen suuntaan.  ::) Pitäiskö viäl tilata kiinasta vai ostaa joku laillinen?

Jotain positiivistakin:
Ohjauspalat paikoillaan,zero akkerit(voi olla ettei pysty ees tota 45 astetta käyttään kaikkee,ku ottaa kiinni iskareihin)
Molempiin periin vaihdettu välitykset.Pikasen tutkinnan perusteella eroa jonkin verran(takapyörän pyörähtäessä kierroksen,etupyörä kerkee n.1 1/3 kierrosta)joten luulis hiukka vaikuttavan?

Vielä ku kerkeis testaamaan käytännössä,ehkä huomenna,jos säät sallii.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #94 : 08.05.2013, 20:56:10 »
Sanwa vääntää kivasti mutta pitää sitten olla järeä bec ruokkimaan sitä jos et aja 2S akulla. Sulla tais se 10A malli ollakin? Ihanan kallis servo mutta jos ei sitten tarttis enää toista ostaa. Akun loppumisen huomaa siitä että ohjaus hidastuu, moottori kuljettaa autoa vielä silloin iloisesti :)

Mulla on vain perän alivälitys, silmämääräisesti ei oikeastaan  erota pyörimisnopeudessa eroa mutta tuolla n. 45 asteen kääntökulmalla ei puske juurikaan ja kääntöympyrän halkaisija on metrin luokkaa. Erittäin hyvä ajettava jo tuollaisenaan, mielenkiintoista nähdä millainen ero on samalla kääntökulmalla kun on vielä etuvälityskin vaihdettu.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #95 : 16.05.2013, 09:03:40 »
Uudet "nollabudjettiautoon" hinnaltaan sopivat iskarit, pituus 85mm ja 100mm tuli asenneltua autoon. Ennen sitä piti kuitenkin tyhjentää ja putsata iskarit ruskeasta öljystä, hajusta tuli jotenkin mieleen 70-luvun ooppeliin joskus ostamani halvimmat mineraaliöljyt. Öljynvaihdon lisäksi vaihdoin bladderit RSD:n silikonimalleihin. Yllättävän pehmeästi toimivat iskarit kun ottaa huomioon naurettavan matalan hinnan. Etupään asennusta pitää vielä vähän miettiä, iskarit on niin paljon lyhyemmät että vaatii ehkä uudet yläpään kiinnityspaikat. Pikaisen koeajon perusteella auto toimii kuitenkin jo nyt ainakin yhtä hyvin kuin alkuperäisillä iskareilla.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #96 : 16.05.2013, 09:44:44 »
Meilläpäin on dremeli laulanut iltamyöhällä. Sen seurauksena poistunu
45g kumia roskikseen ;) Kotikivillä ajaessa ei nousukyky pudonnu yli 20% joten
innolla odotellaan oikeita koeajoja  ::)

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #97 : 31.05.2013, 23:36:50 »
Varsin mukavat perjantai treenit sateen liukastamilla kallioilla.
Sade antoi hieman haastetta rata suunnittelulle, mutta hyviä ratoja saatiin aikaiseksi.
Auto toimi taas varsin mukavasti eikä mitään mennyt edes rikki  :o

Hieman oli puhetta akseleiden lukkopalasta eli tämmöisestä
http://www.hot-racing.com/index.cgi?partnumber=SCP125R;c=456
jos epäilee alkuperäisten kestävyyttä ja noilla saattaa saada vaikka välyksiäkin
hieman pienemmäksi.

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: crawlerit
« Vastaus #98 : 03.07.2013, 00:38:12 »
Nyt on renkaat modattu,enää ei oo tyhjää renkaan ja foamin välissä.
Jonkin verran tuntuivat tukevimmilta omalla testi radalla,eikä mielestäni kiipeemiskyky kärsinyt  :-\
Renkaiden halkaisija kasvoi likemmäs sentin,joten maavarakin nous pikkasen,ei siit kylläkään varmaan oo haittaa.
Tositoimet sit kertoo onk siit enää mihinkään.(taitaa silti olla enemmin kuskista kiinni)

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #99 : 03.07.2013, 08:14:41 »
Itse sain vihdoin tehtyä ne ylälinkit 4mm hiilikuitutangosta. Vanteet on vaihtunut liimatuihin Hpi:n vanteisiin.
Rtr paino tällä hetkellä 1735g. Auto etenee varsin kepeästi ;)
Raideväliä muutin hieman takaa kun tahtoi nostella toista takapyörää kovin herkästi vinoilla pinnoilla.
Raideleveys edessä 275mm ja takana 255mm lisäys peräti 15mm entiseen.
Näillä eväillä on hyvä lähteä Suonenjoelle  ;D