Kirjoittaja Aihe: Kyosho Mini-Inferno  (Luettu 33141 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Kyosho Mini-Inferno
« : 18.09.2010, 18:03:49 »
Kyosholta kun on nyt tulossa tuo päivitetty mini- inferno erillis-sähköillä ja hd- diffeillä niin hiukan tuo kiinnostaisi, etenkin 150e hintaan.
Yritinkin pikaisesti Hobbykingistä lipoa katsella mutta en löytänyt oikein mitään sopivaa kun minissähän tarvittaisiin se kaksi osainen akku?
Ja tietty se harjallinen moottori saa väistyä heti, sellaistakaan en sieltä löytänyt mitä uskaltaisi tilailla? :o

Autojahan saa vasta lokakuun puolivälissä niin ehtisi rauhassa tilailla romuja jos (ja kun) tälläinen tulee hankittua.
Vois sopia Wanhalle aika kivasti tuollainen pikkukirppu ???
« Viimeksi muokattu: 18.09.2010, 20:46:45 kirjoittanut MVu »

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kyosho Mini-Inferno (Firelap NanoDragon)
« Vastaus #1 : 19.09.2010, 10:39:31 »
HXT 2835 (380S) sarjan motit taitaa olla parhaiten NanoDragoniin Mini-Infernoon sopivia. KB20-40 sarjan motteja on myös tullut kokeiltua 3000 - 4800kV välillä mutta niissä on laakeripesän paksuuden verran liikaa pituutta ja ohjauksen osista piti vähän kaivertaa pois että mahtui paikalleen. Molempia löytyy HobbyKingistä. Akkuasiaan nph osannee vastata, itsellä ollut vain 8xNiMH saddle packeja ja tuossa omassa on keskidiffi käännetty joten pitemmät lipot mahtuu kyytiin.

Tarkemmin tuohon uutuuteen tutustumatta listaan tähän ne osat mitä piti vaihtaa parempiin että harjattomalla tekniikalla alkoi pysyä auto kasassa, katsotaan sitten kun ehtii että mitä uudessa versiossa on jo valmiiksi paranneltuja: iskaritornit, pyörännavat, vetarit, diffit, diffin lähdöt, kardaanit, holkkien tilalle kuulalaakerit joka paikkaan, ohjauksen nivelistö kokonaan, spoilerin kiinnitykset, keskidiffin kotelo. Slipperi ei myöskään kestänyt vaan piti liimata lukkoon. Lisäksi rakensin omaan nanoon ylädekin diffien väliin kun muuten pohjalevy meni mutkalle vähänkään vääntävämmän motin ja pitävän alustan kanssa.

Uutuudessa taitaakin olla jo öljyiskarit joten niitä ei tarvitsekaan vaihtaa. Niillä alkuperäisillä pomppujousitorneilla auto oli mielenkiintoinen ajettava. Itselle tuli yllätyksenä Kyoshon varaosien hinta Suomessa kun ulkomaisten nettikauppojen hinnoissa ei kuitenkaan ollut sen kummallisempaa eroa muihin merkkeihin. Ostin kerran pinjonin Suomesta, 8e hinta + 6e lähetyskulut oli kyllä jotain uskomatonta.

Tallissa on kaksi NanoDragonia ja yksi Mini-Inferno joista vain yksi nano akkuja vaille ajokuntoinen. Pitäisi varmaan laittaa siihen öljyiskarit omasta rullaavasta nanosta niin voisi kokeilla miten tuolla radalla pärjää.

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #2 : 19.09.2010, 21:50:05 »
Olisi tuossa pihalla 8mx12m halli mihin vois saada aikaiseksi myös pienen radan tyngän mini.i:lle ja siihen tilaan vois kyllä RTR:n tehot riittää ja nuorimmalle hurjastelijalle vois olla hyvä seuraava vaihe Losin MRC:n jälkeen.

Täytyy nyt vielä miettiä, eipä tuo nyt pahan hintainen kyllä olisi...

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #3 : 19.09.2010, 21:55:28 »
Kyosholta kun on nyt tulossa tuo päivitetty mini- inferno erillis-sähköillä ja hd- diffeillä...
Yritin etsiskellä tietoa päivityksestä huonolla menestyksellä. Heitätkö linkkiä tai jotain missä tuosta kerrotaan? Ainoa sivu mistä löysin jotain mainintaa oli Kyoshon suomenkieliset sivut mutta aika vähän sielläkään kerrottiin.

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #4 : 19.09.2010, 22:11:40 »
En minäkään paljon muuta ole lukenut kuin Suomen Kössin ja rcjkl:n verkkokauppa sivuilta.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #5 : 19.09.2010, 22:47:37 »
rcjkl sivuilta saikin sentään vähän jotain faktoja. Suljetut diffit on Mini-Inferno ST:ssä vakiona, olisivatko sitten ottaneet ne käyttöön tuossa uudessa tulemisessa buggy versioonkin. Diffien lähdöt on edelleen ilmeisesti muoviset joten kovin rajua mottia eivät kestä ainakaan asfalttiajelussa, muut alustat antaa vähän enemmän anteeksi joten saattaa vaikka kestääkin. Tuli ajeltua lähinnä asfaltilla joten omakohtaista kokemusta ei ole.

Jos nph:n nanoista jompi kumpi on ajokunnossa niin sitä kannattaisi varmaan testata. Pojan autossa ei ole öljyiskareita enkä omista yhtään sopivaa lipoakkua. Iskarien vaihto ei paljoa aikaa vie ja jos saan akun lainaan niin sitäkin kyllä pääsee kokeilemaan. Oman nanon viimeisin motti ja säädin on beenelkussa joten sitä ei saa ihan pienellä vaivalla ajokuntoon.

ZIPPY FLIGHTMAX 800mah 2s1P 20C akuista saa kasattua autoon sopivan 1600mAh 2S saddle packin. Akkutilan muoto on sen verran hankala että kapasiteetiltaan isommat, 1000mAh ja yli, akut eivät tahdo mahtua korin linjojen sisään kun pituutta on yleensä se 70+mm. Tuo 55mm pitkä menee vielä hyvin kyytiin.

Muoks: tämä Turnigy nano-tech 850mah 2S 25~40C Lipo Pack näyttäisi myös mahtuvan, tosin korin takaosasta saattaa joutua leikkaamaan palan pois.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2010, 23:06:11 kirjoittanut rMa »

Poissa Finski

  • Jäsen
  • Viestejä: 39
  • Prööt
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #6 : 29.04.2011, 20:25:22 »
kertokeehan hyvä setti (moottori ja nopari) mini infernoon tuolt hobby kingistä

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #7 : 29.04.2011, 20:34:42 »
35A säädin ja motiksi tosi hyvä olisi 2435 (370S) kokoinen mutta kun ei näytä olevan varastossa niin vähän järeämpi 2835(380S) pitäisi mahtua paikalleen myös.

ps. mahtuu sinne kyytiin vähän isompikin motti vielä vähän sovittamalla: http://teamcutoff.blogspot.com/search/label/NanoDragon
« Viimeksi muokattu: 29.04.2011, 20:38:17 kirjoittanut rMa »

Poissa Finski

  • Jäsen
  • Viestejä: 39
  • Prööt
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #8 : 29.04.2011, 22:37:17 »
HobbyKing Brushless Car ESC 30A w/ Reverse <--- riittääkö toi nopari?
onko tolla flektillä mitään virkaa tossa kalliimmassa versiossa ja mahtuuko se kopan alle?

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #9 : 29.04.2011, 23:10:58 »
En osaa tuosta 30A mallista sanoa mitään kun ei ole kokemusta. 18A säädin on pojan autossa joten kaipa tuokin riittää jos moottori on riittävän kesy mutta tuo järeämpi motti kyllä melkein vaatisi 35A säätimen. 60A malli olisi samankokoinen kuin 35A, sitä ehkä voisi ilman tuuletintakin käyttää mutta niitä ei näytä olevan varastossa.

Tuuletin ottaa koriin kiinni, itse avarsin alkuperäisen korin aukkoa sen verran että tuuletin mahtui läpi. Kyllä tuulettimella virkaa on, huomasin sen kun jätin 35A säätimestä Asson B4:ssä tuulettimen pois ahtauden takia. Savut tuli ulos.

Poissa Finski

  • Jäsen
  • Viestejä: 39
  • Prööt
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #10 : 30.04.2011, 08:24:02 »
TURNIGY BESC Programming Card onko tuo kortti Turnigy TrackStar 18A 1/18th Scale Brushless Car ESC nopariin?

mikä motti tohon settiin olisi paras?


Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #11 : 30.04.2011, 08:55:19 »
En tiedä noista Turnigyn nopareista mutta kaipa tuo ohjelmointikortti toimii. 18A säädin on kyllä aika kovilla mutta kai se kestää jos välittää auton tarpeeksi kevyesti. Pojan autossa on aika kesy motti, vauhti riittää pihalle mutta tuskin radalle.

Autossa on 2040 kokoinen rivoitettu motti, mahtuu juuri ja juuri kun vähän ottaa vasemmanpuoleisesta ohjauspalasta pois. Jos jostain löytää vastaavan missä ei laakeripesä ole noin ulkoneva niin saattaisi mahtua ilman ohjauspalan muuttamista. Sopiva kv on jossain 3500 - 4200 haarukassa. Saattaa olla että joku moottori jostain laatikon pohjalta löytyisikin, jos ei minulla ole niin nph:lla ehkä. Kaivoin auton juuri tallista, vähäsen näyttää olevan pölyinen...

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #12 : 30.04.2011, 09:20:35 »
Tuohon on oma kortti joka käy 18A ja 150A noparille.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14631

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #13 : 30.04.2011, 13:25:42 »
Ei ole takuita että tuo Markuksen linkittämä kortti toimii Ramin kuvassa näkyvässä noparissa, koska nopari on pari vuotta vanha ezrun 18A ja kortti on aivan uutta TrackStar-sarjaa.

Tämä toimii 100% varmasti noissa vanhanmallisissa ezruneissa:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7187



EDIT: Ei ollut tarkoitus tyrmätä tuota Markuksen tekstiä :) Siinä on faktat kohdallaan.
Pointti oli se että noitten kanssa saa olla tarkkana...
« Viimeksi muokattu: 30.04.2011, 13:45:33 kirjoittanut nph »

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #14 : 30.04.2011, 15:31:40 »
No, tuohon Finskin nopariin mä sitä korttia tyrkytinkin.
Turnigyssä on oma kortti ja sellainen löytyy multakin pakista joka on aina Wanhalla mukana, saa lainata.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #15 : 30.04.2011, 16:31:02 »
Kovasti näytti Mini-Infernolta osiltaan Hobbykingin kupla kun pilkun autoa wanhalla katselin. Moottori on Mini-Infernosta poiketen oikealla sivulla pinjoni taaksepäin joten pötkölipot sopivat kyytiin. Tilasin etudiffit koteloineen täydellisenä kun halvalla sai, saapa nähdä sopiiko suoraan NanoDragonin ja Mini-Infernon diffien tilalle.

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #16 : 30.04.2011, 18:33:03 »
Siinä on hieno huomata että kiinalaiset ovat kerrankin parantaneet "merkkiautoa" eivätkä ainoastaan kopioineet vikoineen päivineen.
HK:n versiossa on tosiaan päästy eroon eniten murhetta tuottavista ominaisuuksista, eli heikosta voimansiirrosta ja täysin hyödyttömästä keskidiffistä. Uudessa on metalliset diffin sisuskalut ja koko auton jäykkyyteen vaikuttava ylädekki. Muovinen tosin, mutta paljon parempi kuin ei mitään.

Poissa Finski

  • Jäsen
  • Viestejä: 39
  • Prööt
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #17 : 30.04.2011, 23:04:55 »

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #18 : 01.05.2011, 00:10:50 »
Vähän vaisu voi moottori olla mini-infernon kokoiseen autoon. Moottorin kv-arvo on niin korkea ja halkaisija niin pieni(20mm) että vääntöä siinä ei oikein ole. Mulla on noita moottoreita pari jos haluat kokeilla. Samasta sarjasta multa löytyy myös 5200kv moottori.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kyosho Mini-Inferno
« Vastaus #19 : 01.05.2011, 07:50:03 »
Tuo setti menettelee 1:18 takatuuppiin asfaltille mutta käy siinäkin jo aika kuumana. Ihan laadukas satsi siis mutta liian pieni. Krossiin ihan liian korkea kv moottorissa. 5200kv:lla ajettiin noilla pienillä tuupeilla matolla sisällä Ugissa, 7800kv oli ok Raision pidemmällä radalla. Nimh akuilla muistaakseni isoin kokeiltu 2040 motin kv oli 4800, silläkin alkoi jo akut kyykkäilemään niin että joutui sitten välityksistä tinkimään.

Mielestäni minimissään 2040 kokoinen motti ja 30A säädin pitäisi olla että kestäisi  ajaa ja voimaa olisi riittävästi. Itse laittaisin kyllä 2435-kokoisen motin ja 60A säätimen ilman tuuletinta.