Kirjoittaja Aihe: Kiinan Moottori ja nopari  (Luettu 52408 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #20 : 22.08.2011, 08:50:54 »
Lainaus
mikä moottori/nopari/ohjausservo kannattaisi hommata


Itse laittaisin nelivetokrossariin jonkun 7.5t-5.5t koneen ja sille "riittävän" noparin. Nopari saa siis olla jotain astetta järeämpää, krossissa kun kamat tuppaa lämpenemään pienen kopan sisällä.

http://www.rcm.fi/index.php/sahkomoottorit-ja-nopeudensaatimet/viper-r-c-vtx10-esc-vst6-5-brushless-motor-combo-w-progauge-6-5t.html

Tossa olis motti ja nopari samassa läjässä. Kyseisestä merkistä ei ole omia kokemuksia, mutta kuvittelisin tuon olevan kohtuullinen, muiden palautteiden kuulemisen perusteella.

Servoksi joku 7-10kg vääntävä ja nopeus saisi olla luokkaa 0,1s/60 astetta.

http://www.racersrcshop.com/teamxcore-9kg-007s-low-profile-digital-servo-p-1065.html

Tällaisella servolla olen ajanut tuuppikrossia ja uskoisin tuon menevän nelkussakin ihan mallikkaasti. Samalla tuo servo on inan matalampi kuin perusmötikät, joka helpottaa muiden sähköosien asentamista.

Nää on ehkä enemmän jotain "hifisähköjä", niin kuin joku on mulle sanonut. Jos haluaa kiinalaiset, niin sitten tilaa kiinalaiset.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #21 : 22.08.2011, 08:58:50 »
Meidän rataa ajatellen 8.5T - 10.5T on mielestäni ihan riittävä. Itsellä 9.5T BJ4:ssa vauhtia riittää ja paikat on aika kovilla noillakin tehoilla.

Esim. MM-kisoissa Asson finaalikuskeilla oli 6.5T motit ja siellä oli aika lailla haastavammat pomput kuin meillä.

Edit: kunhan jaksan vaihtaa BJ4:n takatukivarren ehjään voin tulla radalle näyttämään miten tuo 9.5T kuljettaa.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2011, 09:05:17 kirjoittanut rMa »

Poissa PTu

  • RaumRC ry.
  • Jäsen
  • Viestejä: 41
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #22 : 22.08.2011, 12:18:43 »
Tietämättömänä olis hyvä saada linkkejä suoraan etenkin servoon, kun ei ole mitään tietoa minkälainen sen pitäisi olla.

En tiedä ehdinkö tänään radalle mutta katsotaan. Olis hyvä nähdä miten se kulkee livenä.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #23 : 22.08.2011, 12:32:24 »
En osaa itsekään vielä sanoa milloin pääsen radalle, ilmoittelen kyllä kun tiedän milloin olen menossa.

Poissa jj.luoma

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 281
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #24 : 22.08.2011, 13:11:03 »
http://raumrc.net/index.php?topic=46.msg162#msg162

Noita BMS-621 servoja on muutamalla muullakin ja toimii.

Mulla löytyy kyllä tommonen ylimääräinen
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9441
jos sopii vaan.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2011, 13:19:40 kirjoittanut jj.luoma »

Poissa PTu

  • RaumRC ry.
  • Jäsen
  • Viestejä: 41
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #25 : 22.08.2011, 14:24:23 »
Kyllä se sopii. Katsotaan miten saadaan kaupat tehtyä.

Poissa PTu

  • RaumRC ry.
  • Jäsen
  • Viestejä: 41
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #26 : 23.08.2011, 10:44:17 »
Kovien puheiden ja neuvojen saattelemana taidan tänään tilata kuitenkin X4 Buggyn. Siis moottori ja nopari tulevat X4:seen.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #27 : 23.08.2011, 16:28:25 »
X4 muuten syö sitten saddle pack lipoja, siitä ei tainnut olla puhetta eilen radalla.

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #28 : 23.08.2011, 21:00:34 »
Kiinasta saa mielestäni kohtuu edullisesti saddleja,on itsekkin harkinnut tilata.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17274__Turnigy_nano_tech_5000mah_2S2P_30_60C_Hardcase_Saddle_Lipo_Pack.html

Poissa PTu

  • RaumRC ry.
  • Jäsen
  • Viestejä: 41
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #29 : 25.08.2011, 08:53:31 »
Näitä olen harkitsemassa X4:seen.
Nopariksi: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7188
Moottoriksi: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7195

Ajattelin lähteä näistä liikkeelle. Miltä kuulostaa?

PS. Mistä niitä LPR moottoreita löytyy?
« Viimeksi muokattu: 25.08.2011, 08:57:08 kirjoittanut PTu »

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #30 : 25.08.2011, 09:13:51 »
Tuo Turnigyn 60A nopari on testattu monessa 4WD trukissakin ja ei edes kesän helteillä lämmennyt sanottavasti. Ohjelmointikortti taitaa löytyä joka toisesta pakista, minultakin saa lainaan.
Moottori on kanssa kiinan "parhaimmistoa" ei pahaa sanottavaa.

Itse ostin siihen Ansmannin XTpro takaveto trukkiin Castle sidewinder V2 combon Modelsportista: http://www.modelsport.co.uk/castle-sv2-sidewinder-esc-+-4600kv-motor/rc-car-products/39948
Siihen onko se parempi kuin Turnigyn tavarat en osaa sanoa, toivottavasti :)

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #31 : 25.08.2011, 10:16:57 »
Vähän offtopikkia kun aiheena on kiinan moottori ja nopari muta menköön:

LRP:tä Suomesta:
http://www.power-racing.net/catalog/index.php?cPath=24_65
Omakohtaista kokemusta ko. kaupasta ei ole.

Jyrkin viestissä toisesta viestiketjusta löytyy vähän faktoja säätimistä moteista sun muista, LRP:n tuotteitahan myydään Suomessa myös Nosram merkillä: http://raumrc.net/index.php?topic=72.msg1712#msg1712

LRP:n harjattomia motti+esc comboja saa myös Saksanmaalta 130€ hintaluokassa, postit tietenkin päälle esim. http://www.rc-raceshop.de kaupasta, muitakin kauppoja varmasti löytyy hakemalla.

Itse olen ajanut LRP X11 stock speck moteilla nelkussa 9.5 ja tuupissa 10.5 lankaisena, menopuolesta ei ole ollut kuin hyvää sanottavaa. X12 motit pitäisi olla sitten vielä tehokkaampia. 7.5 lankainenkin oli hetken tuupissa mutta tehoa oli ihan liikaa, eihän se pysynyt lapasessa ollenkaan.

Näissä kuten monissa muissakin harrasteissa tuppaa olemaan että ostetaan ensin se halpa ja sitten hyvä, samaa tietä olen itsekin kulkenut. Hyvän makuun kun pääsee niin ei sekään sitten enää niin kalliilta tunnu.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #32 : 25.08.2011, 12:18:48 »
Power Racingista on hyvää kokemusta varastossa/hyllyssä olevien tuotteiden osalta. Yhtä noparia jouduttiin odottamaan melko kauan kun oli tilaustuotteena. Ja siellä näkyi nyt olevan nuo X12 sarjan koneet alennuksessakin, joten kannattanee harkita. Putiikkia ylläpitää Aake Kutvonen, tämän vuoden sähkötouringin SM-hopeamitalisti Viljamin isä. Viljami tais viime vuonna voittaa suomenmestaruuden. Joten jos kysyttävää tuotteista on, niin putiikin takana on myös iso nippu tietotaitoa.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa PTu

  • RaumRC ry.
  • Jäsen
  • Viestejä: 41

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #34 : 25.08.2011, 15:52:30 »
Moottori on sensorillinen, säädin ei. Toimivat kyllä yhteen näin päin, moottorin sensorit vaan jää käyttämättä. Tuosta moottorista en kyllä osaa sanoa sen kummempaa, ei taida kenelläkään foorumin porukasta moisesta kokemusta.

Ezrunin motit on osoittautuneet hyviksi kiinanraudoista ja niitä taitaa olla suurin osa takavetoisten moteista mitä radalla pyörii. Luulisi sellaisen Stampedeakin liikuttavan mukavasti. Eikös meillä sentään joku spedekuski foorumilta löytyisikin, kommentteja kehiin?

Poissa PTu

  • RaumRC ry.
  • Jäsen
  • Viestejä: 41
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #35 : 06.09.2011, 22:13:17 »
Nyt tuli motti ja nopari. Samalla gt2 ohjain. En saa noparia toimimaan, kun laittaa virran päälle nappi pohjassa niin piipittää vaan. Onko tietoa mikä vikana. En siis saa säädettyä kaasun asetuksia.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #36 : 06.09.2011, 22:24:28 »
Toimiiko ohjaus? Jos ei niin sitten vika voisi olla puuttuva bindaus. En nyt tähän hätään muista miten tuon kaasun kalibroinnin pitäisi mennä mutta toinen mieleen tuleva vaihtoehto voisi olla kaasun reverse asetus kahvasta.

Poissa PTu

  • RaumRC ry.
  • Jäsen
  • Viestejä: 41
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #37 : 06.09.2011, 22:34:42 »
Ohjaus toimii. Pakilla menis kovaa. Eteen vain pienellä kaasulla. Säätämisen pitäis onnistua pitämällä set nappi pohjassa kun laittaa virran päälle nopariin ja päästää kun ledi syttyy. Mutta nyt se piipittää heti kun laittaa virran päälle. Ja ledi vilkkuu piipityksen tahdissa.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #38 : 07.09.2011, 10:04:11 »
Vaikuttais siltä että kaasu ja pakki on väärinpäin jos pakilla mennään lujempaa, manuaalin mukaan oletuksena pakki on 50%. Moottorista minkä tahansa kahden johdon vaihto keskenään ja kaasun reverse kytkin toiseen asentoon niin menee suunnat oikein.

Eikös tuo piipitys (ja punaisen ledin vilkkuminen) mene ihan manuaalin mukaisesti (kohta B sivulla 2)? Sitten vaan liipaisin "vapaalle" ja napin painallus (vihreä ledi vilkkuu kerran ja piippaa), pohjaan ja uusi painallus (2xvihreä+piippaus), jarrua ja taas painallus (3xvihreä+piippaus). Muistaakseni vielä vapaalle ja kerran painallus niin kaasun kalibrointi olisi siinä. Menee vähän muistinvaraisesti kun kerran joskus Weken kanssa tuota radalla ihmeteltiin.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/forum/uploads/16/User_Manual_of_Speed_ControllereZRun_Series_20080102.pdf
« Viimeksi muokattu: 07.09.2011, 10:53:58 kirjoittanut rMa »

Poissa PTu

  • RaumRC ry.
  • Jäsen
  • Viestejä: 41
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #39 : 07.09.2011, 17:25:48 »
Käänsin pari piuhaa niin nyt toimii. Kahvaa en saa silti kalibroitua kun alkaa heti virrat laitettua vilkkumaan punaista lediä. Täytyy koittaa jotain.

Kiitos vielä avuista.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2011, 22:13:32 kirjoittanut PTu »