Kirjoittaja Aihe: Kiinan Moottori ja nopari  (Luettu 52346 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PTu

  • RaumRC ry.
  • Jäsen
  • Viestejä: 41
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #40 : 09.09.2011, 21:12:44 »
No niin. X4 sai ensi kierrokset. Hyvin meni n. 5 kierrosta kunnes tehot hävis. Ei siis kulkenut kuin hiljaa. Luulin et moottori lämpes mutta ei se siitä ollut. Pienen tauon jälkeen menee yhden kiihdytyksen hyvin ja sit taas vauhti pois. Onko noparissa jotain vikaa vai mistä johtuu. Kotona koitin taas ja yks kiihdytys ja tehot pois. Mistä mättää?

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #41 : 09.09.2011, 21:20:46 »
Jos liitännät on kunnossa joko noparissa tai noparin asetuksissa on jotain vikaa, en usko että on vastarin viasta kyse. Ensi hätään pitäisi varmaan katsoa asetukset läpi. Onko sinulla ohjelmointikorttia säätimeen? Jos ei niin minulta löytyy. Toisella vastarillakin voisi kokeilla.

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #42 : 09.09.2011, 21:41:13 »
Semmonen lisäys X4:stä, että tehojen katoaminen tuntuis liittyvän siihen kun moottori (tai kahva?) käy ensimmäisen kerran täysillä tai lähellä sitä. Eli menee noparin "asteikolta" yli tjsp.

Poissa Reijo

  • RaumRC ry.
  • Gold Member
  • Viestejä: 78
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #43 : 09.09.2011, 23:16:10 »
Lähinnä tulee mieleen, että liposafe on säädetty turhan korkealle tai sitten huonot liitokset tai pitkät/ohuet piuhat akulle, jolloin jännite niiaa suurella kuormituksella..

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #44 : 10.09.2011, 00:37:21 »
Kyllä Reijo tietää! Mistäs lähtien näissä kiinansäätimissä on ollut soft cutoff? Kyllä mun 60A säädin pisti menon kerralla poikki mutta tämä himmaili ensin ja sitten vasta lopetti menon.

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #45 : 10.09.2011, 00:54:50 »
Mistäs lähtien näissä kiinansäätimissä on ollut soft cutoff?

Ja mistä lähtien niiden korjaamisen katsomisesta on tullut näin kova pissahätä?

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #46 : 10.09.2011, 13:14:43 »
Kyllä Reijo tietää! Mistäs lähtien näissä kiinansäätimissä on ollut soft cutoff? Kyllä mun 60A säädin pisti menon kerralla poikki mutta tämä himmaili ensin ja sitten vasta lopetti menon.

Eikö se nyt hyvä ole että yritetään auttaa?
Samaa meinasin itse kirjoitella vaikka noita "KIINAN" 60A säätimiä on ollut jo monia.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2011, 16:44:29 kirjoittanut MVu »

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #47 : 10.09.2011, 20:43:03 »
Kyllä Reijo tietää! Mistäs lähtien näissä kiinansäätimissä on ollut soft cutoff? Kyllä mun 60A säädin pisti menon kerralla poikki mutta tämä himmaili ensin ja sitten vasta lopetti menon.

Eikö se nyt hyvä ole että yritetään auttaa?
Samaa meinasin itse kirjoitella vaikka noita "KIINAN" 60A säätimiä on ollut jo monia.

Kyllä vaan, kuten tuossa yritin kertoakin. Jos se nyt ei tuosta käynyt ilmi niin kommentin oli tarkoitus olla nimenomaan positiivinen.

Säätimen cutoff oli korkeimmassa asetuksessa  ja akku ilmeisesti sen verran notkahti että säädin alkoi leikata tehoja. Akkujännite oli n. 7.6V ja pyörät ilmassa kaasutellenkin alkoi pudottaa kierroksia. Itselle ei tullut mieleen mokoma kun en ole aikaisemmin tuohon pehmeään katkaisuun autosäätimessä törmännyt. Omassa vanhassa Ezrunissa katkaisu on mallia laakista poikki.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2011, 20:51:26 kirjoittanut rMa »

Poissa Reijo

  • RaumRC ry.
  • Gold Member
  • Viestejä: 78
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #48 : 11.09.2011, 21:26:40 »
Hiukan randomilla tuo kiinalaiset toisinaan pelaa.. Tämä 60A säädin vaikuttaa leikkaavan kerralla kaikki tehot  3S lipoilla, mutta lienee joku vika, kun se leikkailee ihan hassusti sitä.. Oikeasti 3S akun ollessa tyhjä, tiputtaa kyllä tehot.

2S lipoilla tuota satunnaista leikkailua ei ole havaittavissa ja kokemuksella nuo 2S akutkin ovat ihan riittäviä DST:hen...

« Viimeksi muokattu: 11.09.2011, 21:49:03 kirjoittanut Reijo »

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #49 : 11.09.2011, 21:44:59 »
Kaikenlaisii vikoja/ongelmii tulee autoihin.
Jos kyse on sähköistä,kehoitan kääntymään http://raumrc.net/index.php?action=profile;u=15Reijon puoleen.
Heitin nyt vaan tän,Reka saa vastustaa mut aika usein oot osannut auttaa/tiennyt jotain sähköstä  ;D
Ps.Tää Rekan "sähkötietämys"on käsittääkseni 0,jotain volttii sinne 380 asti tai yli.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2011, 21:52:47 kirjoittanut Hannu Kartano »

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #50 : 02.07.2012, 09:14:41 »
Nyt on ihan pakko taas kehasta tuota Turnigyn 60A säädintä.

Kaikille onkin varmaan tiedossa että se kestää paljon enemmän kuin tuo 60A, meillä ollut sellainen Honkkarin neliveto corrissa jo yli vuoden ja moottorina välikannullinen 4850kv mosa ja nopari ei edes oikein lämpeä.

Nyt otin sen lainaan Axialin Wraithiin ez-run 4300kv kaveriksi ja ihmetys oli suuri kun ohjainkapulasta sai valkattua pakin ilman jarrua ja drag brakeksi 100%, nämä molemmat yleensä vain crawlinkiin tehdyissä nopareissa. Tuon koneen sopivuudesta kiipeilyyn en sano mitään ja Wraitista olikin tarkoitus tulla pihan yleiskalu jolla jopa hiukan saa kiivettyä.

Poissa pilkku

  • Jäsen
  • Viestejä: 13
Vs: Kiinan Moottori ja nopari
« Vastaus #51 : 13.05.2013, 22:28:09 »
Mulla on tuo sama Turnigy 60A. Muutaman minuutin voi ajaa, sitten pysähtyy ja vihreää vilkuttaa.
Hetken odottaa ni sitte mennään taas pari minuuttia jne.
Äsken kokeilin ni käyttämällä virrat pois päältä ja päälle ni toimii taas heti. Ohjaus toimii koko ajan. Ohjeiden mukaan calibroin, mutta ei auttanut. Johdot ja liittmet tuntuis olevan kunnossa. Ainut että moottorin johdot aika lämpimät.
Noparikaan ei tule kuumaksi.  ???