Kirjoittaja Aihe: Onroad auto jutustelua  (Luettu 81621 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 201
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #20 : 02.07.2011, 22:12:19 »
Tuli hankittua Cyclone TC turisti.

Vieläkös täällä porukalla on turistit pysyneet tallissa? Vai joko ne on vaihdettu crossareihin ;D

Millasia moottoreita teillä noissa omissa turisteissa on kiinni?
Meinasin ite että jonkun vakio 17.5T laitan kiinni.

Varmasti ehtii tollasellakin tuhnulla :o
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #21 : 03.07.2011, 08:43:41 »
Moro!

17.5-lankainen kone kaipaa kyllä sitten aika huimaa välitystä kaverikseen. Meillä oli jossain 3.4 lukemilla lopullinen välitys tuolla koneella. Ja saisi olla jossain 3.2 tuntumassa. Nämä siis kun kisaa ajetaan.
Myös 10.5-lankainen (ns. ProStock-kone) on vielä ihan ajettava kone vähän vähemmän ajaneelle kuskillekin ja siihenkin saa yllättävän paljon vauhtia juuri välityksillä pelaamalla (ja kyllä se silti vielä kiihtyykin).

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #22 : 03.07.2011, 17:17:28 »
Vieläkös täällä porukalla on turistit pysyneet tallissa? Vai joko ne on vaihdettu crossareihin ;D
Täh, voiko näistä luopuakin  :o??? Eipä ole tullut moinen mieleen...

10.5 lankaisella ajelin talvella, sama oli JJ:llä ja Nikollakin jotain sinne päin. Ukin syheröisellä sisäradalla pärjäsi tuon kanssa ihan kivasti vielä, ulkoradasta ei vielä ole kokemusta mutta tuskin se ulkona liian raju on jos seinien sisällekin mahtui.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #23 : 03.07.2011, 20:31:47 »
Älkääs ny, tänään taas ulkoilutin Assoa 10.5T koneella ja kyllä se tuollakin sai nelipyöräluisua aikaiseksi. Itse en häviä kierroajoissa juuri mitään 10.5t vs 6.5t koneet sopivilla välityksillä.

Jyrki Lehto
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #24 : 03.07.2011, 21:48:11 »
Ite päästelin talvella 9.5T Turnigyllä, mutta sitä on paha mennä vertaamaan merkkivehkeisiin. Kyllä silläkin kerkiää ja sekin jaksaa mennä aika raskaillakin välityksillä.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #25 : 22.09.2011, 17:32:48 »
Vieläkös täällä porukalla on turistit pysyneet tallissa? Vai joko ne on vaihdettu crossareihin ;D
Täh, voiko näistä luopuakin  :o??? Eipä ole tullut moinen mieleen...
No nyt on sitten muutamasta autosta luovuttu, viimeisimpänä turistista. Samoja ratoja TC5 tulee silti vieläkin kiertämään. Kävin sitten rokottamassa Tommin varaosavarastoa oikein kunnolla eli toinen TC5 on tulollansa. Joitain osia pitää vielä laittaa tilaukseen mutta eiköhän tuo ole nipussa kun pakollinen muutaman viikon ajotauko on ohi. Jos valmistuminen viivästyy niin sitten ajetaan kiilalla.

Parin ulkoratakeikan jälkeen vähän tuntemuksia: Jotenkin tuo 10.5T tuntui omaan käteen sopivammalta kuin 6.5T, tehoa oli riittävästi tarjolla ja veikkaanpa että kierrosajatkin oli sillä parempia. Taidot ei ihan ole sillä tasolla että tuon kireämmän moottorin tehoista olisi ollut hyötyä eikä ajolinjatkaan tainneet oikein vielä osua. Plussana vielä että renkaiden kulutus oli kesymmällä moottorilla huomattavasti pienempi ja kun viime sunnuntaina päästiin kolmen auton voimin vähän kisailemaan niin homma oli todella hauskaa. Nikon 9.5T Turnigyn mottikin oli toissa sunnuntaina ulkoilemassa ja sen perusteella kyyti kyllä riittää sopivin välityksin ns. merkkivehkeiden seassa.

Jos joku haluaa testailla 17.5T moottorin kulkua sisäradalla niin minulta saa lainaan kokeiltavaksi. Ulkona en tuolla ajaisi mutta sisällä sen kanssa pääsee kyllä ajamisen makuun.

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 201
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #26 : 25.09.2011, 22:03:57 »
Niin Ramin kanssa jo juteltiin puhelimessa että tarvis toi mun cyclone laittaa ajokuntoon.

Mulla kun ei ole näistä turistin sähköistä oikein mitään hajua, niin sainkin hyviä vinkkejä servoksi ja radioiksi.

DX3C vois käydä sabesta kinuamassa joku kerta jos siellä sellaista olis hyllyssä. Täytyy soitella sinne ensiviikolla.

Jokos akkurintamalla on tullut jotain mikä kannattaa tuolta hobbykingistä tilata?
Vai pärjäiskö noilla http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14320
« Viimeksi muokattu: 25.09.2011, 22:15:29 kirjoittanut ihis81 »
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #27 : 27.09.2011, 16:04:32 »
Nikolla on juuri noita akkuja käytössä. Itsellä oli vastaavaa Zippyä 20C purkuvirralla ja nykyisellään käytän Zippyn 5000mAh 30C versioita. Myös saddle packit mahtuu ainakin TC5:n kyytiin.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #28 : 03.10.2011, 14:01:21 »
Kun en eilen päässyt ajamaan niin oli aikaa puuhailla muuten vaan auton parissa. Kamat tuli siirrettyä toiseen pohjalevyyn jossa inline moottoripukki. Lipokehys löysi paikkansa ja painojakin tuli jo soviteltua kyytiin. Saattaa olla että siirrän akkua vielä ulospäin kuten edellisessäkin TC5:ssä oli jo Lehto Racingin toimesta tehty, tulee sivuttaistasapaino luonnostaan kohdalleen ja lisäpainot saa sitten laiteltua mukavasti keskelle pohjalevyyn. Korikin tuli leikattua, kiitokset PSo:lle "viillä ja revi" vinkistä.

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #29 : 05.10.2011, 09:37:03 »
Paljonko koppa vaikuttaa kulkuun taviskuskilla? Esim tosta Ramin kopasta on valmistajan sivulla kaikenlaisia superlatiiveja, mutta onko erot peruskaahaajan havaittavissa?

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #30 : 05.10.2011, 09:54:55 »
Mazdan kori on rauhallisempi verrattuna Ramin LTC-R Koppaan, kun taas jos mennään R9-R Tain DNA2-koreihin, niin kääntyvyyttä löytyy vielä enemmän. Nämä siis kaikki Pro-Linen/Protoformin koreja.
LTC ja Mazda näistä kirkkaasti suosituimmat.

Muiden valmistajien koreista ORCAN Audi A5 on toiminut erittäin hyvin, perä ainakin pysyy kyydissä ja kyllä tuo turisti on kääntynytkin.

Oma näkemykseni silti on, että säädetään auto ensin jollain "perus"korilla (vaikka Mazda tai LTC) toimivaksi alustan puolesta. Tämän jälkeen voi kokeilla, miten toinen kori toimii samoilla alustansäädöillä. Oman turistini päällä tulee näkemään jätkossa varmaan eniten tuota Audia, joskus LTC:n.

Jyrki Lehto
ATAK/UA



V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #31 : 05.10.2011, 10:22:10 »
Oma korivalinta tehtiin tieteellisen analyysin ja oman ajotyylin mukaan optimoiden. Toisin sanoen Lehdon Arskalla oli kahta eri koria ja kun JJ ja Niko otti jo Mazdan niin minä sitten otin tuon LTC-R:n ihan vaan ettei kaikilla olis samaa koria. Kun noita koreja kuitenkin menee romuksi niin jossain vaiheessa varmaan tulee kokeiltua 13 euron Astraakin, nämä "kaikkien käyttämät paremmat kisakorit" kun on yllättäen melko lailla kalliimpia: http://sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=105&order_id=WO1317799025&grpid=5041

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #32 : 05.10.2011, 13:45:09 »
Juu, näinhän tuo on, muoti maksaa. Vanhoja koreja tosiaan yleensä myyvät halavalla poijes.
Osa noista vanhoista koreista on vaan ajalta NiCd- tai jopa NiMh-akut ja hiilikoneet -> Vauhtia vähemmän -> Aerodynamiikalta vaadittiin vähemmän.

Euro RC myy tuota mainitsemaani Audia, nyt vaan hylly sanoo eioo.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #33 : 06.10.2011, 13:30:51 »
Hyvännäköinen auto Ramilla, saattaa olla että tulee tännekin tuollainen rassi...
Ja eikös vaan lähtenytkin aika nätisti ylimääräiset korista...

EDIT:
Olisiko RMa:lla sen verta joutilasta aikaa että laittaisit vielä ihan foorumille ne luokat mistä puhuttiin. Voisi siitä olla oiva apu muillekin kuin vain mulle =)
Eli ne tourinki luokat ja kalustoa millä ajetaan...
« Viimeksi muokattu: 11.10.2011, 21:32:13 kirjoittanut PSo »
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #34 : 11.10.2011, 22:22:13 »
Kisaluokista lyhyesti:

TSM-10 (Touring Saloon Modified) "Viri". Moottorit ja säätimet käsittääkseni vapaita.
TSP-10 (Touring Saloon ProStock) "Poro". Nollaennakkosäädin ja 10.5T moottori.
TSS-10 (Touring Saloon Stock) "Stanu". Nollaennakkosäädin ja 17.5T moottori.

Tarkemmin RC10:n kisaoppaassa ja FTT2011 ohjeistossa. Stanun ja poron ja sallitut moottorit ja säätimet on säännöissä rajattu kuten myös akut jotka pitää kaikissa luokissa olla hyväksyttyjä. FTT ohjeistossa kerrotaan mitä valmistajia ja malleja on sallittu kuhunkin luokkaan.

Jyrki varmaan osaa sanoa onko FTT2012 tulossa jotain mullistavaa muutosta sääntöihin.

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 153
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #35 : 12.10.2011, 00:26:32 »
Asia selveni huomattavasti, tuolta ärceekympiltä jo luinkin. Mutta onhan tuo nyt selvä...
Eli kaipa se tuosta selviää ajan kanssa...
Autoton mutta ilmojen halki pääsee...

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #36 : 12.10.2011, 07:02:36 »
Emmää kyl oikeestaan mistään mittään tiiä...
Kuulin kyllä juttua noilta "oikeilta" kisakuskeilta, että moottorisääntöön ei kajottaisi tänä vuonna.
Eli vakioluokassa LRP/Nosram X12 StockSpec 17.5t ja porossa CS-electronics/GM 10.5t konekset.
Ja tietysti noista luokitelluista asioista pitää vielä muistaa mainita nuo korit. EFRA:n listan mukaan mennään niidenkin puitteissa, siis virallisissa kisoissa.
Rami: Jos LTC:stä paistaa päivä läpi muualta kuin ikkunoista ennen stanukunkkua, niin siellä kyllä varmaan päästetään radalle ooppeleita,  volvoja ja muita radalle kuulumattomia merkkejä...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #37 : 12.10.2011, 11:05:19 »
Ja sitten on vielä se retroluokka VTR.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #38 : 12.10.2011, 20:15:11 »
Jossa siis koneena 17.5t ja koppa+renkaat jotain 70-lukulaista.
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Onroad auto jutustelua
« Vastaus #39 : 12.10.2011, 20:41:21 »
Pikalukuna näyttäisi siltä että oleellisimmat erot stanuun on korisääntö (-89 tai vanhempi esikuva), minimi maavara 8mm ja kuviolliset renkaat. Tässä VTR-säännöt jos jotakuta kiinnostaa tutustua tarkemmin. Tälle(kin) kaudelle näyttää olevan vääntöä säännöistä mutta nuo linkin takaa löytyvät ovat lähinnä viralliset mahdollisia muutoksia odotellessa.