Kirjoittaja Aihe: Asson B4/ T4 keskustelua  (Luettu 78714 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #20 : 26.08.2010, 16:08:52 »
Ne Schumin mini-pin renkaat on tarkoitettu huopamatolle. Ne ovat mm. Winter Jumps sarjan pakolliset takarenkaat ja muuallakin Euroopan mattoradoilla ne on käytössä. Voi silti olla että toimivat ulkonakin jos ovat riittävän pehmeää kumiseosta.
Itse olen yhden kierroksen ajellut pihalla loppuun Mini-Pinejä jotka tulivat auton mukana. Ne toimivat asfaltilla ja jotenkuten siellä skeittipuistossa jossa kävin hypyttämässä alkukesästä.

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 201
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #21 : 26.08.2010, 17:19:05 »
Onkos ketään Hole-Shot 2.0 kokeillu?
Mulla on sellaset alla, pääsis nyt vielä tämän vuoden puolella kokeilemaan... :o
« Viimeksi muokattu: 26.08.2010, 17:47:17 kirjoittanut ihis81 »
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #22 : 26.08.2010, 17:21:32 »
Mulla on yhdet pakissa ja Jarilla on niitä pakillinen. Toivottavasti siis toimii :)
Nojoo, asiaan. HoleShot on maastosarjan virallinen kisakumi. Ei se ihan kelvoton voi olla.

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 201
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #23 : 26.08.2010, 17:24:42 »
Ei kellään olisi diffin korjaus sarjaa pakissa?

Kun ei tuo Liquidin paketti tunnu tulevan tänä syksynä >:( ;D
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #24 : 26.08.2010, 17:30:58 »
Eipä ole ainakaan mulla, mutta Liquidin paketit tulee keskimäärin 5-7 päivässä niin ei sitä ihan jouluun asti tarvi odottaa.

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 201
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #25 : 26.08.2010, 17:36:25 »
Korjaan: Amainhobbystahan tuleekin.
12.8 postitettu nuo tavarat.
Taitaa tulla ensiviikolla hyvässä lykyssä...

Tarvis itekkin kyllä kierroksen uusia renkaita ja vanteita hankkia. Mietin että kokeilisiko eteen nappularenkaita...
Eikös Niko sulla ollut?
Mites pito tuolla Wanhalla on noilla
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Poissa jj.luoma

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 281
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #26 : 26.08.2010, 18:15:45 »
Juu mulla on noita takarenkaita 7paria. Mä luulen et niistä vois ehkä parista luopua. Pitää vähän analysoida et missä kunnossa ovat. Kun yhdet oli ainaskin ajettu loppuun ja tasapainosta ei tiedä sanoo vielä mitään kun autossa ei liiku vielä mihkään. Mut en tosiaan ite ajatellu tarvita noita kaikkia takarenkaita.

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #27 : 26.08.2010, 18:19:17 »
Siis ne renkaat on mini spiket ja ihan hyvin toimi Wanhalla, ainakin paljon paremmin kuin RTR renkaat (keulaa tahtoo nostaa). Osku Assolla päästeli naama korvissa ja minä Infernolla perässä.

Jj.luoma: ota renkaita radalle joskus mukaan niin voisin kyllä parin kaksi ostaa.

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #28 : 26.08.2010, 18:48:36 »
Mini-Spike onkin ihan eri juttu. Se varmaan toimiikin Wanhalla ihan hyvin. Ihmettelinkin ettei ne varmaan ole sulle suositellu Mini-Pin kumeja ulos :)

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #29 : 27.08.2010, 11:11:27 »
Korjaan: Amainhobbystahan tuleekin.
12.8 postitettu nuo tavarat.
Taitaa tulla ensiviikolla hyvässä lykyssä...

Tarvis itekkin kyllä kierroksen uusia renkaita ja vanteita hankkia. Mietin että kokeilisiko eteen nappularenkaita...
Eikös Niko sulla ollut?
Mites pito tuolla Wanhalla on noilla

Enpäs huomannutkaan tuota minulle osoitettua kysymystä ennen kuin nyt.

Amainhobbiesin lähetykset kestää yleensä muutaman päivän kauemmin kuin liquidin. En tiedä miksi, mutta niin vaan on.

Auton mukana tuli yhdet "nappulakumit" eteen. Juurikin ne matolle tarkoitetut Schumaherin Mini-Pinit. Mielestäni ihan tavalliset urarenkaat pitää ihan yhtä hyvin ellei paremmin. Tässä vuosien varrella se on tullut todettua moneen kertaan ja monelta taholta, että takavetoisissa urarenkaat toimivat yleensä parhaiten edessä.

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 201
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #30 : 27.08.2010, 20:13:50 »
Vajaa pari akkua tuli ajettua radalla. On se vaan kamalan pomppuinen ;D

Ei sovi holeshot 2.0 tonne, aluksi oli ihan ok mutta akullisen jälkeen oli melkein kalju kumi vaikka siististi koitin ajaa. Eikä oikein etupään urarenkaissa ole pitoa...
Tasaisemmalle radalle nuo varmasti on oikein hyvät.

paikoillaan oli 21T pinjoni, ja saisi olla 20 tai mieluummin 19 hampainen kiinni.

Oli kyllä suunnattomasti radiohäiriöitä.
Alan kyllä tosissani harkitsemaan 2.4Gh vehkeitä :o
« Viimeksi muokattu: 27.08.2010, 20:16:18 kirjoittanut ihis81 »
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #31 : 27.08.2010, 21:38:49 »
Vajaa pari akkua tuli ajettua radalla. On se vaan kamalan pomppuinen ;D

Ei sovi holeshot 2.0 tonne, aluksi oli ihan ok mutta akullisen jälkeen oli melkein kalju kumi vaikka siististi koitin ajaa. Eikä oikein etupään urarenkaissa ole pitoa...
Tasaisemmalle radalle nuo varmasti on oikein hyvät.

paikoillaan oli 21T pinjoni, ja saisi olla 20 tai mieluummin 19 hampainen kiinni.

Oli kyllä suunnattomasti radiohäiriöitä.
Alan kyllä tosissani harkitsemaan 2.4Gh vehkeitä :o

Pitää kyllä päästä päiväsaikaan näkemään että missä ne pomput siellä radalla oikein on... muutaman hyppyrin kyllä tiedän mutta ehkä ne pomput jäi iltahämärissä huomaamatta eilen :) Tai sitten ajan vaan niin hiljaa.

Mikä motti sulla siinä olikaan? Kokeilin eilen itse 20/81 välityksillä 4400kV motilla ja huippuja oli ihan sopivasti, ehkä hampaan tai kaksi voisi pinjonista vielä pudottaa.

Edit: Tuohon renkaiden kulumiseen tulee ensi hätään kolme mahdollista syytä mieleen: 1. liikaa tehoa 2. kramppaava vasemman käden etusormi 3. molemmat edellämainitut  ;)
« Viimeksi muokattu: 27.08.2010, 21:59:12 kirjoittanut rMa »

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 201
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #32 : 27.08.2010, 22:09:42 »
Pomppuja on koko rata täynnä n 5-10cm etäisyydella toisistaan ;D.
Koko ratahan on täynnä pientä nypylää kaikenmaailman ruohomättäistä ja muista epätasaisuuksista.
No parempi toikin kuin ei mitään.


Edit: Arvasin että joku heittää ilmoille tuon renkaiden kulumisesta että liikaa revittelyä... ???
« Viimeksi muokattu: 27.08.2010, 22:11:59 kirjoittanut ihis81 »
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #33 : 27.08.2010, 22:35:25 »
Taitaa olla aika jäykkä jousitus jos pomputtaa liikaa tai sitten iskareista puuttuu öljyt.

Mitä, onko joku maininnut revittelystä jossain?  ;D

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 201
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #34 : 27.08.2010, 22:47:00 »
Huomasin kyllä tuon että on hieman liian jäykät öljyt tolle radalle iskareissa tällä hetkellä.

Olikos jollakin 19t pinjonia ylimääräisenä?
Pitää vielä tuo akseli tarkistaa mikäs paksuus siinä...

4.2mm akseli tossa taitaa olla
« Viimeksi muokattu: 27.08.2010, 23:07:22 kirjoittanut ihis81 »
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #35 : 29.08.2010, 19:22:07 »
Eilen tuli tosiaan päästeltyä Ihis81:n kanssa Wanhalla. Aikaisemmin kokeilluilla 2S 2300mAh LiFe akuilla auto meni ihan mukavasti pääsuoraa lukuunottamatta jossa tuntui että vauhtia olisi saanut olla enemmän. 2S 2200mAh LiPoilla vauhtia riitti sitten pääsuorallekin ihan sopivasti. Ensin tuntui että vähempikin riittäisi mutta muutaman kierroksen jälkeen oli sellainen fiilis että autossa on aika passeli setup paikallaan. Kunnon akuilla vauhtia varmaan tulee hieman lisää joten saattaa olla että välityksiä voi vähän lyhentää.

Moottori: Black Mantis BM3540 4000kv 13.95£
Säädin: EZ-RUN 35A w/ Reverse Giantcodissa n.32£ mutta saman säätimen saa Turnigy-merkkisenä HobbyKingistä kohtuulliseen 25$ hintaan.
Välitys oli jo aikaisemmin mainitsemani 20/81 joten säätövaraa on molempiin suuntiin.

Asfaltilla maksimivirrat ko. setupilla olivat n. 40A, Nikken hardcase lipolla jopa 42A mutta radalla jäädään vähän päälle 30 ampeerin. Säädin pysyy mukavasti käyntilämpöisenä kuumenematta liikaa, sama pätee myös moottoriin. Ainoa haittapuoli on että motissa on 5 mm akseli joten pinjonit maksaa vähän enemmän. Vinkkejä halvoista 5mm 48p pinjoneista otetaan vastaan!

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #36 : 02.09.2010, 15:10:56 »
Tuo moottori näyttää sopivan B4:n kuljettamiseen oikein mainiosti. Virrat liikkuvat samalla hehtaarilla kuin 4300kv ez-runissa ja kulkua on vähintään saman verran.

Renkaista kun tuntuu olevan juttua jatkuvasti niin laitan nyt omat tänne näkyviin jos joku vaikka saisi jotain hyötyä irti.
B4:ssa olen käyttänyt viimeaikoina pelkästään Pro-Linen Caliberia. Sama rengaspari on kestänyt jo useita kymmeniä akullisia, enkä mielestäni ainakaan renkaiden takia tule ohitetuksi radalla. Pidosta ei siis ole tingitty kulutuskestävyyden kustannuksella. Kumeilla on nyt ajettu jo niin paljon että jos ne kuluisivat oikein nopeasti, ne olisivat jo loppu. Samat kumit oli alla jo Nihattulassa pari sessiota ja jokaisella ajokerralla Wanhalla, ja nyt vasta kuviossa alkaa näkymään vähän kulumisen merkkejä.
Myös seuraavat renkaat jotka ostan ovat Pro-Linen Caliberit. En näe syytä siirtyä noin hyvistä kumeista mihinkään muihin. Renkaasta ei tietääkseni ole olemassa kuin yhtä kovuutta(M3), eli kovempaa seosta on turha etsiä kaupoista. Pehmeämpikin kestää niin pitkään, että itse en kaipaakaan kovempaa seosta.

T4:ssa on nyt ollut testissä ehkä 5-6 akullisen verran Pro-Linen Galdiator(M2) renkaat. Rengas pitää Wanhalla paremmin kuin mikään muu tähän asti kokeilemani. Kulutuskestävyydestä ei ole vielä mitään kovin varmaa faktaa, mutta mitään kulumajälkiä ei kumeissa vielä näy.
Kuvio on loistava monelle eri pinnalle, mutta renkaan profiili on niin korkea, että kiinteällä ja pitävällä alustalla ajo on todella keinuvaa. Näissä on sama juttu kuin edellisissä, eli en ole ainakaan vielä löytänyt parempaa rengasta Wanhalle, joten pysyn näissä toistaiseksi.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #37 : 02.09.2010, 20:52:53 »
Mistäs löytyis halvat ja hyvät eturenkaat vanteilla tai ilman, vai pitääkö tilata kahdet?

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #38 : 11.09.2010, 12:09:14 »
Pian alkaa rengastestit, neljä erilaista rengasparia tilattu :)
Ei pitäisi enää olla autosta sitten kiinni miksei pysy muiden tahdissa.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2010, 12:12:36 kirjoittanut MVu »

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Asson B4/ T4 keskustelua
« Vastaus #39 : 11.09.2010, 12:17:49 »
Hyvä että muistutit, pitäis laittaa ne Pro Linen Caliberit tilaukseen. Holeshotit alla nyt ja kyllähän niillä jotenkuten ajaa mutta kun kokeilin Miikan autoa niin takarenkaiden pito oli kyllä vielä paljon parempi. Tai sitten autossa on jotkut maagiset säädöt mistä ei ole hiiskuttu muille... luistonesto? starttiapu? The Stig? kyllä tämä vielä selvitetään  ;D