Keskustelu > Kaluston esittely
Schumacher SupaStox 1/12th GT12
macman:
Ramin pyynnöstä setup vinkkejä ;D
Hiukan kerkesin taas ajamaan supalla. Aloitin ajot 47etu/37taka seoksilla. Viimekerralla huomasin että tuo 35 seos takana ei oikein tahdo kestää useampaa pidotusta vaan alkaa mennä purukumiksi ja murtua ulkoreunoista. Nyt ajattelin kokeilla miten tuo 37 kestää ja kestihän se. Takapään osalta kokeilut rajoittuivat pykälää jäykempiin jousiin. Tämä ei kuitenkaan tuntunut oikein toimivan.
Etupää tuntuukin sitten huomattavasti haasteellisemmalta. 47 seos on turhan pehmeä ainakin omassa autossa. Keula vie liikaa ja auto pyrkii kahdelle renkaalle. Pariin viimeiseen settiin vaihdoin eteen 50sh renkaat ja autosta tuli huomattavasti helpompi ja parempi ajaa. Varsinkin ekapidotuksella auto toimi oikein hyvin :) Toinen pidotus olikin sitten jo liikaa :(
Tässä riittääkin vielä opeteltavaa, jotta saa tuon keulan pidon joka kerta suht samanlaiseksi.
Perussetup päätyi aika samaan mitä edellinenkin lähinnä muutosta edelliseen oli punaiset jouset edessä ja hieman vähemmän casteria.
macman:
Nyt alkaa ehkä löytymään? Hiukan tuli muutettua tänään supan keulaa.
Jotenkin häiritsi keulan hermostuneisuus ja renkaan hyppiminen. Ajattelin kokeilla radikaalisti pehmeämpää keulaa jos se vaikka rauhoittaisi. Vaihdoin punaiset etujouset sinisiin. Keula rauhoittui ja käytös parani huomattavasti käännöksissä.
Pari settiä aikaisemmin olin jo vaihtanut takalinkkien "iskunvaimentimet" punaisista valkoisiin O-renkaisiin mikä rauhoitti perän käytöstä.
Kuuntelin kun isot pojat puheli casterin vähentämisestä niinpä kokeilin itsekin ;D
Heitin taas millin pois etutukivarren kiinnityspisteen alta vähentäen prikkojen määrää kolmeen milliin.
Auto muuttui kokoajan loogisemmaksi ajaa ja tiettynlainen kulmikkuus väheni.
Eturenkaan pidotuksen määrääkin uskalsi hieman lisätä viimeiseen settiin 1/4->1/3 tosin silmät ei enää riittäneet kunnolla ajamiseen, joten tästä koitetaan jatkaa keskiviikkona ::)
macman:
No niin nyt se on koeajettu. Supan etuiskunvaimennus meinaan.
Autossa on ollut eräs hieman ärsyttävä piirre nimittäin etupää on muutamissa kohdissa rataa hyppinyt kengurun lailla.
Perinteinen keino mattoautoissa on tainnut olla laittaa hieman jäykkää diffiöljyä kingpinniin rauhoittamaan menoa.
Supaan se ei ollut mahdollista ja alkuperäisen O-renkaan vaimennus etupäässä on lähes vitsi.
Tuossa kun muutin tuon jousen kiinnitys tapaa niin samalla tuli mahdolliseksi kokeilla erästä toista keinoa.
Suurensin turisti autosta nappaamani iskarinmännän reiän sopivaksi jotta se mahtui jousilautaseksi tukivarren ja jousen väliin.
hieman paksuhkoa 500.000 diffiöljyä tippa jousenkiinnitystapin varteen ja toimii 8) Keula rauhoittui nopeissa mutkissa huomattavasti eikä pomppimista enää esiintynyt.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta