Keskustelu > Kaluston esittely

Team Associated TC6/TC6.1

<< < (3/16) > >>

JLe:
Ramilla varmaan sormet jo syyhyää rakentelemaan...

http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/TC6/setup_sheets/tc6_levanen_dhi_2011.PDF

Omaan ajotapaan Juhon setupit on sopineet TC3:n ajoista lähtien, tuosta voisi olla hyvä aloittaa.

Seuraava setup on mielenkiintoinen:

http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/TC6/setup_sheets/tc6_andersson_dhi_2011.pdf

Iskareissa keula pehmeämpi kuin perä. Toki tässä ajettu CPX-renkailla, jotka ei vastaa pidoltaan Sorexeja, samassa universumissakin niiden vertaaminen on vähän siinä ja siinä...
Eli ehkä Sorex/Suomen matoilla iskarit joko toisin päin, tai sitten 40wt joka nurkkaan.

Oma setup on kankkutuntumalla tehty, jotenka voipi erota aika ratikaalisti...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

rMa:
Kyllä rakentelut tuli jo rakenneltua ennen viime sunnuntaita. Setuppejakin tuli tutkiskeltua monelta kantilta ja jonkinlainen sekoitus eri tahoilta tuli säädeltyä.
Pitäisi melkein kokeilla mitä anti-dive,kick-up, anti-squat ja pro-squat oikein käytännössä vaikuttaa. Tuossa Anderssonin setupissahan on molemmissa päissä tukivarsien takakiinnityspisteet ylempänä kun etummaiset.

JLe:
Tsoh tsoh Rami...

Sisälukutaito kunniaan :

Edessä molemmat palat on 3, kiinnitetty reikään A, takana pala 1 reiässä B.
Setupsheet ei ole helppolukuisin, se assossa on vikana...

Mutta siis FWD Arm mount on sen puolen etummainen kiinnike ja RWD arm mount on taaempi. Ylhäällä lukee front ja rear, joka tarkoittaa auton puolta.

Eli flattina on andersonin auto.

Noi siis vaikuttaa auton painon siirtymiseen kiihdytyksissä/jarrutuksissa, edessä vaikuttaa samalla tavalla kuin caster.

Kick-Up (front):
Kick-up describes the angle of the front suspension arm, where the front mount is higher than the rear mount. Increasing kick-up will
give more entry steering, as well as increasing caster at the wheel.
Anti-Dive (front):
Anti-dive is a front arm angle where the rear mount is higher than the front mount. Adding anti-dive reduces weight transfer to the
front on deceleration entering corners. It also reduces caster at the wheel.
Pro-Squat (rear):
Pro-squat is a rear arm angle where the rear mount is higher than the front mount. Running Pro-Squat will increase rearward
weight transfer on power.
Anti-Squat (rear):
Anti-Squat describes a rear arm angle where the front mount is higher than the rear mount. Increasing anti-squat will make the rear
suspension stiffer. It tends to give the car more entry steering and reduce rearward weight transfer on power.

Pääsääntöisesti siis käytetään Kick-up kulmaa edessä ja anti-squattia takana, mikäli johonkin vinkkeliin tukivarsia laitetaan. Eli jos johonkin kenoon, niin takakenoon.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

rMa:
Tsoh juu. Ainakin tähän asti RWD on ollut takaveto ja FWD etuveto mistä sujuvasti voisi pätellä että etupään etukiinnike olisi FWD front ja takakiinnike FWD rear. Lukutaito ei tainnut tässä kohtaa mättää mutta luetun ymmärtämiseen olisikin sitten tarvittu AE - englanti sanakirjaa.

No juu hyvä tietää että tällaisella logiikalla mennään. Kyllähän se tuolla setup sheetin alaosassa kerrotaankin, eipä ole vaan tähän mennessä osunut silmään.

Kyllä nuo painonsiirtymät on tullut kans lueskeltua enemmän kuin pari kertaa. Perstuntumaa hommaan ei tunnu tulevan vaikka kuinka monta kertaa lukisi, puutuu vaan peräsin.

Omassa autossa näyttää olevan roll center molemmissa päissä alempana kuin Anderrsonilla. Pitääpä noitakin sitten kokeilla nyt kun löytyy kaikki palikat, tämän hetkinen setup (1A edessä, 3A takana) on tehty osittain pakista löytyvien palikoiden ehdoilla.

JLe:
Jep. Sama vika Hartikaisella. Tosin ollaan laitettu Hobbylinnaan "osatoiveeksi" pari settiä noita kiinnikekikkaroita, saadaan niistä sitte varmaan diiliä sorvattua kun vaan saadaan osat kouraan joskus ehkä mahtollisesti...

Jykä

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta