Keskustelu > Yleinen keskustelu

Talvikausi Eurajoella 2015

<< < (2/16) > >>

JLe:
Kiitos kiitos, tässähän miltei herkistyy... ;)

Mutta gun gerran GT tuli puheeksi, niin bongasin Turun Kahvipaahtimon RC-kaupan sivuilta mielestäni ihan ok tarjouksen...

www.rccenter.fi

Xrayn 15-mallin kiila 219,60€
MobGums-renkaat 10,90€/pari
Protoform PFM-12 kori 24,90€

Eli yhdellä korilla ja kahdella rengaskierroksella jäädään vielä alle kolmen sadan.

Kuitenkin kyseessä on UUSI auto ja uudet renkaat sekä kori. Eli sähköjä vaille. Toki kallis se on jos jostain käytetyn löytää, mutta muistaakseni tuon V-Dezignin sai aikanaan 299€ pelkkä runko. Samoin Xrayn uusi kiila näkyy olevan EuroRC:llä 290€, ilman koria ja renkaita.

JoS:
No hyvä että profiili oli onnistunut (tai edes vähän) vaikka itse sen sainkin aikaan  :o
Mutta joo itsellä ei ollut vielä omia autoja messissä jormten sunnuntaina omat ensimetrit... Puhe oli myös radalla, että allekirjoittanut ottaisi ammuvuoron sunnuntaisi intin vuoksi. Näin ollen ovet aukeaisi jo yhdeksän aikoohin, mutta mikään ei ole vielä varmaa

macman:
Nyt tuli touhuttua monenlaista ehkä hieman liikaakin. Pääasia oli että sain pojan minin kulkemaan suoraan. Jostain kummasta syystä oli etupää muutaman asteen aurauksella ja diffi aika tavalla löysä. Etupää haritukselle ja diffi kireälle ja avot!  Kääntymään en tosin saanut kun eturenkaat ei oikein toimineet. Täytyy vaihtaa omasta autosta renkaat alle.
Etuvedon uutta moottoria kokeilin muutaman akun, mutta ajamisesta ei vaan tahtonut tulla mitään.
Sitten toiseen tärkeään asiaan: "Supan herätys"  ;D Larilta sain akut lainaan ,kun sattui lihalaatikon pohjalta löytymään  :) Kolmen vuoden takaisista renkaista ja kierosta taka-akselista huolimatta hauskaa oli. Yllättävän hyvin auto toimi suoraan takamuksesta revittyjen säätöjen kanssa. Tosin pito tuntui olevan välillä kadoksissa vähän molemmissa päissä. Aloitin noin 71mm välityksellä ,mutta pääsuoralla täydet kierrokset oli jo muutaman metrin päästä käytössä. Eli isompaa pinjonia välitys asettui noin 80mm. Kolmanteen vetoon laitoin vielä ennakkoa moottoriin lisää en tiedä tuliko tällä oikein muuta kuin lämpöä lisää, mutta paras BL asettui 15.39 sekunnin ollaan perässä Jyrkistä mikä on varmaan ihan kohtuullinen ja "oikea" ero kun kun ottaa huomioon kuskin ja auto/moottori yhdistelmän  ;D
Taidan laittaa uudet renkaat tilaukseen ja suoran taka-akselin. Uutta mattoauton runkoa en lähde tilaamaan vaan kattotaan mihin tuon muovisen kengänpohjan kyvyt riittää  ;)

JLe:
Hienoa, että Supa heräsi!

Pitoainetta itse käytin takarenkailla koko leveydellä ja eturenkaissa joko 1/3 tai 1/2 sisäreunasta. Näin auto oli tosi helppo ajaa, ehkä vähän puskeva. Toki noista sun renkaiden seoksista en sitte tiiä...

Tässä nähdään mielestäni hyvin tän luokan tarkoitus: vaikkei Mäkkiksen auto olisi ihan vimosen päälle, niin silti kierrosajassa on vain sekunti eroa "huippukalustoon", tuon sekunnin Mäkkis parantaa ihan sillä että saa autoon ehjää osaa ja löydetään se toimiva rengastus/pidotus. Jää sitten kuljettajien ranteisiin se nopeuseron löytäminen.

Sunnuntai ei voi liian aikaisin saapua...

rMa:
No niin, ekat kierrokset GT12 luokan autolla takana. Ensimmäisellä akulla ei oikein kulkua tuntunut olevan mutta kun rolloutin pudotti 80 milliin alkoi ajamisessa olla jotain mieltä. Tagia ei vielä kyytiin ehtinyt laittaa mutta näppituntumalta reilun puolen sekunnin ero Jyrkin eduksi taisi olla. Ajaminen loppui kuitenkin lyhyeen, ilmeisesti 13.5T moottori täysillä ennakoilla oli 9.5T lankarajalla varustetulle säätimelle liikaa. Sama moottori "ens täydet ja sit vähän takas" ennakolla vielä menetteli vaikka starttaamisessa olikin vähän tuskaa.
Virituristillakin ehdin muutaman erän ajella, 13.01s best lapilla ollaan pari kymppiä Manua ja sadasosan verran Larin "porokiilaa" perässä. Ehkä tuosta vielä vähän lähtee, ajo oli aika takkuista. Eikä varmaan haittaisi jos viime talven jäljeltä olevat iskarit huoltaisi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta