Keskustelu > Yleinen keskustelu

12TrackTour 2015-2016

(1/5) > >>

rMa:
Uutena sarjana tänä talvena ajettavan 12TrackTour ensimmäinen kisa lähestyy. Kisoja on yhteensä neljä joista viimeiset kaksi ajetaan peräkkäisinä päivinä.

12TrackTour -osakilpailut  2015-2016
·   12TrackTour  I              Lauantai 12.12.2015    KyPAK            C-12, GT-12, F1-10/TSS-10
·   12TrackTour  II             Lauantai 6.2.2016       RaumRC/ATAK       C-12, GT-12, F1-10/TSS-10
·   12TrackTour  III & IV     La ja su     5.-6.3.2016    OSPA             C-12, GT-12, F1-10, TSS-10   

Luokat
·   C-12 (1/12th Modified) avoin Suomenmestaruus -sarja
·   GT-12 (1/12th Stock) harjoituskilpailusarja

Lisäluokat
·   F1-10 (1/10 Formula1) harjoituskilpailusarja
·   TSS-10 (1/10 Touring Saloon Stock), harjoituskilpailuluokka

Sarjan ohjeisto,kilpailijanumerot sekä keskustelua sarjasta löytyy rc10.fi foorumilta.

Rauman seudun harrastajaporukasta ekaan kisaan näyttää pääsevän mukaan viisi joten aika hyvällä prosentilla ollaan mukana.

Treenien perusteella kisoista on odotettavissa äärimmäisen tasaisia, erot 5 minuutin tuloksissa ovat olleet alle puolen kierroksen luokkaa, parhaimmillaan vain sekunnin kymmenyksiä.

rMa:
12TrackTour  I kilpailukutsu rc10:llä.

macman:
No laitetaan raporttia kun kaima pyysi.
Omat ajot eivät olleet kummoisia vaikka auto itseasiassa oli koko päivän varsin mukava ajaa.
Ja ilmeisesti näytti myöskulkevan nätisti.
Rata vaan oli kertakaikkiaan liian tekninen omalle osaamisen tasolleni ei voi mitään  :(
Tosin oli hieno katsella muiden "Raumalaisten" ajoa ja edesottamuksia GT-12 luokassa.
Jykä ajoi todella hyvin kovassa seurassa ja Jaakon vauhti oli kanssa huimaa. Kärki tosin meni ihan jäätävän lujaa ja vielä tasaisesti noinkin vaativalla radalla. Yllättävän paljon silti A-finaalissakin kolisi , mutta se osaltaan kertoo radan haasteista.
Hannulla oli lievää kalusto murhetta mutta silti sentään A-finaaliin. Jarin pudotti B:hen viimeisen aika-ajon pikku moka eroa ei tainnut jäädä Jaakon hyväksi kuin vajaa sekunti!

Kaiken kaikkiaan mukavat hienosti järjestetyt kisat.


JLe:
. . . Paitsi että se etu oli Hannuun alle sekunti, mutta tää nyt on tätä ;)

Vai risakapsaa, no kai nyt voi kaikki salaisuudet paljastaa kun autokin on jo myyty (käsiraha saatu).

Harkoissa ei ollut kyllä pitoa ja se näkyi: kolme autoa spinnas ekassa mutkassa parruun. Onneksi erän aikana tapahtui ilmiömäinen muutos ja alkuerissä en ainakaan minä enää pystynyt vakavalla naamalla sanomaan, että kakkoserä saa paremmat asetelmat koska on enemmän pitoa. Harkkojen aikana pito "tasaantui", loppupäivän aikana sitä vaan tuli lisää pitoaineen pehmentämien renkaiden muodossa...

Alkuerissä 3 ekaa meni ihan hyvin, sijoitus 4,3,4. Neljänessäkin tulos oli mun paras tai ainakin toisiksi paras, mutta Huhmarsalon Jaakko löysi jonkun hermopisteen autostaan ja kutitti itsensä neljänneksi ja itse olin viides. Kolmanteen alkuerään sain auton kaatumaan pidosta ja siinä vaihdoin jäykemmän jousen keski-iskariin. Tämä ja 10% pois dual ratea, niin neljännen ae:n tulos tuli melko varmasti.

A-finaali, nelosruutu ja mites se renkasstratekia sitte menikään? No, MobGumsin magentat eteen ja CRC:n taakse ja katsastuspöydälle: Meneekö leveyden puolesta? Menee. Sorvaamaan ->

Ekaan finaaliin siis uunituoreet renkaat suoraan Eurajoen treeneistä ja kisapaikan sorvista. Näillä tokassa mutkassa Häkämiehen Jukasta ohi ja loppufinaali hiljoo hiljoo hissutellen. Parhaimmillaan toisena Luodon Antin kaataessa, mutta kärkimies ja Luoto pitivät koko päivän omia sekuntilukujaan taulussa joten ohihan sieltä tultiin. Samoin koko muu letka saavutti kyllä hyvin, mutta teloivat toisensa aina "kriittisellä hetkellä" ja ajoin erän toisiksi huonoimmalla best läpillä kolmanneksi...

Toka finaali, kolmas pidotus JFT:n magentoihin... Ja taistelu kolmossijasta oli kovaa, viimeisen minuutin aikana tais se paikka vaihtua neljä-viis kertaa kun Häkämiehen kanssa milloin kaadoimme, milloin pamautimme ränniin. Mulle jäi viimeinen spinnaus pääsuoran päähän ja nelossija tästä.

Kolmas finaali ja stratekiavirhe. Toiset jft:t alle, olis pitäny mennä ekan finaalin renkailla...

Auto ihan kökköä. Puolalaisittain "siemkailee ja kurwailee", meni minne sattui ja kaatuili ja ja ja... Kuskikin alkoi olla aika väsynyt ekan kaadon jälkeen kun jäin aika hyvin "omalta paikaltani". Hannun kanssa kovaa vääntöä viimeisestä sijasta.

Mutta kaksi ekaa finaalia tekivät sen, että nelossijassa pysyttiin ja tämä oli paljon enemmän kuin osasin toivoa. Pidin A-finaalia sellaisena "salaisena haaveena" ennen kisoja, vaikken varsinaisia tulostavotteita asettanutkaan. Sarja jää kuitenkin osaltani torsoksi. Olen siis sanalla sanoen pettynyt GT12-sarjan tasoon - jos minä olen siinä kerran noinkin korkealla ;)

Sääntömuutosehdotelmana laitoin sarjapiälikölle 3+3 renkaiden salliminen koko päiväksi, tulis tuo kuolettava "kolmas pidotus" vain vikaan finaaliin jos ajaa harkat eri renkailla kuin ae:t ja finaalit. Ja silloinkin renkaat olisivat sen tunnin pidempään freesiintymässä. Tai sitten olisi pitänyt osata vaihtaa siniset taikka kultaiset sivujouset finaaleihin ja lurauttaa jäykempää tuubiöljyä, mutta nämä "mössörengassetupit" jäi nyt hakematta.

Hauskaa oli, auto toimi silloin kun renkaatkin ja kotiin päästiin turvallisesti. Alle Gut sanois sakemanni.

Auto on nyt luovutuskuntoinen

Hannu K:
Laitan ny sit kuitenkin jotain vaikkei pitänyt.Ehkä nyt uskaltaa jotain jo kirjoittaa.

Treenit ja eka alkuerä meni ihan hyvin,6. sija.(treeneissä 4.)  :)

Sitten alkoikin tummia pilviä kasaantumaan,jotka pysyivät paikoillaan 2.alkuerästä 2.finaalliin asti.  >:(
Autossa ei pysynyt osat paikoillaan,vaan aina irtos jotain.
Kokemattomuus astui kehiin renkaiden/pidotuksen merkeissä.
Näistä johtuen ajamisesta ei vaan tullu yhtään mitään.  :o

Viimeiseen finaaliin ajamattomat renkaat ja melkein kaikki ruuvit kiinni.Auto muuttui ihan suht hyväksi,mut ei vaa enää osannut ajaa sillä,ku oli joutunu räpiköimään koko päivän mitensattuu toimivalla autolla.  ???

A-finaali paikka tuli tosiaan ihan säälistä,ku eka alkuerä meni ilman murheita.  ::)

Päivän aikana hukkasin kirveen jo kaivoon ja 1.finaalin jälkeen päätin siirtyä katsomoon,enkä ajaisia loppuja lähtöjä.Päätin kuitenkin kiivetä lauteille viimeisiinkin lähtöihin.(ei olis kannattanut)  :'(

Kait tästä jotain oppii:kovemmat renkaat,lyhyempi pidotus,ruuveja jotka pysyvät kiinni(tai ainkin pitää muistaa kiristellä niitä)

Positiivistä tilanteessa on se,ettei mun tarvii laittaa kalustoa myyntiin,ku mä jo eilen lahjoitin oman kiilani Ramille(ehtona et hän heittää oman autonsa roskikseen)  :D

Koomista on et sunnuntaina mulla oli GT-auto,josta puuttui vain moottori.
Nyt mulla on moottori,mut puuttuu auto.  :-\

No katotaan mitä tulevaisuus tai postipate tuo tulessaan,kait se siit viel iloksi muuttuu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta