Kirjoittaja Aihe: Team Associated TC6/TC6.1  (Luettu 72961 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #60 : 14.11.2012, 20:41:02 »
Tehdas setupilla ollaan menty, ainoana poikkeamana em. Rsd osat ja takalinkkien sisäpään nosto. Oikeastaan olen vähän hämmästynyt siitä miten hyvin auto pelaa hopeiset jouset joka kulmassa. Kaatumiset tuntui menevän etukulman kautta, siksi takapään linkkeihin muutoksia että sais vähän kallistusta taakse lisää, näytti auttavankin tuohon satunnauseen kaatumiseen. Näillä asetuksilla olisi tarkoitus lähteä Raision rataa testaamaan sunnuntaina. Miten on, näkyykö RSDZ6.1:stä radalla tuolloin?
« Viimeksi muokattu: 14.11.2012, 23:20:36 kirjoittanut rMa »

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #61 : 15.11.2012, 08:46:51 »
Suattaapi olla, vähän kylmiltään vaan menee kun ajettu kokonaista 1 akku nykyisellä kokoonpanolla. Pitäisi kyllä Lörppi-areenalla käydä RacersRCShopin Jannea moikkaamas niin se lukio ois siin iha viäres... Ja lauantaina tulee jo Uki-kiintiö täyteen kun on lajiesittelyä siellä tiedossa.

Kukapa tietää josko näemme Raisiossa, jompi kumpi laittaa vaan sitte kolvin kuumaksi ja vaihtaa tasaväkisen koneen?

Jykä
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #62 : 18.11.2012, 17:49:50 »
Jep jep, jossain kohtaa taisin kirjoitella, että on vaikeaa päättää talvikauden päälaji.
Ei olekkaan, ainakaan tämänpäiväisen jälkeen, autoa en saanut toimimaan edes hehtaarilleen Raision kohtalaisen liukkaalla radalla. Perä oli tarjolla koko ajan enemmän tai vähemmän, koitin jousituksen ja roll-centerin kanssa pelata, mutta ei niin ei. Lopulta sain auton jo puskemaan nopeissa kaarteissa, hitaissa mutkissa perä oli edelleen irti, eli kokonaisuudessaan vielä huonompi. Uskaltaako pyytää, että laittaisit Rami w.c-auton toimivan setupin esille, niin tällainen osaamatonkin saattaisi päästä jyvälle...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #63 : 18.11.2012, 23:12:02 »
Pahaa pelkään ettei Nihattulan setup toimi liukkaalla, meillähän on kohtalaisen hyvä pito matoissa. Mutta tässäpä tämä, toivottavasti löytyy jotain hyödyllistä.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012, 23:32:12 kirjoittanut rMa »

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #64 : 21.11.2012, 07:21:07 »
Jep, ei tuossa mitään ihmeellistä ollut, itse lähdin kutakuinkin samalla setupilla liikkeelle Raisiossa aluksi (poislukien 2mm prikka takacamberlinkin sisäpäässä, mulla oli vaan 1mm) ja oli pluikasta.
Toki jos toi RSD:n runko on sitten niin paljon huonopitoisempi, mene ja tiedä. Jahka saa noita 10.5t koneita hovihankkijalta niin pääsee kattomaan että josko ne tehot pysyis vanttuussa paremmin.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #65 : 10.12.2012, 22:49:37 »
Liitteessä Tikkurilan FTT setup.

Lisää Asson setupeja löytyy täältä: http://www.petitrc.com/reglages/asso/SetupsheetsAssociatedTC6.htm
« Viimeksi muokattu: 10.12.2012, 23:50:08 kirjoittanut rMa »

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #66 : 07.01.2013, 11:03:49 »
Noniin...
Eilen tuli vaihdettua "poro"kone, 10.5t Vampire autoon ja testailtua MR33 jousia.
Hard keulalla ja soft takana teki autosta helpon ajaa, nopeissa kaarteissa ei tarvinnut kaasusta hirveesti päästää ja perä pysyi kasassa. Soft on asson vihreän ja hopean väliltä, hardia en ruvennut "mittaamaan".

Pitänee joskus tulla testaamaan porovauhtia Raumalle? Jos vaan ikinä ehtii...

Tuli myös uudet korit sotamaalattuina, tällä kertaa miehekkäällä värityksellä varustettuna...

Jykä
Hakerekka Racing
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa ManuH

  • RaumRC ry.
  • Gold Member
  • Viestejä: 77
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #67 : 29.01.2013, 18:29:16 »
Siittä teillekkin ihmeteltäväks vähän vajaa setup, jolla ajelin Raision Stanukunkussa ja Kuusankosken FTT kakkosessa. Voi olla että ajan FTT kolmosessa ja nelosessakin tällä. :)

peedeäffän laatu ei oo kauheen hyvä, piti vähän pienentää että mahtuu tulemaan, mutta kyllä siittä selvää  saa.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #68 : 29.01.2013, 20:23:47 »
Tässä mun setup Kuusankoskelta. Varmaan osittain LTCR korin ansiosta auto kääntyi enemmän kuin riittävästi josta johtuen saikin dual ratea vähentää aika lailla. Alkuun oli tosi liukasta mutta kun ensin vaihdoin jouset pehmeämpiin ja myöhemmin lisäsin camberiä ja droopia autosta tuli tosi hyvä ajettava.

Poissa MLe

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 213
  • Kaikki mitkä liikkuu moottoril on hauskaa....
    • AutoMotor
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #69 : 31.01.2013, 16:04:07 »
Eilen tuli kisailun lomassa hajotettua servoseiverin varren. :'(
Tilasin uudet osat katsotaan koska pääsee ajamaan taas!
Eli viralliset osien nimet: TC6 Servo saver set ja TC6 Bellcrank assy. ;)
« Viimeksi muokattu: 31.01.2013, 17:48:59 kirjoittanut MLe »
AutoMotor M.Leino
ASSOCIATED TC6 ja TC5, TeamC TR02, AXIAL Wraith, Schumacher, Tamiya Mini M03, Right crawler, Maverick evo, Turnigy trooper, Scout Chevy C10, Mcd rr4v

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #70 : 03.05.2013, 22:26:46 »
Noniin, uutta kalustoa saapui oikein kuriirin toimittamana eilen kotiovelle.

Kun olen jo jonkin aikaa sanonut, että ajamisessa on jo takana loistava tulevaisuus, niin kalusto piti hankkia sen mukaan. Uusi runko kantaa tunnusta TC6TEK (Team Entiset Kuskit), joka on siis Exotekin näkemys siitä, miten Asson ripustus ja ohjaus tulisi hoitaa.

Omassa Assossa ainakin aika ajoin tukivarren kiinnitysmollukat pääsivät löystymään omia aikojaan, joskus kisalähdön aikana yli oman kipurajan. Exotek tarjoaa lääkkeeksi Tamiya/Yokomo-tyyppistä ratkaisua, jossa pinnikiinnikkeet ovat pohjalevyyn ruuvattavia alumiinikikkareita taikka soiroja.

Soirot ovat siis yksiosaisia kiinnikkeitä, jossa sama osa haltsaa molempien pinnien kiinnityksen. Kikkarat puolestaan ovat erilliset kinnikkeet pinneille. Näillä erotetuilla osilla saadaan aikaan lisää flexiä.

Paketissa mukaan tuli soirot runkon päätyihin, eli "rear rear" ja "front front" osat. Sisemmät kiinnikkeet olivat halkaistua mallia.

Osien työstöjälki oli upeaa, suorastaan harmitti sotkea alumiiniosat kuparirasvalla. Osat myös sopivat toisiinsa kuin rasvattu, kommervenkkejä ei tarvittu.

Autoon tulee myös uudet bulkit, joista on työstetty vanhat pinnikiinnikekolot pois. En mallaillut asson omien bulkkien sopivuutta.

Lisäksi pakettiin tarttui mukaan dual bellcranck ohjaussetti. Tämä vaikutti fiksummin tehdyltä kuin RSD:n versio, servokiinnike tulee kiinni myös ohjauksen tolppiin, eikä pelkästään pohjalevyyn. Tämäkin kokonaisuus niputtui helposti.

Muuten autoa tuli huollettua ja uudet ripustuksen muoviosat vaihdoin vanhojen väljistyneiden tilalle. Ekaa kertaa mun urani aikana kuski väsyi tukivarteen nopeammin kuin tukivarsi rasitukseen, jos näin voi sanoa.

Diffit putosivat bulkkeihin kuin omiinsa, samoin vertical ball link capit eli iskaritornikiinnikkeet löysivät paikan bulkin päältä ilman sovittelua, mittatarkkuus osissa siis vähintään riittävä kun saa omien osien lisäksi osumaan myös auton orkisosat.

Kuvia napsin muutamia, mutta lisäilen niitä myöhemmin. Huomenna sähköjen asennusta ja fiilistelyä muiden hommien merkeissä.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
« Viimeksi muokattu: 04.05.2013, 09:30:10 kirjoittanut JLe »
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa ManuH

  • RaumRC ry.
  • Gold Member
  • Viestejä: 77
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #71 : 24.08.2013, 21:32:59 »
 Täällä pyrin päivittelemään erilaisia setuppeja mitä on ollu käytössä.

Setupit mun käsialaa eli "vajaita" mut tärkeimmät asiat (pitäis) löytyy.  ::)
« Viimeksi muokattu: 24.08.2013, 21:38:49 kirjoittanut ManuH »

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #72 : 26.12.2013, 00:12:27 »
Pitkän tauon jälkeen vähän päivitystä tännekin. Kaatumatautia ja aaween kovaa vauhtia on  tullut ihmeteltyä melkein koko syksy. Tikkurilan FTT kisassa toiminut setup ei Nihattulassa toiminut vaan auto sekä luisti että oli helposti katollaan. Vähän pääsi usko auton ja etenkin kuskin ominaisuuksiin pettämään kun ei millään pysynyt idän ihmeiden vauhdissa.

Viime viikolla tuli tehtyä tutkimusmatka Asson high grip setupien pariin, päällimmäinen anti oli se että lähes kaikki tehdaskuskien säädöt on tullut kokeiltua. Yksi yhteinen kokeilematta jäänyt yksityiskohta setupeista kuitenkin löytyi: raideväliä oli melkein kaikissa kasvatettu lisäämällä tukivarren kiinnikkeiden alle shimmejä. Hexien takana olevat shimmit oli jo kokeiltu huonolla menestyksellä. Niinpä kokeilin levittää autoa reilusti, etupäässä yli 2mm per puoli ja takanakin toista milliä. Kaatumatauti lieveni: auto oli "melkein" hyvä ajaa, vielä hieman laiska kääntymään ja muutama lievällä luistolla alkanut pidosta kaatuminen mahtui vitoseen mutta parannus aiempaan oli selvä. Kääntymiseen lääkkeeksi etuiskarien kallistaminen pykälän lisää ja taka-aurauksen vähentäminen kahteen asteeseen. Satunnaiseen kaatumiseen auttoi raidevälin levittäminen lisää takapyörien heksien taakse lisätyin shimmein. Ajettavuus on nyt omaan makuun hyvä: auto kääntyy mutkiin herkästi peräpidon irtoamatta, kaasun lisääminen ei aiheuta linjalta lipsumista vaan keula pysyy linjalla myös mutkista kiihdyttäessä. Auto toimii myös kuluneilla renkailla kun aiemmin vain suhteellisen uusilla renkailla pystyi ajamaan kaatelematta.

Mitä tästä opittiin? Assoakin kannattaa säätää, ja setupeista kannattaa katsoa myös raideväli! Liitteenä uusin Nihattulan setup.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #73 : 03.01.2014, 22:26:37 »
Stanukunkussa tuli metsästettyä setupia kaksi päivää ja viimeiseen finaaliin kohtalaisen toimiva sitten löytyi. Liitteessä setup joka on uskoakseni hyvä lähtökohta loppukauden FTT kisoihin. Keula pysyi hyvin linjalla sisäosan mutkiin vähän kovempaakin runtatessa ja pääsuoran jälkeisen sweeperin pystyi ajamaan läpi kaasua hellittämättä.

Tämä onkin sitten viimeinen setup tähän autoon allekirjoittaneelta. Auto on jo uudella omistajalla ja uudesta autosta laitettu tilaus menemään. Siitä sitten lisää tuonnempana.

Poissa JoS

  • RaumRC ry
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 267
  • Ei riemulla rajaa, kun assolla ajaa
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #74 : 07.09.2014, 14:52:54 »
Nyt olis ongelma.

Eli tuossa mietin tc6 tukivarsien, hubien jne päivittämistä tc6.1 malliin. Osat menisivät ihan ok paikalleen, mutta sitten tarvitsisi vetarit myös vaihtaa... Siis tc6 vetarit eivät sovi ilman erityisiä laakereita tc6.1 hubeihin, koska TC6 käyttää 6x10x3 laakereita ja TC6.1 5x10x4 laakereita. Eli ongelmana olisi saada 6x10x4 kokoisia laakereita, mutta mistä?
Asso B4.2 FT, Asso B44 FT, Asso SC10 FT, Asso TC6.1 WC, Asso 12R5.1, Tamiya Mini M03/M05, Axial Jeep

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6/TC6.1
« Vastaus #75 : 07.09.2014, 16:27:48 »
Vetarin akselin voisi myös päivittää TC6.1 malliseen, osanumero ASC31369, lisäksi tarvitaan crsuh tubet ASC31370. Tai sitten käytä vanhoja 10x6x3 laakereita ja crush tubeja ja shimmaa hubin ja laakerien välys sopivaksi.