Kirjoittaja Aihe: Team Associated TC6.2 Factory Team  (Luettu 38165 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Team Associated TC6.2 Factory Team
« : 07.01.2014, 21:29:59 »
Team Associated julkaisi joulun alla uuden version turististaan tyyppimerkinnällä TC6.2 Factory Team. Tavoitteena on ollut saavuttaa symmetrinen jousto koko pohjalevyn alueella.

Muutokset aikaisempaan malliin:
- uusitut bulkit ja tukivarsien kiinnityspalat
- tukivarsien kiinnitys pohjalevyyn bulkien sijaan
- uusittu, madallettu ylädekki
- uusitut spurrin kiinnityslaipat
- uusittu moottoripukki
- ohjauksen kaksoislinkistö (dual bellcrank)
- kelluva servokiinnitys, servon asento käännetty poikittain aiemman pitkittäisen sijaan
- uudet iskaritornit, vain 4 asentoa aiempien 6/7 asennon sijaan

Tukivarret, linkit, ohjauspalat ja casterpalat ovat samat kuin aiemmassa mallissa.

Uusina viritysosina ohjekirjasta löytyy teräksiset spoolin ja diffin lähdöt (ilman bladeja) sekä tuplanivelvetoakselit.

Muutoksien jälkeen auton rakenne on pitkälti sama kuin kilpailijoilla. Ainakin Exotek ja RSD ovat jo myyneet vastaavia osia virityssarjana TC6/6.1 malleihin. Mielenkiintoista nähdä miten iso edelliseen malliin on käytännössä.




Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #1 : 09.01.2014, 13:56:25 »
Mitä voin sanoa Exotekin näkemyksestä, niin auton sai toimivaksi helpommin kuin vanhan 6.1:sen, samoin tuo tukivarsien väljistyminen päättyi samantien. Toivottavasti Asson puslat on heti tuoreeltaan hyvät...

Etuna Exotekkiin tuossa on tuo raideleveyden säätö puslaa kääntämällä kontra Tamiyan kikkaroiden kirjaimien tulkkaaminen leveydeksi/aurauskulmiksi, Assolle pisteet selkeydestä.

Vaan juu, kovin nuo kaikki samalta näyttää...
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #2 : 19.01.2014, 22:06:57 »
Auto tuli kasailtua vähemän ja enemmän manuaalin ehdottamassa järjestykseesä. Aloitus sivulta 10 eli suoraan pohjalevyn kimppuun, viimeiseksi kasasin ohjekirjassa ekana olleet iskarit. Kaikki meni nippuun assomaisen helposti. Takahubeista tuli mukavan pienivälyksiset kun insertit asensi parin pikaliimatipan avustuksella. Etupäässä ohjauspaloissa oli niin paljon klappia että jouduin insertien liimaamisen lisäksi vielä asentamaan pidätinruuvit klappeja poistamaan. Uusittu tukivarsien kiinnitys oli todella herkkäliikkeinen mutta silti välyksetön. Ohjauslinkistössäkään ei juuri välyksiä ole ja 8 kuulalaakeria riittää varmistamaan sen että liikkeet on tosi kevyet ja täsmälliset.

Edelliseen malliin verrattuna auton runko on näppituntumalta paljon joustavampi, tämä on ensimmäinen asso jonka olen saanut rakennettua kieroksi! Runko oli kyllä suora mutta kun asensin sähköt AWG14 kaliiberin moottorinjohdot ilmeisesti väänsivät rungon kieroon. Harkinnassa on johtojen vaihtainen ohuempiin.

Ensimmäisten ajojen perusteella uusi malli on selkeä parannus vanhaan. Suoraa vertailukohtaa ei ole koska profiili on välillä vaihtunut mutta parin kympin parannus best lapissa lienee lähellä totuutta. Nihattulan radalla tuo tarkoittaa suurin piirtein yhtä täyttä kierrosta viiden minuutin tuloksessa, saapa nähdä paljonko on vielä säätämällä saadaan ajasta pois.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2014, 07:30:19 kirjoittanut rMa »

Poissa jj.luoma

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 281
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #3 : 19.01.2014, 22:45:42 »
Omasta mielestä kaarrepitoa tuli ihan selvästi enemmän verrattuna 6.1:seen. Paljon helpompi ajaa tuota 6.2:sta, ei tule niin paljoa lipsumisia linjalta. itellä tuo varmaan on 0.15 - 0.2 nopeampi kuin vanha, tosin tuota on vähän paha verrata, kun pito on vähän eri joka ajopäivä.
Olis ne Assolla kyllä voineet noita välyksiä vähän parantaa, ei sillä että se nyt jotain haittais, mut vähän semmosen nolon kuvan se antaa.
Noh FTT kisoissa sit näkee pysyykö paremmin vauhdissa mukana ja saako tuon auton säädettyä hyväksi liukkaammalle radalle. Odotusta olis et jos vaikka menis vähän paremmin nyt.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #4 : 20.01.2014, 10:44:19 »
Itse heitin myös 6.Exo autoon 6.2 pakettisetupin mukaiset rollcenter-säädöt, eli 1mm tukivarsien kiinnikkeiden alle ja 2mm camberlinkin sisäpäähän.

 <Edit> Mitäköhän mä oon kattonu kun näemmä paketissa tulee 0,5mm tukivarsien kiinnikkeiden alle... No mä laitoin millin ja auto toimi medium gripillä tosi hyvin ja pito ei kesken loppunu, se lienee pääasia. Ja näemmä camberlinkitkin meni ihan pakettisetupin ohi, keskipitkät linkit ynnä kaksi milliä prikkaa lyhytkaulaisen ruuvin alla. Saa jälkipolvet onneks nyt nauraa mun "Tällai se tais mennä siin manuaalis"-säätämiselle... </Edit>

Droopit tsekkasin 6- ja 5-portaalle mittarilla tämän päätteeksi.

Aiemmin "Leijuvasta" autosta tuli kynsin ja hampain radasta kiinni pitävä, pitoa ihan tolokuttomasti lisää.
Stanulla pystyi joka mutkassa lyömään hanaa surutta aikaisemmin, röyhkeämmin ja kääntyvyyttä oli silti sen verran, että laitaosumat johtui mollien avustuksesta.

Testasin myös porotehoilla kyseistä pakettia ja jos 10.5t-koneellakin pystyi ajamaan monia Ugin mutkia kaasua kainostelematta, niin jotain hyvää autossa on tapahtunut.

Ans kattoo kui täs käy...

« Viimeksi muokattu: 20.01.2014, 13:39:02 kirjoittanut JLe »
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #5 : 02.02.2014, 23:27:18 »
Nyt kun on muutama ajokerta takana voi jo sanoa että ensivaikutelma oli oikea: pitoa tuntuu riittävän, auto menee mutkat läpi tehokkaasti luistelematta eikä kovakaan pito saa autoa kaatumaan. Säätöihin TC6.2 reagoi loogisesti ja tuntuu että säätöikkuna on laaja ainakin kovalla pidolla. Heikommasta pidosta ei vielä ole kokemuksia mutta ensi viikonlopun FTT-kisojen jälkeen ollaan senkin osalta viisaampia. Mitään negatiivista sanottavaa en tähän astisen kokemuksen perusteella autosta keksi.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #6 : 17.02.2014, 23:47:25 »
FTT kisat oli ja meni. Auton balanssi oli hyvä mutta huonolla tuurilla alkuun ja omien mokien säestämänä jatkaen säätäminen jäi aika vähälle. Liukkaalle setup on siis vielä hakusessa ja tarkoitus onkin sitä lähteä Raision FTT matoille hakemaan.

Nihattulan kovalla pidolla on nyt ajeltu parillakin eri profiililla ja jonkinlainen setup on alkanut hahmottua. JJ:n auto on lähestulkoon tehdassetupeissa, lähinnä camberia, droopia ja taka-aurausta on vähennetty. Omassa autossa on pieniä eroja jousien jäykkyyksissä ja tukivarsien ja linkkien kiinnityspisteissä mutta aika lähellä tehdassetupia ollaan ja ajettavuus on tosi hyvä. Mielenkiintoista kyllä kierrosajat on olleet aika samaa luokkaa LTCR ja Mazda koreilla vaikka ajettavuudessa on iso ero. Parhaat tulokset on tulleet Mazdalla kun on malttanut ajaa nätisti. LTCR ei varsinaisesti houkuta siistiin ajamiseen kun kierrosaika ei runttaamisesta juuri kärsi mutta virheitä sillä tulee vastaavasti enemmän.

Liitteenä viimeisin setup.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #7 : 12.03.2014, 11:24:02 »
Kevät tulee ja sitä myöten pikkulinnut visertää. Tällä kertaa tirpat kertoili että olis pari kittiä kuuspistekakkosia Mynämäellä, joten viikonloppuna suattaapi tulla jottai rakenteluntynkää...

Kiitos taas Rami markkinoinnista.

Jykä
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #8 : 13.03.2014, 13:44:52 »
Sunnuntaiksi baanalle? Vois vaikka itsekin poiketa Ukiin muutamalle akulliselle.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #9 : 13.03.2014, 14:16:46 »
Vahva ehkä, pitää kuitenkin odottaa myös tuon Reflexin paketin saapumista niin saa heti "oikeilla osilla".
Jos sekin paketti löytyy niin ainakin uusi haju tulee kerholle, kattoo saadaanko ajoon kun on vähän muutakin arbeittia tarjolla Myniksessä kuin yks Asso...

V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #10 : 15.03.2014, 12:14:27 »
Ei tullu reflexin pakettia, mutta diffi on kasassa, vetarit nipussa sekä moottoripukki ja tukivarret löysivät paikkansa pohjalevystä. On aika piukat, ei oo klappia vähääkään... Ehkä liiankin piukat...

Illalla lisää.

Jykä
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #11 : 15.03.2014, 15:27:46 »
Noniin...
"Raaka voima ei toimi, jos sitä ei käytä tarpeeksi"
Tukivarret herkistyivät napakalla iskulla 10mm rautasoirolla.

Muuten rakentelu oli tuttua, vaikka moottoripukki uusittu olikin. Ohjaus oli likipitäen identtinen exon kanssa.
Auto möllöttää nyt iskareita ja kallistksenvakaajia vaille mekaanisesti valmiina. Männät kun uupuu iskareista ni ei jaksa tehä.
Tai olis noita assolaisia, mut ei oikeita 3x1,1mm mäntiä. Exo kun on hani-hallissa kahlittuna niin ei pääse sieltä lipastamaan.

Samoin spooli pitää ottaa vanhasta autosta alu-ulostulojen ja kevennetyn spoolirungon takia.

Mut kun ei oo ajokalustoo muutenkaan, ni huomenna voi säätää kallistuksenvakaajat ja vaikka rakennella Maken autoo...

Jykä
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #12 : 15.03.2014, 22:42:24 »
Ei ne tukivarret tosiaan ihan pikku napautuksella vapautuneet. Tukivarren kiinnikkeiden insertit on mitoitettu tosi napakaksi, eipähän ainakaan tule turhaan klappia. Ohjauspaloissa klappia onkin sitten riittämiin, onneksi siitä pääsee eroon pidätinruuveilla.

Iskarit tuli huollettua tänään, samalla RSD:n O-renkaat vaihtuivat B5:n X-mallisiin. Jo alun perin rakennusvaiheessa tuli todettua että iskarin varsien muoviholkeissa on pientä mittaeroa joka aiheutti lievää nahkeutta mutta alapään "korkkeja" hieman löysäämällä iskareista tuli todella herkät. Aika näyttää miten öljyt pysyy sisällä ja huomaako herkkyyden myös ajaessa.

Hankin edelliseen autoon RSD:n akun pikakiinnityssarjan. Tykästyin teipittömään kiinnitykseen sen verran että pithän sellainen tähänkin autoon saada. Servovarsista ja kiilan lipo standoffeista syntyi RSD-tyylinen kiinnitys hintaan 0e.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2014, 23:05:56 kirjoittanut rMa »

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #13 : 09.10.2014, 17:07:42 »
Moro,

Sain sen verran siivoilulta rauhoitettua itseäni että napsuttelin vähän setuppiloista, jolla lähdetään sunnuntaina sitten tyypittämään uutta Plussapallo-circuittia.

Renkaina käytetty tähän asti QTS-Sweeppejä, Volanteja odotellessa...

Jykä
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #14 : 12.10.2014, 20:57:33 »
Viisi akullista viisaampana...

Eurajoen rata oli kyllä paikkana upea, puitteet vakavaan treenaamiseen kisoja kiertäville on nyt olemassa.

Kuskista: Vuoden aikana ajettu touringia neljä akkua viime viikonloppuna Ugissa. Vähän oli vielä siis "nivelet kohmeessa" pari ekaa akullista.

Niiden jälkeen tein seuraavat setuppimuutokset liiaksi kallistelevaa autoa korjaamaan sekä puuttuvaa takapitoa lisäämään:

Naulan jäykemmät jouset koko autoon (Eteen 15lb ja taakse aiemmin edessä ollut 14lb) sekä puoli milliä lisää prikkaa takapään tukivarsikiinnikkeiden alle, nyt kokonaisuudessaan millin verran prikkoja siellä.

Auto toimi todella hyvin, kun vaan kuski malttoi ajaa rauhallisesti. Kun saan Mazdan korin jostain menoa rauhoittamaan niin varmaan alkaa ajo maittamaan entistä enemmän. Nyt se oli jo makiaa...
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #15 : 12.10.2014, 23:19:24 »
Muutama akullinen tuli tänään ajeltua. Auto toimi kohtalaisesti kun ensin säädin maavaroihin ilmaantuneet ristiriipunnat pois ja palautin ackermanin tehdassäätöihin. Kokeilin laskea linkkien sisäpäitä millillä mutta palasin takaisin alkuun kun meno muuttui turhan kallistavasta kulmikkaaksi. Eli pehmeä lulla oli tällä kertaa parempi. Setupin erot edellä olevaan setup sheetiin: linkit pykälän pidemmät (2), edessä sisäpäässä millin verran enemmän koroketta, jouset edessä 14.8lb ja takana 13.5lb, maavarat etu n. 5mm ja taka 5.4mm. Täytyy myöntää että iskariöljyistä ei ole muistikuvaa, luultavasti kuitenkin etu/taka 40/35 tai 35/30 3x1.15 männillä. Eli "melkein sama" mutta pientä eroa siellä täällä. Korina LTCR, tarkoitus on kokeilla Mazda GXää kunhan maalari ehtii värjäämään korin.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #16 : 21.10.2014, 07:56:21 »
Hoi hoi...

Autoa tuli sunnuntaina taas vähän käpisteltyä ja puuttuvaa takapitoa metsästettiin. Samoin ajolinjoja.

Oma auto tulee kehittymään liitteen mukaiseksi ennen kisoja. Perään löysempää lientä iskareihin ja jäykempää diffiin.

Toi 60wt on vasta heitto diffiliemiin, voi olla että tulee tuhdimpaakin. Kattoo mitä löytyy.


EDIT: Takalinkin kiinnitys mustalla kuularuuvilla ja kaksi milliä prikkaa alle.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2014, 08:29:27 kirjoittanut JLe »
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #17 : 21.10.2014, 08:27:04 »
Aika liki ollaan. Mulla öljyt 50/40, diffi 2000cst, jotain pientä eroa linkkien asennoissa. Tukivarsien kiinnityspisteet on vielä mietintämyssyssä. Keulan levennys/perän kavennus, mahdollisesti vielä hiukan säätöä akseliväliinkin?

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #18 : 26.10.2014, 21:41:15 »
Päivän rutistuksen tuotos liitteenä. Monenlaista tuli kokeiltua ilman oleellista muutosta kellon mukaan. Auton ajettavuus on nyt aika hyvä mutta pitoa saisi vieläkin olla lisää. Laiskuuttani en lähtenyt iskariöljyjä vaihtamaan, ehkäpä siinä olisi sitten seuraavan muutoksen suunta. Männät muistin tuossa aiemmin väärin, Yokomon 3x1.1 tuli tähän autoon laitettua jo rakennusvaiheessa.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Associated TC6.2 Factory Team
« Vastaus #19 : 29.10.2014, 19:14:25 »
Itse lähdin mukailemaan Sami Hedber.. siis Kevin Hebertin seuraavaa setuppia:

http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/TC6.2/setup_sheets/tc6-2_hebert_ROAR2-Horsham_2014.pdf

Poislukien itsellä 4 asteen caster ja etutukivarret suorassa (hebertillä 0,5mm etukenossa) sekä 2k diffiliemet.
<Edit> Niin ja jouset on edelleen edessä RSD Blue (15lb) ja takana RSD Light Blue (14lb) </Edit>
Katotaa kui käy
« Viimeksi muokattu: 29.10.2014, 22:56:19 kirjoittanut JLe »
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR