Keskustelu > Kaluston esittely

Team Associated TC5

(1/10) > >>

nph:
Rakennussarjan kasaamista

Kuvassa koko rakennussarja levitettynä pöydälle. Tässä vaiheessa urakka vaikutti vielä kovin suurelta. Positiivisena yllätyksenä kaikki sarjan ruuvit ja laakerit ovat millisiä.
Details
Aloitin kasaamisen iskareista. Kuvissa kaikki 76 osaa pusseissa ja kasattuna. Auto on foam-renkaille tarkoitettu malli, joten jouset on naurettavan jäykät. Menee vaihtoon vielä lähiaikoina.
DetailsDetails
Seuraavaksi kasasin vetarit. Kuvassa palikat ja valmis vetari. B4 ja T4 vetareihin tottuneena tuo nivelen pinnin lukitseva rengas vaikuttaa fiksulta parannukselta.
Details
Kuvassa takatukivarret nippeleineen kasaamatta ja etupää valmiina.
Details
Tältä se sitten näyttää kun nuo edelliset on pohjalevyssä kiinni.
Details
Etutorni kasattuna ja takatorni palikoina.
Details
Päivän kasaustilanne. Takatorni on nostettu paikoilleen vain kuvausrekvisiitaksi. Takadiffi on vielä kasaamatta niin en voi ruuvata tornia vielä kiinni.
Details

rMa:
Mulla on edessä siniset jouset ja takana vihreät, samoilla varmaan pääsee alkuun. Montako tuntia rakentamiseen on mennyt tähän mennessä?

JLe:
"Ratamestarin arvio" nollasta valmiiseen autoon on n. 8h, siihen aikaan valmistui oma pirssi, enemmän tai vähemmän huolellisesti. ;)
Mutta niin, Arskalta kyselemään jousia. Ainakin Tamiyan pehmeää jousta (Asson vihreää vastaavaa) pitäisi löytyä "nurkista".

Jyrki Lehto

nph:
Aikaa on kyllä vaikea mennä arvioimaan. Ekana iltana lähinnä ihailin palikoita ja selailin manuaalia. Sitten loppuillasta päätin kuitenkin ruveta vähän rakentelemaan vaikkei pitänyt. En katsellut kelloa aloittaessa enkä lopettaessa ja pelailin välillä vielä GT5:ttäkin :)

Toisena kasausiltana olikin sitten Miika mukana kasaamisessa niin aikaa meni moninkertainen määrä kun opeteltiin lukemaan manuaalia ja neuvoin jokaisen ruuvin ja osan paikan erikseen ja vähän työkalujenkin käyttöä tuli siinä samalla opetettua.

Parina iltana ei ole ehtinyt/jaksanut koskemaan autoon ollenkaan. Nyt kun eilen innostuin taas autoa ruuvamaan ja ajettelin kasata takadiffin että pääsen auton perän kanssa samaan vaiheeseen kuin keulan, meni diffin säätömutterista kierteet. Uskoisin että mutteri oli alunperinkin viallinen, koska toinen mutteri tuntui ihan erilaiselta. En myöskään heti lähtisi osoittamaan syyttävällä sormella kädetöntä mekaanikkoakaan, koska olen kuitenkin kahta Asson kuuladiffia avannut/kasannut menestyksellä useita kertoja.
Näin siinä siis kävi: Kasasin diffin normaalisti, mutta aluksi ilman ruuvilukitetta testatakseni smoothin toiminnan ennen lopullista kiristystä ja säätöä. Mutteri tuntui vähän nihkeältä jo ennen kuin ruuvin kärki otti kiinni nylon-lukitusrenkaaseen. Diffi kuitenkin tuntui ihan hyvältä niin avasin ruuvin ja laitoin päähän tipan lukitetta. Kiersin ruuvia takaisin ja mutterin kierre korkkasi ennen kuin ruuvi oli kunnolla mutterin läpi asti. Siis paljon ennen varsinaista kiristystä.

Tuollaista mutteria on ihan turha kysellä paikallisista ruuvikaupoista(eli Rauman Akusta), koska mutteri on UNC 2 kokoinen nylock. Jos "Ukin porukalla" sattuu noita olemaan tallessa niin otan mielelläni lainaan. Tilasin jo Liquidista yhden kokonaisen diffin huoltosarjan ja Modelfixings.co.uk:sta 10kpl pussillisen pelkkiä muttereita. Ongelmana vaan tässä on se, että projekti seisoo muutaman päivän mutteria odottaessa.

Hannu K:
Tiiä sit misä ajas noi pitäis kasata,mut sanoisin et "ratamestarin"8h on aika "ammatti"aika.Ite oon puuman kanssa viettänyt aikaa jonkin verran(ollut useta viikkoja,mut kasausta muutama ilta)ja sanoisin jotta tuo aika tullaan kertomaan jollakin luvulla.Tietty täytyy huomioida et tää on mun eka kit auto ja muutenkin vast kolmas,joten joudun käyttää sitä aikaa manuaalin lukemiseen...Ps.koitan laittaa puumasta tänne vastaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta