Keskustelu > Kaluston esittely

Team Associated B4

(1/2) > >>

nph:
Itse olin ajellut jo jonkin aikaa Asson T4:lla kun tuli tarvetta ostaa pojalle(Miika 7V) suunnilleen samaa kokoluokkaa oleva auto. Meillä oli jo valimiiksi Assoon sopivia varaosia ja työkaluja sun muuta nippeliä nurkissa ja sattui löytymään sopiva B4 ostoilmoituksen kautta niin en sitten enää pahemmin harkinnutkaan muita autoja.

Kyseessä on siis 1:10 mittakaavan takavetoinen krossari, eli buggy. Autosta löytyy säätöjä vaativallekin kisaajalle ja vara- ja viritysosia on tarjolla niin kotimaisissa kaupoissa kuin ulkomaillakin. Auto on jo melko vanha malli moneen muuhun kisakelpoiseen autoon verrattuna, mutta viime talvikaudellakin näitä nähtiin esim. Winter Jumps sarjassa useampia. Myös maailmalla näillä ajellaan edelleen.

Perusrakenne on suunnilleen sama kuin T4:ssa, lukuunottamatta lyhyempiä tukivarsia ja pienempiä renkaita. Oletin että näin pienillä eroilla autot olisivat hyvin samanlaisia esim. ajettavuudeltaan, mutta B4 hakkaa "iskän auton" mennen tullen motista, renkaista ja radasta riippumatta.

Auto oli siis käytetty ja ostin sen rullaavana. Mukana oli muutamia Asson Factory Team viritysosia ja iso pussillinen mm. tukivarsia ja yleisimmin tarvittuja varaosia, sekä renkaita ja vanteita 3 kierrosta. Hintaa koko kasalla posteineen oli 140€. Pelkän auton olisi saanut n. 30€ halvemmalla, mutta kun näkee sen osaläjän mitä oli mukana, ei auto sitten enää tunnu kovin kalliilta.

Autossa on paikoillaan seuraavanlainen tekniikka:

Moottori: EZRun 3300KV - linkki
Säädin: EZRun 35A - linkki
Servo: Blue Bird 621DMG+HS - linkki
Radiot: Futaba 2PHKA + R152JE

Tällä hetkellä on käytössä 24/78 välitykset kun vakio on 20/78.
Ao. mittaukset on tehty välityksillä 24/78.


Mittauksia 3S akulla
Imax: 31A
Pmax: 358W
Umin: 11.55V
V@75%TH-EPA: 59km/h
Vmax: 68km/h

Mittauksia 2S akulla
Imax: 32A
Pmax: 249W
Vmax: 47km/h
 
Tuolla tekniikalla jää aika paljon pelivaraa välitysten säätelyyn. Isomman kv-arvon moottorissa tulee helpommin lämpöongelmia ja tuolla motilla riittää 35A säädin vaikka laittaisi millaiset välitykset. Olen ollut tyytyväinen noihin sähköihin eikä Miikakaan ole autostaan valittanut.


DetailsDetails

Auton räjäytyskuva: linkki
Iso Asso B4 keskusteluketju rc10:llä: linkki
Videopätkä tästä kyseisestä yksilöstä: Team Associated B4 @ Skate park

ihis81:
Mitäs ajoaikaa tulee jos ajatellaan kisailua jossain radalla?

nph:
Enpä ole tarkemmin mittaillut, mutta kyllä sillä vähintään yhtä kauan ajaa kuin mun T4:lla ja Markon E-Firestormilla. Se riittää :)

ihis81:
Tuli mieleen, kun tekisi mieli sähköcrossari jossain välissä hankkia.
Ja mielellään sellainen joka olisi ihan kisakelpoinen, vaikka en koskaan kisoihin koskaan menisikään.

Kuinka monella täällä foorumilla loppujen lopuksi on näitä 1/10 kokoisia sähköpelejä?
nph=Asso B4 & T4?
MarkoM= HPI E-Firestorm  & LRP S10 Blast BX Olikos molemmat 1/10 kokoa?

Muista en tiedäkkään mitä kalustoa löytyy.

Täällä kuitenkin on jonkin verran autoilijoita, niin olisi hienoa saada joskus sellainen porukka kasaan joka ajelisi esim juuri sähköcrossia tms samassa kokoluokassa...Tai mikä nyt eniten kiinnostaa...crossi vai touring.

nph:
Noitten lisäksi on porukassa ainakin Kyoshon Lazer ZX-5(eli samanlainen kuin LRP S10) ja Traxxas Rustler, joka on vastaava kuin nuo T4 ja Firestorm trukit. Voi olla muitakin, mutta nuo nyt tuli ensin mieleen.

Mulla ei ole ainakaan mitään mielenkiintoa vaihtaa kalustoa krossista mihinkään muuhun. Jos mun alkaa tekemään mieli asfaltille, niin siihen tarkoitukseen mulla on Mini-T.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta