Kirjoittaja Aihe: Ansmannin autot  (Luettu 49270 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #60 : 27.03.2012, 13:41:40 »
Toi trukki on saanut aika pommitusta koko talven nastarenkailla että kyllä siitä kuuluukin jo jotain hajota :)
Noi nastarenkulat oli aika painavat niin se on osa syy idlerin hajoamiseen ja slipperi ehkä hiukan piukalla mutta hauskaa on ollut.

Rceet.net on hyvin toimiva kauppa ja varaosat maltillisesti hinnoiteltu niin mukava auto tuo XTpro on ollut.

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #61 : 27.03.2012, 14:36:42 »
Mietin just että jos olet saanut tähän aikaan vuodesta rattaan rikki, niin mieleen tuli että olet varmaan ajellut talvella nastarenkailla. Se selittää rikkinäisen rattaan helpostikin, koska itsekin hyvillä nastoilla ajelleena tiedän että slipperin joutuu vääntämään "liian" tiukkaan nastarenakiden älyttömän pidon takia.
Mitäs hauskaa siinä on jos auto ei keuli jäällä/lumella? :D

Poissa Rceet.net

  • Jäsen
  • Viestejä: 14
Vs: Ansmannin autot
« Vastaus #62 : 27.03.2012, 15:26:34 »
Kertokaahan kokeneemmat, kun tuosta XTprosta meni idler ratas hampaattomaksi ja sinne saa optiona alumiinista ja nailonista idleriä niin kumpi sinne kuuluu laittaa ja miksi?


Moi

Alumiininen idler on toki kestävämpi mutta nylon ratas kestää kyllä myös ihan riittävästi. Ei ole korviini kantautunut että nylon ratas olisi hajonnut kerrasta.

Alu rattaalle pitää olla hyvä voitelu boksissa että se tulisi hyvin "toimeen" teräksisen ylärattaan kanssa. Ilman rasvaa alumiini kuluu nopeasti.

Nyloniselle tarvitsee lisätä rasvaa vain nimeksi, koska Nylon itsessään on "liukas" materiaali. Tästä johtuen itse olen käyttänyt nylon ratasta koska diffin huolto on paljon siistimää kun ei tarvitse vaihtaa rasvoja boksiin/sotkea rasvan kanssa niin paljoa.

T. Matti R