Herätellääs ja päivitellääs taas...
Make pyysi etsimään itselleen tuuppikrossaria edullisesti täältä maailmalta. Noh, läheltä löytyi, kahvipaahtimon pojat myivät 22 3.0 autoja mielellään ja vielä kaksi niin jäi omaankin talliin tuuppibuggy. Ensi kesän maastosarjaan alkaa siis olla kalusto kunnossa...
Arska hoiti jälleen rakennushommat ja sähköpostien välityksellä ei ainakaan vaikeuksia kuulunut tänne asti. Lisäksi työn jälki näytti hyvältä.
Keula on tukivarsia ja caster-paloja lukuunottamatta pysynyt samana. Tukivarret ja caster-palat on päivitetty VLA-säädön vuoksi, nivelen paikkaa voi muuttaa. Kyllä siitä jotain on manuaalissa kirjoitettu, mutta kokeilu jää johonkin ennustamattomaan tulevaisuuteen.
Perä on muuttunut oikeastaan kokonaan, hubit , diffi ja slipperi taitavat olla ainoat säilyneet osat vanhoilta ajoilta.
Moottori siirtynyt lähemmäs diffiä, shorty-akun saa poikittain, iskaritorni "kääntyy" diffin yläpuolelle joten siipi tulee edemmäs... Vanhaa konseptiakin siis vielä parannetaan.
Ajoin autolla neljä akullista Ulvilan sisäradalla, auto oli miltei pakettisetupissa, jouset lähelle sitä mitä Juha Aromaa käytti Maastosarjassa ja iskariöljyt samaan suuntaan, ihan samoiksi ei saatu kun tuli öljyn viskositeetin alaraja vastaan omasta pakista. Tilaukseen uusia pulloja...
Ei ole hetkeen taas tullut ajettua mitään takavetoisia offroadereita ja sen takia piti taas hieman treenailla kaasunkäyttöä.
Lopulta ajo maittoi enemmän ja sujui kuitenkin melko hyvin, varsinkin kun kuvastaa vanhaan tuuppi-historiaan.
Oli tuo ehkä helpompi ajaa kuin wanha 22 "1.0", varmasti paljon tuo moottorin siirtyminen ja painopisteen kääntyminen taakse tekee ihmeitä peräpidolle ja siten ajettavuudelle.