Kirjoittaja Aihe: RaumRC sisärata Eurajoella 2017-2018 höpinät ja löpinät  (Luettu 29250 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Kuten osa jo porukasta tietääkin niin saimme jälleen vuokrattua vanhan K-market Iso-Juhan kiinteistön
Eurajoella osoitteessa Kirkkotie 15 Eurajoki. Valitettavasti vuokramme jälleen hiukan nousi, mutta aiomme silti pitää kk-maksut ennallaan.
Nyt tarvitaan paljon innokkaita koko talvikauteen sitoutuneita kuljettajia ajamaan, jotta pystymme ajamaan koko talven.

Talvikausi on tarkoitus aloittaa heti lokakuun alusta 1.10. ja ratatouhuja jatkamme maaliskuun 2018 loppuun.
Talvikaudella on tarkoitus pitää parit kilpailut. Yhdet kerhokisat cupin osakilpailuja (ei vielä päivämäärää tiedossa)
ja 10.2.2018 12TrackTour SM-osakilpailu.

Radan teon aiomme aloittaa jo ensiviikolla pienillä talkoilla keskiviikkona 13.9. noin klo 16.00.
Käymme levittämässä matot "tasaantumaan". Emme kuitenkaan teippaa niitä vielä paikoilleen.
J.J on luvannut hakea töistä tullessaan ajokorokkeen telineet Ramirentistä.
Jos porukkaa ilmaantuu paljon paikalle niin voimme samalla levittää jo pöytiä ym. paikalleen ja vaikka kasata ajokorokkeen.


Tervetuloa kaikki niin uudet kuin vanhatkin!



 
« Viimeksi muokattu: 10.09.2017, 11:56:54 kirjoittanut macman »

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Mites porukalle kävisi Eurajoen radan "viimeistely" talkoot sunnuntaina 24.9
 klo 16.00-> ?
 Ohjelmassa matojen teippaukset ja plankkien pystytykset eli akkukone kannattaa ottaa mukaan.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Viimeistelyhommat saatiin tehtyä ja rata on valmiina ensi sunnuntain kauden avaukseen.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Kausi avattu!

Alkuunsa oli vähän liukasta virituristilla mutta kyllä sekin alkoi taipumaan. Alumiininen pohjalevy oli ehkä väärä valinta kauden alkuun mutta uskoisin asian paranevan kauden myötä, ainakin näin on perinteisesti K-kaupassa käynyt.

Sitten ovikiilaan... Toisaalta tosi hyvä ajaa. 6 minuuttia. Viimeisen reilun minuutin ajan peräpito hävisi kuin tuhka tuuleen, pitää jotain oikeeta vikkoo vikkoo koittaa löytää tuosta omasta kipottimesta. Manu jo ryhtyi jousia vaihtamaan, kai se on itsekin katsottava mitä noista omista vanhoista jousista löytyy ennen kuin Ameriikan paketti tulee perille, Jyväskylän kautta.

Mutta mitään ei hajonnut (pieni klommo turistin korissa, ei lasketa!) ja nyt on ainakin renkaita sorvattuna kiilaan!

Tästä on hyvä jatkaa, ei jäänyt kuin parannettavaa ;)

-Jykä
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Kirjoitellaas taas niin ei tarvi omassa päässä kaikkea muistaa...

Ovikiilan kadonnutta pitoa lähdettiin metsästämään pidentämällä pidotusaikaa mutta tämä ei vielä tuottanut toivottua tulosta, auto oli edelleen melko vikuri ajaa.
Lähdin vaihtamaan iskarin jousta ja tuli mieleen tarkistaa olisiko iskari vuotanut tai onko muuten öljyt säilyneet.
Öljyt olivat säilyneet hyvin myyntipakkauksessa, iskari oli nimittäin täysin kuiva. Tiimipäällikön kanssa myöhemmin pidetty puhelinpalaveri paljasti että "Mä ny laitoin sen kasaan ja aattelin et sää laitat sit niit öljyi ku laitat".
Noh, 32,5wt pumppuun ja uus yritys. Tässä kohtaa best lap 10.26 ja sitten päätin vielä huoltaa diffin kun alkoi pitää uhkaavia ääniä. Viimeiseen lähtöön Manun kanssa ja Manulle siitä BL 10,00 ja mulla 10,07. Valitettavasti moottori siirtyi pikku kolauksessa joten jäi koko tuloksen vertailu tällä kertaa tekemättä silloin kun auto ja ukko oli samalla aaltopituudella.
Myöhemmin Manu paransi BL 9,89 pelkästään ettei tarvitse olla mun kanssa samoilla sekunneilla, saati kymmenyksillä ;)

Viritouringilla höntsäilin pari akkua illan päätteeksi, vaihdoin Asson jousiin, sininen eteen ja valkoinen taakse. Nämä + uudet volantet tekivät ajosta jo todella kivaa, pitoa alkoi löytyä. Niin paljon että viimeinen mutka oli kohtalokas ja servovarsi antautui. Hauskaa oli, autot alkaa toimia ja nuo tekniikka"murheet" nyt ovat niin maallisia juttuja ettei niistä viitsi näillä kilometreillä enempää purnata...

-Jykä
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Iltavuoroon ehdin muutamalle akulliselle. Radassa oli pitoa jo ihan eri malliin kuin keskiviikkona, GT12:lla mentiin alle 11 sekunnin. Säädöt oli tuubien rasvaus ja hieman haritusta lisää, autosta tuli oikein hyvä. Vanhalla 12R5.2:lla ajettiin vielä, uusi autokin oli mukana mutta ei vielä ajokunnossa. Ehkä ensi kerralla sitten. Paras tulos 27 5,04.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
No niin Portugalista tuli palattua alkuviikosta ja keskiviikkona suoritettiin nopea lajin vaihto. Comppi ja classic mini ovat valmiina lauantain kauden aloitukseen Äänekoskella. Compilla sain parhaimmillaan aikaiseksi 21 lap/ 13.78. Hiukan on ajo hapuilevaa , mutta eiköhän se siitä vielä parane?

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Muutama akullinen tuli taas ajettua. 12R6:n käyttöönotto ei varsinaisesti edistynyt - päinvastoin lainasin Reedyn moottorin vanhaan autoon vanhan Orca prostockin tilalle. Kierrosaika parani moottorin vaihdolla pari kymppiä ja tulos 28 kierrokseen.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Minä puolestaan kikkailin Ovikiilan moottorijohtojen kanssa ja trimmailin uusia koreja. Touringin ajaminen luonnisti hyvin, mutta yksi tuplanivelvetarin pidätinsokka aukeili ja nyt ei löytynyt motivaatiota sen fiksaamiseen.

Ovikiilan keulasta shimmasin vähän väljiä pois ja vaihdoin tuoreet etujouset. Ajoon tuli tällä kertaa vanhempaa saapumiserää olevat CRC:n renkaat ja uusi AMR-kori. Vähän pidotuksen kanssa kikkailua ja välillä otin akun turhan aikaisin pois latauksesta joten kunnon 8min tulosta ei tällä kertaa tullut mutta viimeisellä akulla päästiin alle 10s kierrokseen (9,94) ja muutenkin kierrosajat alussa olivat kyllä melko hyviä, 10,0-10,3 välillä suurin osa.

Näemmä tuo 6.5t-kiilakin syö sen verran tehoa että nuo vanhat akut eivät jaksa viedä 8min ellei lataa oikeasti täyteen, eikä ota sitten pois kun latausvirta on pudonnut vain puoleen...

-Jykä
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Ensimmäiset pari akullista 12R6:lla ajettu. Tottelee ohjausta ja kiihtyy kun käsketään. Säätöjen kanssa en ehtinyt iskariöljyn vaihtoa (30->50wt) lukuunottamatta pelaamaan. Pari kolme kymppiä on aikaeroa vanhan auton vauhtiin, saa nähdä mihin päästään kunhan ehditään säätämään lisää. Nykyisellään vaatii vähän kaasun nostosta apua mutkaan sisään ajaessa ja puskee lievästi kun mennään kaasulle. Vanhassa autossa kaasun painallus sai auton kääntymään lisää mutkasta poistuessa joten hieman pitää säätöjen kanssa vielä pelata että päästään samaan vauhtiin.

Akkuhan on tässä poikittain ja vanhassa pitkittäin - saa nähdä osaanko säätää yhtä hyväksi tällä layoutilla vai pitääkö alkaa akun asentoa muuttamaan?

Poissa MLe

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 213
  • Kaikki mitkä liikkuu moottoril on hauskaa....
    • AutoMotor
Vs: RaumRC sisärata Eurajoella 2017-2018 höpinät ja löpinät
« Vastaus #10 : 18.10.2017, 23:05:44 »
Täytyy kans laittaa muutama sana alkaneesta kaudesta!
Tänään tuli ajettua formulaa muutama vitonen ja auto toimii niin kuin kuuluu!
Sitten asson tc6 ajosta: ajaminen oli Kaapon ja Juhan kanssa kovaa kisailua!
Tc6 käyttäytyi oudosti ja silti bl oli 12.77!
Mestari rMa säädöillä auto alkoi käyttäytymään hyvin, mutta tuli ehkä liian hyvä kun ei pysynyt lapasessa bl jäi 13.12!
Täytyy todeta että mitä paskempi auto on sitä paremmin ajan!
Tai johtuuko se tosta liiallisesta yrittämisestä kun auto meni sinne minne halusin ja nopeus kasvoi liikaa meni kolistelemiseksi!
AutoMotor M.Leino
ASSOCIATED TC6 ja TC5, TeamC TR02, AXIAL Wraith, Schumacher, Tamiya Mini M03, Right crawler, Maverick evo, Turnigy trooper, Scout Chevy C10, Mcd rr4v

Poissa Hadesbear

  • Gold Member
  • Viestejä: 70
Vs: RaumRC sisärata Eurajoella 2017-2018 höpinät ja löpinät
« Vastaus #11 : 20.10.2017, 19:56:37 »
Kirjoitanpas itsekin, kun touhusta tuppaa tulla harrastus..

Iso kiitos ensinnäkin kaikille, jotka reilu viikko sitten tarjos auliisti autojaan testiin, amatöörille!  ;D
Oli opettavaista kokeilla erilaisia autoja ja saada likimain nollatuntumaan jotain "hajua".

Iso kiitos Mäcmänille, joka pisti GT12 auton nippuun, velipojan entisen ja siitä nyt sitten lähdetään.
Sain kokeilla minejä, gt12 ja rajumpaakin vehjettä, mutta tuo gt12 tuntu parhaalta. Sain kokeilla
mäkkärin ja lebin autoja, molemmat tuntu hyviltä, alottelijan suurin vaikeus eri radio ja "liika kääntyminen"
=> tottumattomuus yms...

Anyway nyt "oma" gt12 tallissa ja siihen saatiin tolkkua jo keskiviikkona 18.10. To doona puskuria, joka
pehmentää korin iskut, akulle kiinnitys (muu kuin teippi) ja kaluston + tarvikkeiden ladonta uuteen pakkiin.

Joku 5 akullista tällä takana ja nälkä valtava. Odotan, että saan säädöt sopimaan ja pääsen jalkakrampista
eroon. On ihmisiä, joilla jalat vispaa yksin ajaessa, siis minä? =D Kiehtova laji, kun jaksaa antaa aikaa ja
noviisina ottaa opit vastaan.

Sunnuntaina ei ole menoa, ei kun on, eurajoelle! Moneltas ovet aukee?  ;)

Poissa Hadesbear

  • Gold Member
  • Viestejä: 70
Vs: RaumRC sisärata Eurajoella 2017-2018 höpinät ja löpinät
« Vastaus #12 : 22.10.2017, 19:21:05 »
Taasen akkuja ajeltuna GT12 ajokilla, olisikohan ainakin 6 akullista kertynyt tai reilu..?
Perusrutiineiksi otin mäkkärin oppeja, joka erän jälkeen tietyt rituaalit, säädöt yms..
Tällä kertaa en edes pidottanut edestä ulkopuolia..  ;D

BL parani viime kerrasta, tänään parhaimmillaan BL11,19s, 25 kiekkaa ja keskiarvo 12,04.
Vitoset vielä hajanaisia, okei menty välillä nopeinta aikaa "hakien", jollon tasaisuus kärsii, opetellaan yhä  ;D

Perustuntuma hyvä ja seuraavaksi lähdetään rakentamaan tasaisia vitosen eriä.

Poissa bluevan

  • Jäsen
  • Viestejä: 10
  • crocks roks
Vs: RaumRC sisärata Eurajoella 2017-2018 höpinät ja löpinät
« Vastaus #13 : 22.10.2017, 21:36:27 »
Elämän ensimmäistä kertaa oltiin ajamassa sisäradalla ja voi ristus notta on tuo vaikeeta :O
Muutama tunti tuli pyörittyä muiden jaloissa ja suurin ongelma kun ei malta kääntää sitä rattia ihan silleen varovasti ..joko kääntää heti liikaa
tai sit ajoitus on ihan mettässä :)
Päivän saldo ..3sek muita hitaampi/kierros,1kpl C-pala,1kpl ohjauspala,3kpl servovarsia :(
Että silleen

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: RaumRC sisärata Eurajoella 2017-2018 höpinät ja löpinät
« Vastaus #14 : 22.10.2017, 22:15:24 »
Muutama akku lisää 12r6:lle ja pikkuhiljaa alkaa säädöt hahmottua. Toisin sanoen kopioin vanhan auton asetukset keulaan ylätukivarsien välitukea myöten ja laitoin iskariin 60wt öljyn jolla näppituntumalta samankaltainen vaimennus kuin vanhassa autossa.

Assoleirin best lap on nyt JJ:n 10 vuotta vanhalla assolla, paras tulos uudella 12R6:lla ja kolmantena sekä tuloksessa että best lapissa sitten tuo 5 vuotta vanha asso. Akku poikittain kahdessa nopeimmassa mutta hiukan sellainen fiilis on että pitkittäinen toimisi sittenkin paremmin sillä pidolla mitä on käytettävissä. Selviää kunhan testit etenee.

Säätimien erotkin pitää vielä selvittää, tuntuisi että vanhan auton Hobbywing veisi autoa hieman ripeämmin kuin uuden Reedy.

Poissa ManuH

  • RaumRC ry.
  • Gold Member
  • Viestejä: 77
Vs: RaumRC sisärata Eurajoella 2017-2018 höpinät ja löpinät
« Vastaus #15 : 23.10.2017, 09:40:23 »
Rengastestailuja

Taakse s35 ja eteen s40. Hieman vaikutti puskevan mutta löysemmän sivujouset auttoi asiaan. Tulokseksi jäi näillä 48 8:07.xx.

Sain Lebiltä pilkkahintaan s30 eturenkaita ja pakkohan niitä oli testata. Takana s35. Ehkäpä erikoinen yhdistelmä mutta 48 8:00.xx ja bl 9,77 kertonee jotain  ???

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: RaumRC sisärata Eurajoella 2017-2018 höpinät ja löpinät
« Vastaus #16 : 30.10.2017, 08:00:08 »
Ovikiilaa hierottiin oikein hieromalla, uusi kone ja siihen sitten ennakon ja välityksen etsintää.
Ajot tällä kertaa ensin vanhoilla LRP:n akuilla ja loppuillasta vielä yksi veto brään nyy Reedyn patterilla.

Alkupäivästä ei vauhtia löytynyt läheskään niin paljoa kuin LRP:n koneella aiemmin, best lap oli jossain 10,1-10,3 välillä joka lähdössä. Sitten se taianomainen yhdistelmä löytyi...

Etenemä jo siellä 60-62mm tienoilla ja ennakko 30-40 asteen välillä (Tekinin pääty on todella epämääräinen ennakon suhteen) ja johan rupes ajo maistumaan. 47/8.05 ja bl 9.7x jos en ihan väärin muista ? Eka kierros osui niin nappiin kuin voi, BL tuli oikeasti ihan tuoreella akulla ;)

Toinen kova setti päättyi kuitenkin kaatoon pääsuoran alkuun viimeisillä kierroksilla. "Periaatteessa" olisi voinut saada 47/8.02-8.03 tuloksen mutta todellisuus kaadon myötä jäi 46/8.05.

Mitä me tästä opimme: se kiilan keula tarttee oikeesti tehdä mittaamalla eikä "siel on saman verran shimmejä".
Olin kotona purkanut keulaa kun vaihdoin uudet kuulat tukivarsiin ja samalla sitten mittailin casterit molemmin puolin samaksi ja joku 0,3mm tais heittää oikea/vasen shimmien puolesta nyt. Auto toimi todella hyvin, kaikki virheet löytyivät radion varresta.
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: RaumRC sisärata Eurajoella 2017-2018 höpinät ja löpinät
« Vastaus #17 : 30.10.2017, 09:01:47 »
Virimoottori saapui vihdoin ja pääsin sitä kokeilemaankin parin vedon verran. Auto meni suoraan gt-setupeilla radalle, ajettavuus oli yllättävänkin hyvä. Toiseen vetoon piti laittaa lisää droopia taakse mutta unohtui. Keula piti sen verran hyvin että takapää alkoi skippailemaan. Näillä eväillä kuitenkin ihan kelpo 9.8x best lap molemmilla vedoilla. Tuloksen pilasin kolistelemalla, 8 minuuttia on pitkä aika pitkästä aikaa...

Virin 6.5T moottorisääntö vaikuttaisi hyvältä, auto on nopea mutta joten kuten hallittava.

Jykän 9.75s best lap oli päivän nopein, eiköhän me päästä ajamaan ihan kisaakin kun satutaan samaan aikaan radalle :)

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: RaumRC sisärata Eurajoella 2017-2018 höpinät ja löpinät
« Vastaus #18 : 05.11.2017, 22:18:36 »
Johan oli kapinat tänään  :o Empä muista milloin oltaisiin saatu viimeksi 8 turisti auton finaalilähtöjä aikaiseksi?
Toki joukossa oli pari-kolme etuvetoa, mutta kun kaikkien vauhti oli hyvin lähellä Kaapon stanua niin kisathan siitä saatiin aikaiseksi  8)
Sakke ja Leevikin pääsivät ekakerran maistamaan finaali lähdön jännitystä.
Tänään tuli siis eniten tahkottua etuvetoa, kun vihdoin sain uuden ylädekin paikalleen. Hiukan muuttelin autoa painojakauman suhteen ja laitoin auton jonkun sortin perus setuppiin ja sillä mentiinkin koko ilta. Illan viimeisellä hitaalla sainkin ihan mukavat bestlapit aikaiseksi BL12.20  24 kierroksen tulos jäi vielä odottelemaan seuraavia ajokertoja  ;D

Keskiviikkona jos saadaisiin vastaavat karkelot GT:llä aikaiseksi...

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: RaumRC sisärata Eurajoella 2017-2018 höpinät ja löpinät
« Vastaus #19 : 05.11.2017, 22:54:04 »
GT:tä ja renkaiden sorvailua tänään, pientä hienosäätöä setuppeihinkin ehdin tekemään. Tulosten perusteella uusi auto alkaa olemaan jo aika hyvissä säädöissä, tosin radan pito paranee koko ajan joten ehkä vanhallakin vielä ehtisi?

GT12 paras tulos 28k 5.00,50/bl10,44s tuli outlaw-rengastuksella ja pitoaineella: C40 edessä ja Mobgums gold takana, SXT pitoaineena. Kisalaillisella rengastuksella jäin tulokseen 28k 5.01,41/bl10.49s. Pari isompaa virhettä rokotti tulosta noin 1,5 sekunnin verran joten 29 kierrosta olisi tehtävissä.

Viri vaatisi hieman sähkötöitä, katsotaan nyt milloin pääsen haastamaan Jyrkiä. Olkoon nyt kukkulan kuningas vielä hetken aikaa :)