Keskustelu > Kaluston esittely

Schumacher SupaStox 1/12th GT12

<< < (2/4) > >>

Weke:
Tosta tulee hienoo. Hitto tulis jo sit se oma.  ;D HB-luokast uutta innostusta/innostuneita kalastelee.

jj.luoma:
Details
Ransuja siellä ransuja täällä....

jj.luoma:
http://www.kamtec.co.uk/

Tuolta niitä koreja sit autoon, jokaselle löytyy oma klassikko varmasti.

rMa:
Muutama akullinen nyt ajettu ja ihan kelpo peliltähän tuo vaikuttaa. Ilman siipeä ja pitoaineita takapään pito on heikonlainen vakiosetupilla. Takajousien siirtäminen uloimpiin paikkoihin, takalinkkien o-renkaiden poisto ja riittävä maavara etupäässä auttoi turhan äkäiseen kääntyvyyteen. Oikeastaan vain nopeimmissa mutkissa pitoa on sen verran vähän että ajaminen on vaikeaa, ja toki kaasun annosteussa saa olla tarkkana muulloinkin. Ajamisessa on jotain samaa kuin tuuppikrossilla, kaasua ei vaan voi runtata rajatta mutkasta lähtiessä. Maltillisella kaasunkäytöllä ajaminen on kuitenkin mukavaa.

macman:
Laitetaanpa tähän hiukan tarinaa jos jotain kiinnostaa  ;D
Heräsi GT12 luokan myötä pieni kiinnostus miten saisin jälleen tämän auton toimimaan.
Kierrosajoissa ollaan aika paljon oikeiden mattoautojen takana , mutta ajettavuuden suhteen auto saattaa olla jopa hieman aloittelija ystävällisempi lievän "luistelun" ansiosta.
Sunnuntain jälkeen auto tuli purettua ja kevennettyä kokonaista 75g tämä ei silti paljon lohduta kun ollaan silti vielä 180g GT12 luokan minimi painosta jäljessä  :o RTR paino tällä hetkellä noin 950g.
Keulaan tein pari pientä muutosta mitkä kannattaa tehdä vaikka olisikin vasta-alkaja.
Vaihdoin uudemman mallin kingpinnit autoon. Nyt maavaran saa säädettyä shimmien paikkaa vaihtamalla eikä keulan säätöihin tarvitse renkaiden kuluessa koskea.
Samalla tein toisen ajettavuuteen vaikuttavan modauksen. Alkuperäisten etutukivarsien nivelinä toimineet läpivientikumit saivat poistua Mi5:sta lainattujen pallonivelten tieltä. Pieni tilkka pikaliimaa kiinnittää ne paikalleen etutukivarteen.
Drooppi ruuvithan tein jo pari vuotta sitten Nihattulan aikoina ja katselin että uuden mallin tukivarsista ne löytyy jo vakiona.



Etupään jousituksessa on hieman hämännyt sen takeltelu kun jousen alla oleva prikka ottaa kerteeseen kiinni. Keksin vanhoille kingpinneille kierrätyskohteen.



Nyt liikkuu etupään jousitus mukavan pehmeästi ilman takertelua  8)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta