Keskustelu > Kaluston esittely

Team Associated TC6.2 Factory Team

(1/8) > >>

rMa:
Team Associated julkaisi joulun alla uuden version turististaan tyyppimerkinnällä TC6.2 Factory Team. Tavoitteena on ollut saavuttaa symmetrinen jousto koko pohjalevyn alueella.

Muutokset aikaisempaan malliin:
- uusitut bulkit ja tukivarsien kiinnityspalat
- tukivarsien kiinnitys pohjalevyyn bulkien sijaan
- uusittu, madallettu ylädekki
- uusitut spurrin kiinnityslaipat
- uusittu moottoripukki
- ohjauksen kaksoislinkistö (dual bellcrank)
- kelluva servokiinnitys, servon asento käännetty poikittain aiemman pitkittäisen sijaan
- uudet iskaritornit, vain 4 asentoa aiempien 6/7 asennon sijaan

Tukivarret, linkit, ohjauspalat ja casterpalat ovat samat kuin aiemmassa mallissa.

Uusina viritysosina ohjekirjasta löytyy teräksiset spoolin ja diffin lähdöt (ilman bladeja) sekä tuplanivelvetoakselit.

Muutoksien jälkeen auton rakenne on pitkälti sama kuin kilpailijoilla. Ainakin Exotek ja RSD ovat jo myyneet vastaavia osia virityssarjana TC6/6.1 malleihin. Mielenkiintoista nähdä miten iso edelliseen malliin on käytännössä.



JLe:
Mitä voin sanoa Exotekin näkemyksestä, niin auton sai toimivaksi helpommin kuin vanhan 6.1:sen, samoin tuo tukivarsien väljistyminen päättyi samantien. Toivottavasti Asson puslat on heti tuoreeltaan hyvät...

Etuna Exotekkiin tuossa on tuo raideleveyden säätö puslaa kääntämällä kontra Tamiyan kikkaroiden kirjaimien tulkkaaminen leveydeksi/aurauskulmiksi, Assolle pisteet selkeydestä.

Vaan juu, kovin nuo kaikki samalta näyttää...

rMa:
Auto tuli kasailtua vähemän ja enemmän manuaalin ehdottamassa järjestykseesä. Aloitus sivulta 10 eli suoraan pohjalevyn kimppuun, viimeiseksi kasasin ohjekirjassa ekana olleet iskarit. Kaikki meni nippuun assomaisen helposti. Takahubeista tuli mukavan pienivälyksiset kun insertit asensi parin pikaliimatipan avustuksella. Etupäässä ohjauspaloissa oli niin paljon klappia että jouduin insertien liimaamisen lisäksi vielä asentamaan pidätinruuvit klappeja poistamaan. Uusittu tukivarsien kiinnitys oli todella herkkäliikkeinen mutta silti välyksetön. Ohjauslinkistössäkään ei juuri välyksiä ole ja 8 kuulalaakeria riittää varmistamaan sen että liikkeet on tosi kevyet ja täsmälliset.

Edelliseen malliin verrattuna auton runko on näppituntumalta paljon joustavampi, tämä on ensimmäinen asso jonka olen saanut rakennettua kieroksi! Runko oli kyllä suora mutta kun asensin sähköt AWG14 kaliiberin moottorinjohdot ilmeisesti väänsivät rungon kieroon. Harkinnassa on johtojen vaihtainen ohuempiin.

Ensimmäisten ajojen perusteella uusi malli on selkeä parannus vanhaan. Suoraa vertailukohtaa ei ole koska profiili on välillä vaihtunut mutta parin kympin parannus best lapissa lienee lähellä totuutta. Nihattulan radalla tuo tarkoittaa suurin piirtein yhtä täyttä kierrosta viiden minuutin tuloksessa, saapa nähdä paljonko on vielä säätämällä saadaan ajasta pois.

jj.luoma:
Omasta mielestä kaarrepitoa tuli ihan selvästi enemmän verrattuna 6.1:seen. Paljon helpompi ajaa tuota 6.2:sta, ei tule niin paljoa lipsumisia linjalta. itellä tuo varmaan on 0.15 - 0.2 nopeampi kuin vanha, tosin tuota on vähän paha verrata, kun pito on vähän eri joka ajopäivä.
Olis ne Assolla kyllä voineet noita välyksiä vähän parantaa, ei sillä että se nyt jotain haittais, mut vähän semmosen nolon kuvan se antaa.
Noh FTT kisoissa sit näkee pysyykö paremmin vauhdissa mukana ja saako tuon auton säädettyä hyväksi liukkaammalle radalle. Odotusta olis et jos vaikka menis vähän paremmin nyt.

JLe:
Itse heitin myös 6.Exo autoon 6.2 pakettisetupin mukaiset rollcenter-säädöt, eli 1mm tukivarsien kiinnikkeiden alle ja 2mm camberlinkin sisäpäähän.

 <Edit> Mitäköhän mä oon kattonu kun näemmä paketissa tulee 0,5mm tukivarsien kiinnikkeiden alle... No mä laitoin millin ja auto toimi medium gripillä tosi hyvin ja pito ei kesken loppunu, se lienee pääasia. Ja näemmä camberlinkitkin meni ihan pakettisetupin ohi, keskipitkät linkit ynnä kaksi milliä prikkaa lyhytkaulaisen ruuvin alla. Saa jälkipolvet onneks nyt nauraa mun "Tällai se tais mennä siin manuaalis"-säätämiselle... </Edit>

Droopit tsekkasin 6- ja 5-portaalle mittarilla tämän päätteeksi.

Aiemmin "Leijuvasta" autosta tuli kynsin ja hampain radasta kiinni pitävä, pitoa ihan tolokuttomasti lisää.
Stanulla pystyi joka mutkassa lyömään hanaa surutta aikaisemmin, röyhkeämmin ja kääntyvyyttä oli silti sen verran, että laitaosumat johtui mollien avustuksesta.

Testasin myös porotehoilla kyseistä pakettia ja jos 10.5t-koneellakin pystyi ajamaan monia Ugin mutkia kaasua kainostelematta, niin jotain hyvää autossa on tapahtunut.

Ans kattoo kui täs käy...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta