Päivällä kun olin katsomassa paikkoja, rata näytti oikein lupaavalta. Nyt kun pääsin sen testaamaan autolla, se vaikuttaa vielä paremmalta. Ajoreitti näkyi selvästi jo mennessä ja se alkoi erottumaan ympäristöstä loppuvaiheessa jo oikein hyvin kun useampi auto oli kiertänyt rataa. Itse kerkesin ajelemaan 5 akullista ennen kun tuli niin hämärää, ettei rataa erottanut enää kunnolla.
Aluetta on selvästikin hoidettu tämän kesän aikana, niin kuin rMa jo totesikin. En tiedä onko tällä meidän ratahankkeella osuutta asiaan, mutta useamman vuoden alue on kasvanut juurikin sitä em. metristä pujoa.
Toivottavasti ei kukaan roudaa sinne hiekkaa/soraa kun kerrankin on ajopaikka, joka muistuttaa edes etäisesti ihan kunnollista savirataa. Muutamista jarrutus- ja kiinhdytyskohdista tulikin jo esiin sitä alkuperäistä kovaa savea, mutta esim. pääsuoraa tuskin saa "kunnostettua" pelkästään ajamalla. Suoran pinta on niin epätasainen, ettei siinä oikein uskalla päästellä kunnolla, kun saa pelätä mihin suuntaan auto milloinkin singahtaa. Hitaammat kohdat kelpaavat monin paikoin tuollaisenaan ainakin toistaiseksi ja yksi hyppyrikin on säilynyt alkuperäisestä radasta niin hyvin, että siihen oltiin ihan tyytyväisiä.
Kipeimmin alue kaipaa mielestäni koroketta, heinikon niittämistä parista kohdasta ja pääsuoran tasoitusta. Nuo korjaukset riittäisivät jo siihen että pääsee ajamaan suurimman innon pois
Testasin rataa molemmilla assoilla ja pienempikin meni rataa ympäri ihan hyvin vaikka aluksi epäilinkin että pinta on liian epätasainen pienemmälle autolle. Polttikselle rata on luultavasti liian pieni. Pienellä takavetoisellakin joutuu jarrulla auttamaan kääntymistä ahtaimmissa mutkissa ja reitti on niin kapea ettei 2 pikkuautoa mahdu kunnolla rinnakkan muualla kuin pääsuoralla.
Taitavat olla vielä ajamassa
...
Oltiin tosiaan tuohon aikaan vielä radalla. Lopeteltiin siinä klo 23 aikoihin