RC-harrastusta Raumalla vuodesta 2010
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Etusivu
Foorumi
Ohjeet
Linkit
Yhteystiedot/Radat
Haku
Kalenteri
Galleria
Kirjaudu
Rekisteröidy
Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
»
Keskustelu
»
Yleinen keskustelu
»
Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
2
3
...
5
Siirry alas
Kirjoittaja
Aihe: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset. (Luettu 102085 kertaa)
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Hannu K
RaumRC ry.
Jack Bauer
Viestejä: 586
Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
:
16.05.2011, 21:16:53 »
Laitan tällä otsikolla,saa vaihtaa otsikon,jos on tulee mieleen parempi,mut aattelin,et tässä vois kysellä neuvoja/kysymyksiä.
Niko/joku muu poistaa sit tän viestin,ku on vaihdettu/muutettu toi otsikko.
Kirjattu
Hannu K
RaumRC ry.
Jack Bauer
Viestejä: 586
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #1 :
16.05.2011, 21:38:47 »
Nyt tulee näit tyhmii tietämättömän kysymyksiä.Luulin puumasta et sliperi luistaa.Onko mahdollista,et kuuladiffi luistaa?(käsittääkseni ratasdiffi ei voi "luistaa")Kun pidän auto painettuna maahan,mieletäni spurrin akseli pyörii,mut ei kumpikaan pyöristä pyöri ja kuuluu se "luisto"ääni.
Kuinka piukkaan kiristätte diffin.Eli piukkaan ja minkä verran auki?Shumissa oli ohje takas 90 astet,ny o n.70 ja viäl luistaa,voi ol et vähemmän ku ennen,mut haluaisin tietää kuika piukalle toin diffin voi kiristää/mitä seuraamuksia liikaa kiristämisestä?
«
Viimeksi muokattu: 17.05.2011, 09:34:20 kirjoittanut Hannu Kartano
»
Kirjattu
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #2 :
16.05.2011, 22:30:11 »
Hyvä aihe! Eikös se ollut niin ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan... toivottavasti tää vastauskaan ei sitten ole sellainen.
Toinen tietämätön vastaa mutulla:
Kyllä kuuladiffi voi luistaa jos on liian löysällä. Ei kai siinä kiristäessä muuta tapahdu kuin että jossain kohtaa tulee käytännössä taka-akselille lukko jos on turhan tiukalla. Kokeile vaikka vetää vielä kiinni ja takas 1/8 kierrosta, Asson ohjeissa oli muistaakseni noin. Jos vielä luistaa niin sitten vähän kerrallaan tiukemmalle kunnes ei enää luista.
Kirjattu
www.raumrc.net
Hannu K
RaumRC ry.
Jack Bauer
Viestejä: 586
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #3 :
16.05.2011, 22:47:54 »
Näin mäkin ajattelin,et jos vetää piukalle,ni tulee lukkoperä.Jos toi asson suositus on 45 astetta ja shumin 90.Voi olla et mul on pikkasen löysällä.
Pystyykö tuota mitenkään käsipelillä renkaita pyörittemällä toteamaan,vai pitääkö vaa painaa nappi pohjaan?
Kirjattu
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #4 :
16.05.2011, 23:05:48 »
Tähän pitäis varmaan jonkun paremmin tietävän vastata. Mulla on joka tapauksessa sen verran tiukalla diffi että moottori pyörähtää mukana jos yhdestä renkaasta pyörittää. Aika "nahkea" se siis on.
Kirjattu
www.raumrc.net
Hannu K
RaumRC ry.
Jack Bauer
Viestejä: 586
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #5 :
16.05.2011, 23:11:45 »
Toi mun dualskin moottorihan ei suastu pyöriin ilman rautakankee,joten taidan vetää diffin tarpeeks piukkaan ettei ainakaan sieltä enää tehot häviä :)Katotaan sit miten radalla pärjää lukkoperällä.
Kirjattu
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #6 :
16.05.2011, 23:18:19 »
Aika hyvin tuo assossa oleva LRP:n mottikin laittaa hanttiin jos suoraan akselilta yrittää pyörittää. Jostain luin että niin tiukkaan pitäis vetää ettei sormineen saa pyöritettyä diffin lähdöistä, toisaalla oli vaan että tarpeeksi tiukkaan ettei luista.... Ota siitä sitten selvä?
Slipperin säätöön oli muuten jossain setupissa ohjeena että pitäis nostaa keulaa kolme tuumaa kun kiihdyttää pitävällä alustalla lämä tiskiin paikaltaan. Renkaathan tossa menee jos siinä betonilla alkaa kiihdyttelemään liian tiukalla slipperillä joten kannattaa vissiin aloittaa löydästä ja kiristää pikkuhiljaa.
Kirjattu
www.raumrc.net
Hannu K
RaumRC ry.
Jack Bauer
Viestejä: 586
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #7 :
16.05.2011, 23:27:43 »
Tilannehan on mulla on ollu hieman sekava,ku luistaa eikä keuli.Mut vedetään diffiä piukemmalle ja kokeillaan,ni eikös se sieltä löydy.....
Kirjattu
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #8 :
17.05.2011, 07:08:52 »
Juu Assossa tuo 1/8 auki on toiminut vallan hyvin. Tottakai sitä välillä joutuu säätämään uusiksi. Touringissa onneksi nykyään "rastasdiffi"...
Miten Hannu diffisi on kasattu? En nyt siis tarkoita mitään "räjäytyskuvaa", vaan:
Oletko hionut diffilevyt tasaisiksi ennen kasausta? Uutenakin näissä on epätasaisuutta. Kysessääs siis levyt, jotka tulevat diffikuulia vasten rattaan molemmin puolin. Itse hion levyjä n. 1000-karkeella hiomapaperilla.
Mitä diffirasvaa olet käyttänyt? Mikäli Schumin omaa tai Asson, niin hyvä. Noista kahdesta olen kuullut eniten hyvää enkä ollenkaan moitteita. Rasvaa saa käyttää, brittitermiä lainaten, "liberaalisti", eli ei välttämättä kannata pihdata...
Sama litania painelaakerista.
Kuulista: Autojen mukana yleensä tulee karbiidikuulat. Nämä toimivat pääsääntöisesti kyllä hyvin ja kohtuullisen pitkään. Parin diffihuollon jälkeen, mikäli säästöpossusta löytyy n. 10€, voi vaihtaa diffikuulat keraamisiin. Näillä me ainakin saatiin touringissa diffi paremmaksi sekä huoltovälin että toimivuuden osalta.
Lisäksi noiden laatuun ja pyöreyteen jotkut valmistajat ottavat jopa kantaa.
Keraamisia diffikuulia löytyy Jaad-merkkisinä Racing Factoryltä ja Vampire RC:n lapun alta Racers RC Shopista näin suomen kamaralta. Jaadit on jo todettu toimiviksi, Vampiret odottaa krossarin saapumista...
Huhhuh, johan tuli taas "avauduttua"... No mut toivottavasti tää helppaa jotakuta.
Jyrki Lehto
ATAK/UA
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
Hannu K
RaumRC ry.
Jack Bauer
Viestejä: 586
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #9 :
17.05.2011, 08:41:24 »
En mä levyjä hionut ja rasva on auton mukana tullutta rasvaa.Määrästä en osaa sanoa,kuinka paljon laitoin.
Alkuun se ei tuntunut luistavan,mut muutaman akullisen jälkeen rupes luistaa.Ei mielestäni ollut lukitus pettänyt,vaan oli samassa säädössä,kuin kasatessa.Voi olla,et on jotain"kulumaa"jo tullut tuon luiston seurauksena,ettei enää auta kiristyksestä.Pitää kokeilla ja tilailla uusia osia.
Kirjattu
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #10 :
17.05.2011, 08:47:15 »
Jos diffi tuntuu kiristämisen jälkeen kulmikkaalta/pykäläiseltä kannattaa ainakin ensihätään koittaa hioa levyt. Kuulat kestää kuulemani mukaan useamman levyjen hiontakerran yli normaalisti, en osaa sanoa sitten miten nopeasti luistatus ne kuluttaa. Kunnossa oleva diffi voi tuntua tiukaltakin mutta "pykälää" ei kuuluisi olla vaan tasainen vastus.
Kirjattu
www.raumrc.net
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #11 :
17.05.2011, 11:13:51 »
Jep, ja ekan akullisen jälkeen tuo diffin kireys kannattaakin aina kasaamisen/huollon jälkeen. Samoin slipperi (ainakin BJ4:n tapauksessa, Ramille huomio!).
Ja kuten Rami mainitsi, ei se jäykkyys ole niin paha asia, kuin diffin kulmikkuus/tökkivä pyöriminen. Jos pyörii pehmeästi taikka jähmeästi, mutta ilman tökkimistä niin avot.
Keraamisia kuulia ei taidettu joutua vaihtamaan Assoon ikinä. Alkuperäisistä en osaa sanoa, ovatko vielä pyöreitä. Ei ainakaan ihan kuutioiksi menneet nekään.
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
nph
RaumRC ry.
Jack Bauer
Viestejä: 529
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #12 :
17.05.2011, 15:27:37 »
Hannun diffissä ei ollut mitään vikaa. Se oli vaan löysässä. Mitään pykäliä ei tunnu, vaan diffi pyörii erittäin pehmeästi.
Kirjattu
aka
rubberduck
-- mun videoita:
http://vimeo.com/nph/videos
Hannu K
RaumRC ry.
Jack Bauer
Viestejä: 586
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #13 :
17.05.2011, 21:41:52 »
Kyllähän se nyt paremmin toimii.En osaa itse sanoa mimmoinen on,mut Nikon mielestä ihan hyvä ja siihen luotan täysin.Suur kiitos Nikolle ja kaikille muille avustajille.Nyt on ainakin ohjeita/neuvoja luettavissa tulevaisuuden varalle(enhän mä näitä kauaa muista).Lisää vaan vinkkejä/kysymyksiä tänne,ni olis mahdollisimman monelle apua.
Kirjattu
JLe
Wanha jäsen
Viestejä: 329
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #14 :
18.05.2011, 10:03:11 »
Seuraavassa linkissä Jilles Groskamp näyttää iskarien kasauksen :
Red RC Pro Tips with Jilles Groskamp - Part 1
Ja tässä puolestaan kuuladiffin:
Red RC Pro Tips with Jilles Groskamp - Part 2
Noista voipi jollekin olla hyötyä, toivottavasti...
Jyrki Lehto
ATAK/UA
Kirjattu
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #15 :
22.05.2011, 19:16:03 »
Melko kattava paketti Asson B4:n säätämisestä Charlie Perezin tyyliin, eiköhän samat perusasiat toimi muillakin autoilla:
http://www.petitrc.com/setup/associated/setupb4/B4_CharliePerezSetupHints.htm
Kirjattu
www.raumrc.net
LaNä
RaumRC ry.
Gold Member
Viestejä: 97
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #16 :
22.06.2011, 23:16:53 »
Antakaas vinkkejä renkaiden liimaukseen. Mä liimasin noi Goose Bumpsit vanteille ja meni varmaan puoli pulloa liimaa
ja nyt kun kävin ensimmäisen kerran niillä ajamassa radalla, renkaat on puoliksi irti vanteilta. Mitä teen väärin? Ensin mä liimasin ne renkaat sieltä syvältä kiinni, sitten annoin kuivua, ja sitten vasta liimasin ne reunasta kiinni kunnolla. Ja lisäksi ne liimat kuivui n. 5 vrk.
Kirjattu
Hannu K
RaumRC ry.
Jack Bauer
Viestejä: 586
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #17 :
23.06.2011, 00:23:01 »
Mahdoit käyttää väärää liimaa.Mitäs käytit?
Rengasliimoilla kun liimaa,kuivumis aika on 1-4 sekunttii.Liiman on oltava ohutta.Alkuun liimailin "loktaitin"pikaliimalla(aivan liian paksua) ja luulin et se on hyvää,sit kokeilin kingin litkua ja renkaiden liimaus muuttui hauskaksi.
Renkaat mukaan radalle,luulisin et lähes jokasella on liimaa mukana.
Kirjattu
LaNä
RaumRC ry.
Gold Member
Viestejä: 97
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #18 :
23.06.2011, 00:30:06 »
Hobbylinnasta ostettua medium + rengasliimaa käytin. Jotain ”zap a gap” liimaa tais olla. (onkohan se sitten se merkki?)
Muoks: kyllä ton mun liiman kuivumisnopeus on lähempänä 2-3 minuuttia
«
Viimeksi muokattu: 23.06.2011, 00:33:10 kirjoittanut LaNä
»
Kirjattu
rMa
RaumRC ry
Chuck Norris
Viestejä: 1510
Vs: Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.
«
Vastaus #19 :
23.06.2011, 10:05:12 »
Medium liima on ihan ok renkaiden liimaamiseen, saa vähän asetteluaikaa. Ohuella litkulla homma käy kyllä nopeasti mutta sitten pitää saada rengas asettumaan kerralla, uusintayrityksiä ei saa.
Putsasitko renkaat ja vanteet kunnolla rasvoista ennen liimausta? Liiman annostelu ainakin meni pieleen, ei trukinkaan renkaaseen pitäisi liimaa mennä kuin ehkä kymmenkunta tippaa per renkaan puoli.
Kirjattu
www.raumrc.net
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
2
3
...
5
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
»
Keskustelu
»
Yleinen keskustelu
»
Auton säätäminen:vinkit/kysymykset ja tärkeimpänä vastaukset.