Joulukinkun sulaessa vatsassa teimme isän kanssa hieman pura-ja-kokoa-harjoituksia:
Wanhasta TC7 autosta purettiin hop-up-osat talteen ja rakennettiin tehtaan osilla (Hiilikuituinen pohjalevy ja runkoon pultattu ohjaus) samalla kun alumiiniruuvit käytettiin uuden TC7.1 mallin rakentamiseen.
Wanhan mallin Arska oli rakentanut itsekseen joten nyt pääsin ensimmäistä kertaa perehtymään paremmin Asson uusiin muoveihin. Ja hyvälaatuiset nuo ovat. Tai riippuu näkökulmasta, käsientärinänvaimennusta aka klappia ei ole nimeksikään uutena ja wanhassakin ainoa löystynyt osa oli kuulat sisempien saranatappien päässä.
Mitä uuden mallin päivityksiin tulee, niin ostin uudet PSD-iskarin osat eli umpimäntä ja sylinteri jossa kolmion malliset reiät, näin saadaan progressiivinen iskunvaimennus. Hyödyt mitataan radalla...
Auto oli todella helppo kasata, mutta Assolla on siirrytty pakkaamaan ruuvit ja muut asennustarvikkeet parin asennusvaiheen nippuihin joten irtotavaraa jää helposti pöydälle lojumaan, ellei sitten vielä rakenna vähän pidemmälle... Samoin kaikki auton laakerit olivat yhdessä pussissa, ei rakennusvaiheittain pakattu. Tästä selviää hyvin organisoidulla työpöydällä, kaikillahan sellainen on...
Osien laatu erinomainen, pakkaus kohtalainen ja ainakin edellisellä mallilla vauhti oli kohdallaan. Tuskin matalampi painopiste paljoa haittaa, matalat iskarit olivat ainoa uusi osa autossa. Muut päivitykset wanhaan ovat aiemminkin saatavilla olleita hop-uppeja.
Nähdää huomen Eurajoel, ekstiä.
Jykä