Kirjoittaja Aihe: crawlerit  (Luettu 153489 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: crawlerit
« Vastaus #20 : 13.03.2013, 22:05:22 »
Muovimöhkö saapui. Patterit ohjaimeen, akku kyytiin ja menoks ympäri autotallia. :)

Pakollinen haarakuva


Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: crawlerit
« Vastaus #21 : 08.04.2013, 09:40:35 »
Näin niillä Rovereilla pitäis edetä...
Hannu, katsos missä ne pilkut on.

RCC #2 - MÅR BAZHAAG

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #22 : 08.04.2013, 11:25:12 »
Hyvä video Lari!  Tuosta juuri on kyse.
Tämänkin kaverin ja auton ajoa pääsee seuraamaan livenä Nokialla.
Autolla taitaa tosin olla nätimpi kuski tällä hetkellä  ;)

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #23 : 08.04.2013, 21:40:32 »
Huono video Lari, tulee kalliiksi... minulle. Kiitti.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #24 : 10.04.2013, 22:13:01 »

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: crawlerit
« Vastaus #25 : 10.04.2013, 22:36:18 »
melko oossomia! Tohon pitää pyrkiä, puuttuu vaan aika monta VP-osaa vielä :-\

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #26 : 11.04.2013, 22:31:53 »
Tulipa sitten Larin linkittämän videon hairahduttamana hommattua aihioksi AX10. Pikaisen koeajon jälkeen pari tuntia meni heti ruuvatessa. Nelipyöräohjausesta jätettiin taka-akseli pois ja linkkien asentojakin piti vähän viilata, tietämättä tietenkään mikä on "oikein". Saa nyt nähdä jatkuuko ajelut auton mukana tulleella tikkuohjaimella vai vaihdetaanko rattimalliseen. Tuli kyllä jo mieleen että yhden käden ohjain olisi tosi näppärä, jäisi sitten toinen käsi vapaaksi muihin aktiviteetteihin.

Poissa Lari

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 207
Vs: crawlerit
« Vastaus #27 : 11.04.2013, 22:59:03 »
Tässä pätkä ajelua tolla Margouillat:lla, 3min kohdalla alkaa varsinainen fysiikan lakien halveksuminen  :o

SportsManMargouillat.mp4




Auton rakentelu topic alkaa realistisesti: "I thus start by making work the credit card"

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #28 : 12.04.2013, 11:20:54 »
Tuo video jaksaa aina hämmästyttää  :o
Kyllä se riittää kun yksi rengas pitää....
Ero hyvän sportmanin ja 2.2pro nousukyvyssä on varsin pieni.

Poissa VilleRa

  • RaumRC ry.
  • Gold Member
  • Viestejä: 83
Vs: crawlerit
« Vastaus #29 : 12.04.2013, 13:47:05 »
Hmm, pitäiskö sitä itekkin kaivella losin crawleri kellarista ja kattoa ajokuntoon, näitä ''kunnon'' mönkijöitäkin kun tuntuu pukkaavan kun sieniä sateella. Viime kesänä kukaan ei halunnu semmosta kun scalet oli kova sana, nyt kun ostin scalen kaikki alkaa crawlaamaan    >:(

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #30 : 12.04.2013, 16:17:39 »
Ville mulla on 3 scalea hyllyllä +pari crawleria. Hyllyltä valitaan se millä porukka on menossa
ajamaan  ;D Eli kannattaa kaivaa losi esiin.

Poissa Pena

  • RaumRc ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 184
Vs: crawlerit
« Vastaus #31 : 12.04.2013, 18:50:35 »
Ei vaan jos väki lähtee scaleileen pitää tulla roolerilla piruileen että ettekö te tästäkään päässy ;)
Mikä vaan käy, mutta mieluiten toki kaikki.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #32 : 17.04.2013, 21:15:28 »
Pohjoiskehän kivikot ja kalliot tuli AX10:llä testattua. Kohtuullisesti tuo tuntuisi toimivan vaikka moottori onkin vielä väärällä puolella torque twistia korostamassa. JConceptsin Rocx renkaat puri ihan kivasti kivikossa ja kalliolla, paremmasta tietämättä. Kääntyvyyttä ja casteria kaipaisin vähän lisää mutta ilmankin pärjäilee kunnes saa aikaiseksi tilata koiranluiden tilalle vetarit. Servokin tarvitsisi varmaan päivittää vääntävämpään. 2200mAh akulla ajoa yhtämittaa vajaa puolitoista tuntia, toinen akku jäi vielä taskuun käyttämättä joten ei 55T moottoria voi ainakaan janoiseksi sanoa.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #33 : 18.04.2013, 09:15:27 »
Mitä näitten vehkeitten kuuluisi painaa? 2080g näytti vaaka axulle ajovalmiina isolla akulla, pienen kanssa paino lienee 2040g paikkeilla. Kyydissä ei lainkaan lisäpainoja.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #34 : 18.04.2013, 10:55:31 »
Mahtaiskohan hyvän sportmanin rtr paino olla jossain 1700-1800g kevyimmät taitaa olla jopa alle tuon.

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #35 : 18.04.2013, 21:46:52 »
Etuvanteiden leveydestä lähti ylimääräinen sentti "pystysorvissa" (kiitos vinkistä macman). Kevennettyjen insertien tilalle survoin 6 senttiä leveät, hiukan sisäreunasta viistetyt. Renkaan pinnasta tuli pyöreämpi ja sivuista tukevammat, halkaisijaa puolisen senttiä lisää, käytännössä varmaan enemmänkin kun takarengas painuu auton painon alla enemmän. Ilmainen overdrive :)
Pikaisen kotipihan testiradalla suoritetun koeajon perusteella ohjautuvuus parani hieman ja aikaisemmin nousematon porraskin tuli noustua vaikka kallio oli kostea.

Ruuvausta takana n. 12 tuntia, ajoa 2 tuntia, alkaa suhde mennä oikeaan suuntaan. Seuraavaksi ohjelmassa vetareita odotellessa vaihdelaatikon kääntö sekä sähköjen uudelleenjärjestely. Etupään overdrive tai takapään underdrive(?) pitää varmaan myös hankkia jossain vaiheessa. Kunhan vetarit saapuu pitää perehtyä eturenkaiden kääntyvyyteen ja casterin lisäykseen. Tuleeko nämä joskus valmiiksi?

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #36 : 22.04.2013, 23:35:45 »
Vaihdelaatikko tuli viikonloppuna purettua ja kasattua peilikuvaksi, moottori pääsi oikealle puolelle. Servo pääsi murikan vasemmalle puolelle ja säädin becin kera oikealle. Ylälinkkien ja servon kiinnike on nyt mallia leveä, akun paikka putosi servon paksuuden verran alaspäin.
Tänään oli hiukan joutilasta aikaa joten muokkasin etuakselille säädettävän casterin. Säätöalue on noin 0...45 astetta, eiköhän tuolta väliltä löydy sopiva. Servo ja säädin on tosin sen verran tiellä että käytännössä ei päästä yli 20 asteen nykyisillä ohjauspaloilla. Kunhan vetarit saapuu pitää muutenkin tutkia miten saisi maksimikääntyvyyden aikaiseksi.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #37 : 22.04.2013, 23:39:38 »
Oijoi kun näyttää hyvältä toi etupää  8)

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: crawlerit
« Vastaus #38 : 22.04.2013, 23:44:45 »
Kiitos! Kuvista ei onneksi näy vahva käsityön leima :) Casterin säätöä ei vielä kuvissa ole mukana. Luulen että BTA setupilla saisi nykyisistä ohjauspaloista muokkaamalla reilusti lisää sekä casteria että kääntyvyyttä. Servon sijoittelua ja asentoa pitäisi kyllä sitten miettiä uudestaan. Kunhan sähköt löytää "lopulliset" paikkansa pitää myös siistiä johdotuksia.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: crawlerit
« Vastaus #39 : 23.04.2013, 00:18:06 »
Kannattaa malttaa sen casterin kanssa.  Liiasta casterista on paikotellen jopa haittaa.
Se 15-20 astetta riittää mainiosti. Tosin makunsa kullakin.