Kirjoittaja Aihe: Corri autot  (Luettu 79751 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MLe

  • RaumRC ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 213
  • Kaikki mitkä liikkuu moottoril on hauskaa....
    • AutoMotor
Vs: Corri autot
« Vastaus #20 : 27.05.2013, 21:24:39 »
LRP S10 nyt sähköt! :)
Nyt vaan odotellaan Wanhalle pääsyä! 8)
Tuossa pihasudittelussa vaan tuntuu tuo corri lähtevän lapasista! :(
AutoMotor M.Leino
ASSOCIATED TC6 ja TC5, TeamC TR02, AXIAL Wraith, Schumacher, Tamiya Mini M03, Right crawler, Maverick evo, Turnigy trooper, Scout Chevy C10, Mcd rr4v

Poissa Pena

  • RaumRc ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 184
Vs: Corri autot
« Vastaus #21 : 28.05.2013, 15:08:29 »
Sehän on sit vaan hyvä että kaikki autot käyttäytyy samalla tavalla ;)
Mikä vaan käy, mutta mieluiten toki kaikki.

Poissa JoS

  • RaumRC ry
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 267
  • Ei riemulla rajaa, kun assolla ajaa
Vs: Corri autot
« Vastaus #22 : 31.05.2013, 16:16:41 »
Short Course Summer Cup 2013
http://rc10.fi/index.php?topic=75626.0

Toinen osakilpailu ajetaan viikon päästä lauantaina Vantaalla:
SC Summer Cup #2 2013 Vantaa 
http://rc10.fi/index.php?topic=76318.0
« Viimeksi muokattu: 31.05.2013, 20:48:51 kirjoittanut rMa »
Asso B4.2 FT, Asso B44 FT, Asso SC10 FT, Asso TC6.1 WC, Asso 12R5.1, Tamiya Mini M03/M05, Axial Jeep

Poissa Bumer

  • RaumRC ry.
  • Jäsen
  • Viestejä: 13
Vs: Corri autot
« Vastaus #23 : 08.06.2013, 14:12:31 »
Kesän ensimmäinen rataajo exolla takana, tuloksena rikkinäinen tukivarsi. ..Noh tuli sitten tilattua rpm:n palikat tilalle sekä pari muuta ajokkia siinä samalla.
T4'14, M05, EXO, Slash 4x4, TS4, TT-01, XO-1, ff2014, ff-04

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: Corri autot
« Vastaus #24 : 09.06.2013, 19:02:00 »
Short Course Summer Cup 2013
http://rc10.fi/index.php?topic=75626.0

Toinen osakilpailu ajetaan viikon päästä lauantaina Vantaalla:
SC Summer Cup #2 2013 Vantaa 
http://rc10.fi/index.php?topic=76318.0

Santerille onnittelut B-finaalin kakkospaikasta! Alkuerätulosten perusteella vauhti on ollut tasaisen hyvää, ekassa erässä ilmeisesti jotain teknistä ongelmaa? Finaaleissa kovaa taistelua voitosta, sijoituksilla 2,2,1 ja 2. Kolmannen erän tuloksella ei olisi tarvinnut A-finaalissakaan olla peränpitäjänä. Loistava tulos ekaan offroad/SC kisaan ikinä! Laitapa Santeri vähän raporttia kisoista!

Poissa JoS

  • RaumRC ry
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 267
  • Ei riemulla rajaa, kun assolla ajaa
Vs: Corri autot
« Vastaus #25 : 09.06.2013, 23:03:48 »
No kaippa sitä voisi jotain kertoa kisaviikonlopusta.

Eli siis kyseessä oli siis itselleni ensimmäiset offroad kisat ikinä, joten en asetannut tavoitteita korkealle.
Kisoihin lähdin perjantaina aamu-hämärässä ( aamu kahdeksalta, mutta kesälomalaiselle perskuleen varhain ;D ). Vantaan radalla oltiinkin sitten jo keskipäivän aikaan. Tällöin rata oli vielä märkä ja treeni ei vaikuttanut varmalta sääennusteiden mukaan, joten aloin mekkaamaan nelkkua, jolloin selvisi sunnuntaina ilmennyt rutina. Tunnin sisällä rata oli kuiva ja päästiin aloittamaan treenit.

Treeneihin menin ihan samoilla säädöillä kuin omalla radallamme. Auto oli ajettava ja hyppäsi hyvin radalla ja iskarit toimi hyvin. Iskarit myös huolsin uudelleen treenipäivää edeltävänä päivänä. Olin tyytyväinen autoon, mutta auton takapidossa oli paranamisen varaa. Treeneissä ongelmana pääosin oli pääsuora, joka oli kapea ja möykkyinen, jossa taka pidon puute tuli esiin, jolloin kiihdyttäminen ei oikein onnistunut. Lopulta päädyin laittamaan yli 100 grammaa punttia auton perälle ja akun siirtoa taakse päin. Auton käyttäytymisessä oli heti suuri muutos. Auto oli hyvässä iskussa, mutta vielä illalla päätin vaihtaa juosia löysempään ympäri autoa. Muutos oli selvä: auto oli parempi möykkyisellä pääsuoralla ja muutenkin parempi ajaa. Näillä säädöillä sitten lähdettiin kohti hotellia kahdeksalta illalla syömään ja latailemaan akkuja autoon ja kuskiin. Renkaiden suhteen päädyin etupäässä vakio kumeihin ja takapäässä Pro-Linen calibereihin. Lppulta yhteensä siis olin perjantaina radalla kahdeksan tuntia.

Kisoihi en siis asettanut suuria odotuksia, joten hyvinmielin mentiin alkueriin ja treeneihin.
Aamulla kisoja siirrettiin yhteensä tunnilla eteenpäin radan kosteuden takia.

Treenit meni kuten meni, eli siis normaalisiti pienten töppäyksien kera.
Kohta tulikin jo alkuerien aika. Ensimmäisessä alkuerässä ajelin aivan rauhassa kuten suunnittelin. Lopulta kymmenellä kierroksella tuli keskeytys ohjauksen kadotessa: ohjauksen pallo oli pompannut irti. Joten sijoitus yhdestoistas. Ilman keskeytystä sijoitus olisi ollut  kymmenen paremman puolella. Loput alkuerät menivät ilman suurempia ongelmia pienten mokien kanssa, joten näissä sijoitukset yhdeksäs ja kymmenes. Molemmissa alkuerissä töppäykset tulivat samoilla kierroksilla joka harmitti. Ilman ensimmäisen alku erän keskeytystä olisi varmaankin tullut A-finaali paikka.

Lopulta sain B-finaalin paalupaikan, jota en todellakaan halunnut: tie olisi vain alaspäin. Omasta mielestä pahin mahdollinen.

Finaaleissa tuloksina 2,2,1 ja 2.
Ennen finaaleja rata kasteltiin ja ensimmäisten finaalien aikana radalle synti Blue Groov (jos se noin kirjoitetaan :o , joka vain paransi itselle pitoa)

Ensimmäisessä ja toisessa finaalissa sain heti mukavan johdon muihin kuskeihin, mutta kuten normaalisti hermot pettivät. Ensimmäisessä finaalissa toisella kierroksella tein ajovirheen hyppyrtissä, jossa olin aina ennen onnistunut, joten finaalissa sijoitus toinen.
Toisessa finaalissa sain eron toisena olevaan autoon kasvatettua kahdeksaan sekunttiin, mutta yksi typerä ajovirhe mutkassa maksoi kokonaisen sijoituksen tippumisen: sijoitus toinen.
Kolmannessa finaalissa pää alkoi jotenkin kestämään, kunnes puolessavälissä takaperän spinnaus aiheutti sijoituksella tippumisen, mutta puoli kierrosta myöhemmi kuittasin mutkassa ajamalla sisäpuolelta ohi, ja lopultaajoin paalulla maaliin: finaalin voitto!!!  ;D
Viimeisen eli neljänne finaali aika tulikin jo pian. Lähdin tas paalulta ja ajelinkin siellä puoleenväliin asti aivan rauhassa, kunnes korokkeen edessä olevan hyppyrin alastulossa takapää spinnasi pölyssä, joten takapää spinnasi ja taas tipuin sijoituksella. Tälläkertaa sain kärki auton ajettua kiinni useampaan otteeseen, kunnes aika loppuikin jo. Useampaan otteeseen ero oli lähemmäs puoltatoista sekunttia, mutta ajamalla sain otettua kiinni. Kisakokemuksen puutteen vuoksi en osannut käyttää tilaisuuksia hyvin hyödyksi, joten lopulta ajoin viimeisen finaalin maaliin toisena.
Lopptulkosina siis B-finaalin oinen. Ajotaidot olisivat riittäneet parempaankin sijoitukseen, muttta kokemattomuus taas näkyi sijoituksessa.

Loppujen lopuksi en voi olla kuin tyytyväinen kisoihin omalta osalta. B-finaalin toinen sijoitus  ilman suurempia odotuksia oli parempi kuin osasin odottaa. Kisat olivat mukavat ja rennot. Puffetista sai hyvät sapuskat ja seura mahtavaa. Valitettavasti omalta osalta SC-kisat jäävät omalta osalta vähiin Saksan reissun vuoksi. Mutta tuli sitä silti Vantaan rataa kierrettyä kahtena päivänä varmaankin yli 250 kierrosta.

Lopulta palkintojenjaon yhteydessä sain yllätykseksi Tsemppari palkinnon!  :) ensimmäisten kisojen johdosta ja finaali voiton taistelusta, mukava muisto siis. Myöskin positiivista oli nähdä oman ajon parantuminen erien edetessä joka myös näkyi ajassa. Lopulta oääosin mieleen jäi ajatus: tätä tarvitsee saada lisää.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2013, 23:17:13 kirjoittanut JoS »
Asso B4.2 FT, Asso B44 FT, Asso SC10 FT, Asso TC6.1 WC, Asso 12R5.1, Tamiya Mini M03/M05, Axial Jeep

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: Corri autot
« Vastaus #26 : 15.07.2013, 17:23:50 »
Eli tosiaankin innostuttiin Weken kanssa hommaaman myös 4-veto corrit, mutta
ajatus on ajaa hieman erillaisella alustalla kuin savella.

Corri autot muuntautuvat helposti myös formula offroad autoksi.
Tältä foorumilta löytyy hieman lisää tietoa asiasta http://rc-foff.net/smf/index.php

SC-autot ovat foffin eräänlainen vakioluokka mistä on helppo aloittaa.
Oikeastaan ei tarvita kuin 2,2" vanteille sopivat laparenkaat http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_2338_2340_38/products_id/6967/n/Panther-Paddle-Rear-Sand-Dune-1-10-Truck-Tires-2
Mikäli ymmärsin oikein samasta renkaasta oleva SC versio on kiellettyjen listalla.

Auton säädöiksi soveltuvat ilmeisesti hyvin pitkälti ratasäädöt. Diffeissä ainakin honkkarin kohdalla
kelpaavat vakio litkut. Laitan tästä sitten enemmän faktaa, kun päästään lajia pitempään harrastaneiden kanssa ajamaan.





« Viimeksi muokattu: 15.07.2013, 18:50:11 kirjoittanut macman »

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: Corri autot
« Vastaus #27 : 15.07.2013, 19:20:39 »
Löytyihän sitä sopiva tarkoitus virtahevoille...heh  ;D

Poissa Hadesbear

  • Gold Member
  • Viestejä: 70
Vs: Corri autot
« Vastaus #28 : 15.07.2013, 19:52:31 »
Nonniin, poppoo on pistänyt tuulemaan ja parikin sc-foffari tuloillako?
Minkä merkin autoja teillä on?

Tosiaan voisin hieman avata foffipuolelta tätä luokkaa, kyse on siis foffin vakioluokasta,
johon on kaikkein helpoin tulla. Paljoa ei tarvita, jotta voi kisata:

- nelivetoinen sc-auto, toki takapotkulla saa kans tulla
- laparenkaat 99,9% ajetaan panthereilla 2.2 ja tuo SC-versio laparenkaita on kiellettyjen listalla.
  Renkaiksi kelpaa myös 2.2 sand paw (eka versio), mutta se ei ole pantherin veroinen.
- harjaton combo: yleisesti n. 3500-4500kv tietämillä
- 2S lipo 1800-5000mAh

Omassa autossani on hongnorin oma 4000kv moottori ja akkuna 2S 2400mAh 25/50C,
jossa potkua riittää erinomaisesti. Pinjoni vakio 15 ja mitään en ole diffeille tehnyt.
Lukkoon ei saa diffejä laittaa, mutta muuten sisältö on vapaata.'

Painoraja 2500g, alle ei saa olla.

Foffissa on tällä erää autoina honkkarin ekaa versioo, nexxiä, hobaoo ja assoa. Uskomatonta,
mutta jopa hihnavetoinen asso toimi suonenjoella moitteettoman hyvin, hieman leveä vain.

Muuten mennään ihan ratasäädöillä, jotka toimivat tässä lajissa ihan okei. Ajamalla löytää itse
sitten ne lopulliset säädöt, maavaran ja tunteen autoonsa. Yksinkertaisuudessaan paras luokka
aloittaa foffi, koska kokematonkin voi yllättää, kuten huhtipasi teki suonenjoella ajaessaan
ekaa kertaa foffia sc-autolla  :)

Kisassa ajetaan 5 foffirataa ja yksi nopeusjakso, joilta annetaan pisteitä. Kisan alussa on autojen
punnitus ja ns. katsastus (ollut nyt joka toisessa kisassa random-pistoksia). Hyvä ja mukava vakiluokka,
jossa pääsee erinomaisesti tutustumaan foffiin (paremmin kuin fokkiksessa).

Tervetuloa mukaan!

-Saku Sarka- / Hadesbear

Ps. jos kysyttävää luokasta, vastaan täälläkin mielelläni  :)

Poissa Weke

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 224
  • Mitä nopeammin, sitä nopeammin.
Vs: Corri autot
« Vastaus #29 : 15.07.2013, 20:50:34 »
Lrp:n blast tuli nyt sokkona hommattua :o. Kestävyydest ei mitään käsitystä.
Moottoriks tuli joku maikolan ylimääräinen 6.5lankane x20 lrp ja nopari castlen mamba.(Tehost ei homma jää taaskaan kii) ((Wheel spiidi, wheel spiidii)) Servoo en ole viel päättänyt. Akut 2s turnigy nano-tech 30-60c. Renkaat olis tämmöset http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_2338_2340_38/products_id/6967/n/Panther-Paddle-Rear-Sand-Dune-1-10-Truck-Tires-2
Tai tämmöset. Mollemmat tilattu.
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_2338_2340_38/products_id/212538/n/Pro-Line-Sand-Paw-20-22-1-10-Truck-Rear-Paddle-Tires-2
Mitä nopeammin, sitä nopeammin.

Poissa Hadesbear

  • Gold Member
  • Viestejä: 70
Vs: Corri autot
« Vastaus #30 : 15.07.2013, 20:56:45 »
Hyvältähän tuo kuulostaa!

6.5 kone on passeli ja potkua riittää varmasti. Moniko mahhinen nano tuli tilattua?
Itsellä servona savoxin 12kg ja riittää hyvin.

Renkaina pantherit paremmat, mutta kokeilemalla selviää kummat itselle sopii  ;)

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: Corri autot
« Vastaus #31 : 15.07.2013, 21:47:08 »
Ja täältä honkkarin scrt. Sähköinä turnigyn 60A nopari ja saman valmistajan 4000kv kone noin aluksi kunnes sulavat alle ;D
Servoksi vaikka hyvin palvellut turnigyn 15kg. Ja pantterit alle. Akuiksi joko gens acen 5000mAh kovakuoriset tai
Turnigyn 3300mah olikohan ne 30c

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Corri autot
« Vastaus #32 : 15.07.2013, 22:10:30 »
Olitte sitten ostanut Amainilta laparenkulat loppuun ;)
Hiukan vaan kävin kattomassa jos Nexxiin sellaisia...

Poissa Hadesbear

  • Gold Member
  • Viestejä: 70
Vs: Corri autot
« Vastaus #33 : 15.07.2013, 22:35:30 »
60A nopsu - 4000kv kone ja 3,3/5Ah akku, jaa-a, siinä ja tässä rupeeko nopeusjaksolla savuttaa..  ;D

Oma on 100A nopari ja se ei edes lämpiä, mutta versus modiluokan hades, jossa myös 60A nopari,
enkä sille liiaks anna edes vahingos. No, aika näyttää, voipa tuo riittääki. Muuten paketti kuulostaa
ihan pätevältä!

Jahas, onkona siellä toinen NEXX saapumassa karkeloihi? RFOT:lla ehkä 1 sarja perus pantteria
axun bedlock vanteilla lainattavissa säkylän FINCUPIIN, jos tarvetta. Pitää broidilta kysyä..

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Corri autot
« Vastaus #34 : 15.07.2013, 23:00:02 »
Toi turnigyn 60a nopari on tuossa pirssissä ollut parivuotta kiinni ja lämpöjä ei ole valitellut.
Tietty ne laparenkaat ottaa enemmän mutta usko on kova 8)

Poissa Pena

  • RaumRc ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 184
Vs: Corri autot
« Vastaus #35 : 15.07.2013, 23:52:33 »
No hitto, pitää sitä vissiin itekkin sit pistää lapaset tilaukseen :) Kunhan löytää ensin sopivat vanteet ettei nexxi ala hankaileen kun eikös nuo kummit oo aika isot?
Mikä vaan käy, mutta mieluiten toki kaikki.

Poissa Weke

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 224
  • Mitä nopeammin, sitä nopeammin.
Vs: Corri autot
« Vastaus #36 : 16.07.2013, 20:27:59 »
Crossarin takavanne menee sillee alkuun. Vissiin? Niin ainakin ite meinasin. ;D
Mitä nopeammin, sitä nopeammin.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: Corri autot
« Vastaus #37 : 17.07.2013, 00:05:28 »
Pojat käyttää esim. Axialin vakio 2.2" beadlock vanteita ja toiset käyttää liimavanteita.
Itse tilasin tämmöiset RPM-Revolver-Narrow-Base-Crawler-Wheels-Chrome-2 mitat oli hyvin liki sporassa käyttämääni HPI:n vannetta, joten eiköhän ne sovi.

edit: fiksattu hiukan linkkiä
« Viimeksi muokattu: 17.07.2013, 19:27:22 kirjoittanut Reijo »

Poissa Pena

  • RaumRc ry.
  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 184
Vs: Corri autot
« Vastaus #38 : 18.07.2013, 00:49:42 »
Otin leveemmät revolverit ja jotkut kahden markan traxxakset, kai niistä jotain saa mahtumaan alle.
Sitten ihmettelemään mitä postisetä ja tullisetä tekee, towerhobbiesilta löyty kamaa.
Mikä vaan käy, mutta mieluiten toki kaikki.

Poissa macman

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 607
Vs: Corri autot
« Vastaus #39 : 27.07.2013, 09:09:08 »
Nyt alkais olemaan auto valmiina ensimmäiseen hiekkatestiin  8)
Pienien säätöjen jälkeen alkoi vauhtiakin löytymään aiankin sen verran ettei
taida enää pysyä edes lapasessa.

Laparenkaatkin tuli liimattua pienen ihmettelyn ja dremelöinnin jälkeen.
Jokaisessa renkaassa oli toinen vannetta päin menevä reunus noin 1mm liian leveä ja
lisäksi siinä oli noin 2x2mm ylimääräinen kaulus. Reunuksen kun dremelöi pois rengas
istui nätisti uraansa.