Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

  • FTT VI ja GPT II 2012: 14.07.2012 - 15.07.2012

  • Signups have closed

Kirjoittaja Aihe: FTT VI ja GPT II 2012, Uusikaupunki  (Luettu 37888 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jj.luoma

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 281
Vs: FTT VI ja GPT II 2012, Uusikaupunki
« Vastaus #20 : 13.07.2012, 21:58:49 »
Juu huomenna sit taas vertaillaan omaa ja muiden vauhtia. Sääkin näyttäisi nyt tulevan ihan kohtuullinen. Hauskaa pitäisi olla luvassa, vauhti jää sit nähtäväksi.

Poissa Hannu K

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 586
Vs: FTT VI ja GPT II 2012, Uusikaupunki
« Vastaus #21 : 14.07.2012, 20:21:27 »
Komiaa oli seurata kisoja.Paikoin oli pojilla tosi tiukkaa vääntöä sijoituksista.
Raumalaiset oli hyvin näkyvillä,onnittelut Ramille,Jarille ja Tommille.
Tommi oli modissa 3.
Stanussa Rami 2. ja Jari 7.
Tarkempaa tilastoa http://rc10.fi/index.php?topic=67271.msg617267#msg617267
PS.Jykän suoritus meinas unohtuu. Modin B-finaalin 3.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2012, 01:18:33 kirjoittanut Hannu Kartano »

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: FTT VI ja GPT II 2012, Uusikaupunki
« Vastaus #22 : 15.07.2012, 02:15:05 »
Kisat ajettu, palauttavat harjoitteet tehty. Tässä vaiheessa lyhyesti: ajot meni yli odotusten, kaikki ATAKin RaumRC osallistujat A-finaaleissa, Hannullekin olis ollut vielä tilaa! Markku ajoi vaikeuksista huolimatta B-finaalin kolmanneksi, eka finaalierä kolmivetoisella autolla! Jyrki "syväkurkku the sheriff" meni kylmästi ilman harjoituksia suoraan toimintaan ja vauhti riitti hienosti virin B-finaalin kolmanneksi.

Jyrki lupasi vetäistä perusteellisemman kisaraportin, sitä odotellessa täältä tähän!
« Viimeksi muokattu: 15.07.2012, 11:46:14 kirjoittanut rMa »

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: FTT VI ja GPT II 2012, Uusikaupunki
« Vastaus #23 : 15.07.2012, 20:52:15 »
Howdy parters!

Allekirjoittaneella on kulunut 3-4v Fintrack-tason kisojen kiertämisestä. Vähän siis "kylmilteen" ajamaan.

Treeneissä ei voinu sanoo mitään muuta, ku et auto pysyy viivojen välissä (paremmin kuin osalla erätovereista).
Ekalla alkueräkierroksella tempaisin tuloksen ruutuun 9. Tässä kohtaa piti raapia päätä, että "mites täs ny näi?". Hämmästys kyllä onneksi laimeni, kun huomasi että pari nimimiestä oli keskeyttänyt.

Toisessa alkuerässä vähän enemmän toimintaa, sija 14.

Kolmannella ja neljännellä alkueräkierroksella tulos jäi saamatta, ponderi sano "eituutoimii". Ponderi EuroRC:n edustajalle kouraan ja takuussa uutta tilalle joskus.

Finaaleihin sitten B-finaalin viidennestä ruudusta. Ekassa finaalissa lähtökiihdytyksessä 4. ruudun sankarin radiohäiriö töräytti auton mun eteen ja mä jäin viimeiseksi. Sain edelläajavan porukan juuri ja juuri kiinni, kun edelläajavan moka kilautti minut taas muutaman sekunnin päähän.

Siinä kohtaa alkoi mieli tulistua. Kaks pudotusta vikaks samassa finaalissa. Kuitenkin pieni salainen toive oli podiumpaikasta, alkuerävauhti kuitenkin oli sitä tasoa.

Noh, alkoi armoton takaa-ajo ja yksi kerrallaan napsin päänahkoja, kunnes pääsin kolmanteen pykälään ja sitten aika loppui. Maaliin kolmantena ja hyvillämielin.

Toisessa finaalissa renkaat lakkasivat toimimasta ja tuli vähän sävellettyä itsekin pudotuksia sijoituksissa. Mutta lopult taistelin neljännestä paikasta Pausion Tommin kanssa, sain itse sen juuri pidetyksi ja kun sijoitukset menivät sopivasti ristiin, niin 3+4=3 ja pieni pytty mukaan!

Komia reissu, tuli tehtyä ja ATAK-edustuksesta taisi itseasiassa 3/5 päästä podiumille, Markku jäi sijoituksissa vasta neljänneksi. Lisäksi Assoja ei ole Touring-kisoissa ollut näin montaa vuosiin !

Kiitos kaikille osallistuneille, harkinneille ja kisoissa mukanaollelle toimitsijoille!

Jyrki Lehto
ATAK/UA
« Viimeksi muokattu: 18.07.2012, 09:30:19 kirjoittanut JLe »
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa rMa

  • RaumRC ry
  • Chuck Norris
  • Viestejä: 1510
Vs: FTT VI ja GPT II 2012, Uusikaupunki
« Vastaus #24 : 15.07.2012, 21:32:46 »
Laitetaanpa vielä omistakin ajeluista muutama sana.

Aamun harjoituksissa tuntui että kuski on unessa, mollat piti kiertää varuulta tosi kaukaa ja vauhti oli sitten sen mukaista. Eka alkueräkin meni vielä vähän samaan malliin, poimin yhden mollan ja auto siitä katolleen, loppuerä tulikin sitten ajeltua isommin puristelematta kun tulos meni jo pilalle tuossa kaadossa. Sijoituksena kuitenkin kelvollinen kahdeksas sija. Toinen erä tuli ajeltua varman päälle ja mollia vältellen, siitä huolimatta ja muiden virheistä johtuen olin kuitenkin oman erän nopein ja koko porukan neljäs.

Lounastauko tuli hyvään paikkaan, makkarakeittoa mahaan ja alkoi viimeiset unetkin karisemaan silmistä. Tähän asti olin ajanut kahdella vanhalla moottorilla ja tuntui ettei kummassakaan kulku oikein pääsuoralla riittänyt, välityksiä pidentämällä kyllä tuli huippuja lisää mutta sitten voima ei oikein riittänyt sisälenkillä. Hannu toi kuumaksi tiedetyn moottorin johon laitoin kahdesta käyttämästäni välityksestä lyhemmän.

Kolmanteen alkuerään tiukka keskittyminen tavoitteena 16 kierroksen tulos. Pahoja virheitä ei tullut, tulostavoite tuli saavutettua ja yllättäen se riitti toiseen sijaan! Alkuerätulokset näytti tässä vaiheessa neljättä lähtöpaikkaa. Hannun moottori toi kaivattua kulkua, lyhensin välitystä vielä piikillä koska moottori tuntui peukkulämpömittarilla hieman turhan kuumalta.

Toinen samanlainen sijoitus riittäisi toiseen lähtöpaikkaan joten päätin tiukan tuumaamisen jälkeen laittaa alle uudet renkaat. Viimeinen alkuerä oli edellisen toisinto, tulos parani 0.3s mutta Lehtimäen Sauli sai erään vauhdin päälle ja ajoi 15 sadasosaa paremman tuloksen. Oma sijoitus tällä kierroksella siis kolmas, näillä eväillä finaaleihin 3. lähtöruutu! Kärjestä lähtisi Eetu Pesonen jonka vauhtiin ei muilla ollut mitään mahdollisuutta. Eetu ajoi stanulla hitaimpien viriautojen tahtiin.

Ensimmäisessä finaalissa pääsin onnekkaasti ulkokautta kiertämään kakkospaikalta lähteneen auton ja kun takaa tulijat järjestivät kunnon romurallihipat sain ajella rauhassa maaliin asti kakkospaikalla, edellä Eetu yli kymmenen sekunnin kaulalla ja takana Malisen Lauri kolmen sekunnin päässä. Toinen erä oli lähdön osalta ensimmäisen toisinto, maalissakin kolmen kärki sama mutta Lauri oli tällä kertaa vain reilun sekunnin päässä.

Kolmannessa erässä olikin sitten vähän enemmän tapahtumaa, tiukkaa kylki kyljessä ajoa Erikssonin Tinon ja Malisen Laurin kanssa. Sijoituksia vaihdeltiin useampaan kertaan, olin jossain vaiheessa jo neljäntenä, sitten pääsin nousemaan toiseksi, putosin taas kolmanneksi oman ajovirheen ja pyörähdyksen seurauksena mutta Tinon pyörähdettyä loppuvaiheessa pääsin nousemaan takaisin toiseksi. Kaikissa finaaleissa siis toinen sija ja loppusijoitus myös toinen. Tulos oli paljon parempi kuin osasin odottaa joten jäi kyllä hyvä maku suuhun kisasta. Eetu "the Stig" Pesonen oli omaa luokkaansa mutta muiden kanssa erot oli niin pieniä että sijoitus olisi voinut olla mikä tahansa.

Sen verran kivaa tämä kilvanajo on että ensi talvikauden kisoihin mennään mukaan. Luokka on vielä auki, jompi kumpi yksipäiväisistä luokista kuitenkin eli stanua tai poroa ajetaan ensi talvena.

Järjestäjille isot kiitokset ja erityisesti Jyrki "syväkurkku" Lehdolle kannustuksesta ja tunnelman ylläpitämisestä!

t. Rami #53