Kirjoittaja Aihe: Team Losi Racing 22/22SCT  (Luettu 42032 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Losi Racing 22/22SCT
« Vastaus #40 : 12.12.2016, 04:51:21 »
Herätellääs ja päivitellääs taas...
Make pyysi etsimään itselleen tuuppikrossaria edullisesti täältä maailmalta. Noh, läheltä löytyi, kahvipaahtimon pojat myivät 22 3.0 autoja mielellään ja vielä kaksi niin jäi omaankin talliin tuuppibuggy. Ensi kesän maastosarjaan alkaa siis olla kalusto kunnossa...
Arska hoiti jälleen rakennushommat ja sähköpostien välityksellä ei ainakaan vaikeuksia kuulunut tänne asti. Lisäksi työn jälki näytti hyvältä.
Keula on tukivarsia ja caster-paloja lukuunottamatta pysynyt samana. Tukivarret ja caster-palat on päivitetty VLA-säädön vuoksi, nivelen paikkaa voi muuttaa. Kyllä siitä jotain on manuaalissa kirjoitettu, mutta kokeilu jää johonkin ennustamattomaan tulevaisuuteen.
Perä on muuttunut oikeastaan kokonaan, hubit , diffi ja slipperi taitavat olla ainoat säilyneet osat vanhoilta ajoilta.
Moottori siirtynyt lähemmäs diffiä, shorty-akun saa poikittain, iskaritorni "kääntyy" diffin yläpuolelle joten siipi tulee edemmäs... Vanhaa konseptiakin siis vielä parannetaan.

Ajoin autolla neljä akullista Ulvilan sisäradalla, auto oli miltei pakettisetupissa, jouset lähelle sitä mitä Juha Aromaa käytti Maastosarjassa ja iskariöljyt samaan suuntaan, ihan samoiksi ei saatu kun tuli öljyn viskositeetin alaraja vastaan omasta pakista. Tilaukseen uusia pulloja...
Ei ole hetkeen taas tullut ajettua mitään takavetoisia offroadereita ja sen takia piti taas hieman treenailla kaasunkäyttöä.
Lopulta ajo maittoi enemmän ja sujui kuitenkin melko hyvin, varsinkin kun kuvastaa vanhaan tuuppi-historiaan.
Oli tuo ehkä helpompi ajaa kuin wanha 22 "1.0", varmasti paljon tuo moottorin siirtyminen ja painopisteen kääntyminen taakse tekee ihmeitä peräpidolle ja siten ajettavuudelle.
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR

Poissa JLe

  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 329
Vs: Team Losi Racing 22/22SCT
« Vastaus #41 : 17.05.2017, 07:37:42 »
Nonniin, puhalletaas pölyjä serveristä ja kirjoitellaan tänne parin ajokerran jälkeen mietteitä Losin nykytahdista, vaikka tuuppi mallina "vanheni" ennen kuin se saviradalle pääsikään...

Noh, autoon haettiin setup RC10-foorumilta viime kauden kuljettajien tekemänä. Aromaa oli kuitenkin A-finaalissa viikonlopun kauden avauksessa joten kaippa se on osannut jottai tehä...

Rata oli todella kuiva kun pääsin ajamaan mutta ihan hyvin ajo tuntui menevän. Muutaman kerran auto pääsi pyörähtämään mutkasta kiihdyttäessä, mutta kun sai urarenkaat eteen niin kääntyvyyttä oli sopivasti ja ajaminen helpottui. Jopa niin paljon että nyt autossa oleva 8.5t kone tulee vaihtumaan nelkussa olevaan 7.5t koneeseen ja nelkkuun ajautuu 6.5t kone kun se vaan postista tulee. Eli on nuo rungot kehittyneet kun aiemmin 22 1.0 auton kanssa tuo 8.5t kone oli aivan kipurajoilla että pysyi vanttuussa... Ainakin Ulvilan liukkaalla radalla.

Hyvin toimii ja mikään ei hajonnut!

Jykä
V*ttuilu on välittämistä
AE/Destiny/TLR