Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4  (Luettu 16278 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Team Associated B4
« : 29.07.2010, 16:19:44 »
Itse olin ajellut jo jonkin aikaa Asson T4:lla kun tuli tarvetta ostaa pojalle(Miika 7V) suunnilleen samaa kokoluokkaa oleva auto. Meillä oli jo valimiiksi Assoon sopivia varaosia ja työkaluja sun muuta nippeliä nurkissa ja sattui löytymään sopiva B4 ostoilmoituksen kautta niin en sitten enää pahemmin harkinnutkaan muita autoja.

Kyseessä on siis 1:10 mittakaavan takavetoinen krossari, eli buggy. Autosta löytyy säätöjä vaativallekin kisaajalle ja vara- ja viritysosia on tarjolla niin kotimaisissa kaupoissa kuin ulkomaillakin. Auto on jo melko vanha malli moneen muuhun kisakelpoiseen autoon verrattuna, mutta viime talvikaudellakin näitä nähtiin esim. Winter Jumps sarjassa useampia. Myös maailmalla näillä ajellaan edelleen.

Perusrakenne on suunnilleen sama kuin T4:ssa, lukuunottamatta lyhyempiä tukivarsia ja pienempiä renkaita. Oletin että näin pienillä eroilla autot olisivat hyvin samanlaisia esim. ajettavuudeltaan, mutta B4 hakkaa "iskän auton" mennen tullen motista, renkaista ja radasta riippumatta.

Auto oli siis käytetty ja ostin sen rullaavana. Mukana oli muutamia Asson Factory Team viritysosia ja iso pussillinen mm. tukivarsia ja yleisimmin tarvittuja varaosia, sekä renkaita ja vanteita 3 kierrosta. Hintaa koko kasalla posteineen oli 140€. Pelkän auton olisi saanut n. 30€ halvemmalla, mutta kun näkee sen osaläjän mitä oli mukana, ei auto sitten enää tunnu kovin kalliilta.

Autossa on paikoillaan seuraavanlainen tekniikka:

Moottori: EZRun 3300KV - linkki
Säädin: EZRun 35A - linkki
Servo: Blue Bird 621DMG+HS - linkki
Radiot: Futaba 2PHKA + R152JE

Tällä hetkellä on käytössä 24/78 välitykset kun vakio on 20/78.
Ao. mittaukset on tehty välityksillä 24/78.



Mittauksia 3S akulla
Imax: 31A
Pmax: 358W
Umin: 11.55V
V@75%TH-EPA: 59km/h
Vmax: 68km/h

Mittauksia 2S akulla
Imax: 32A
Pmax: 249W
Vmax: 47km/h
 
Tuolla tekniikalla jää aika paljon pelivaraa välitysten säätelyyn. Isomman kv-arvon moottorissa tulee helpommin lämpöongelmia ja tuolla motilla riittää 35A säädin vaikka laittaisi millaiset välitykset. Olen ollut tyytyväinen noihin sähköihin eikä Miikakaan ole autostaan valittanut.






Auton räjäytyskuva: linkki
Iso Asso B4 keskusteluketju rc10:llä: linkki
Videopätkä tästä kyseisestä yksilöstä:
Team Associated B4 @ Skate park

« Viimeksi muokattu: 30.07.2010, 18:28:34 kirjoittanut nph »

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 201
Vs: Team Associated B4
« Vastaus #1 : 02.08.2010, 21:52:16 »
Mitäs ajoaikaa tulee jos ajatellaan kisailua jossain radalla?

-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Team Associated B4
« Vastaus #2 : 03.08.2010, 08:09:05 »
Enpä ole tarkemmin mittaillut, mutta kyllä sillä vähintään yhtä kauan ajaa kuin mun T4:lla ja Markon E-Firestormilla. Se riittää :)

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 201
Vs: Team Associated B4
« Vastaus #3 : 03.08.2010, 10:50:59 »
Tuli mieleen, kun tekisi mieli sähköcrossari jossain välissä hankkia.
Ja mielellään sellainen joka olisi ihan kisakelpoinen, vaikka en koskaan kisoihin koskaan menisikään.

Kuinka monella täällä foorumilla loppujen lopuksi on näitä 1/10 kokoisia sähköpelejä?
nph=Asso B4 & T4?
MarkoM= HPI E-Firestorm  & LRP S10 Blast BX Olikos molemmat 1/10 kokoa?

Muista en tiedäkkään mitä kalustoa löytyy.

Täällä kuitenkin on jonkin verran autoilijoita, niin olisi hienoa saada joskus sellainen porukka kasaan joka ajelisi esim juuri sähköcrossia tms samassa kokoluokassa...Tai mikä nyt eniten kiinnostaa...crossi vai touring.
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Team Associated B4
« Vastaus #4 : 03.08.2010, 11:51:56 »
Noitten lisäksi on porukassa ainakin Kyoshon Lazer ZX-5(eli samanlainen kuin LRP S10) ja Traxxas Rustler, joka on vastaava kuin nuo T4 ja Firestorm trukit. Voi olla muitakin, mutta nuo nyt tuli ensin mieleen.

Mulla ei ole ainakaan mitään mielenkiintoa vaihtaa kalustoa krossista mihinkään muuhun. Jos mun alkaa tekemään mieli asfaltille, niin siihen tarkoitukseen mulla on Mini-T.

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Team Associated B4
« Vastaus #5 : 03.08.2010, 23:42:08 »
Taitaa olla porukan kalusto aikas erilaista, on polttismonsua, !/16 pikkupirurevoja, 1/10 polttistrukki, 1/8 sähköbuggy, 1/8 polttistruggy ja tietysti vielä osa takavetoisia ja osa nelikkoja.
Aika vaikeaa mitään kisaa laittaa pystyyn kaluston puolesta mutta ainakin itsellä on täysi työ pysyä ratamerkkien sisällä ja vielä siten että renkaatkin olisivat maatapäin niin eräänlainen "ajotaito" kisa onnistuu ;)
Näyttää kyllä nuo 1/10 sähkövekottimet menevän sopivilla sähköillä niin ketterästi että en mä edes taida haluta sellaista vastaan kisailla ::)

Poissa nph

  • RaumRC ry.
  • Jack Bauer
  • Viestejä: 529
    • Videoitani Youtubessa
Vs: Team Associated B4
« Vastaus #6 : 04.08.2010, 10:41:21 »
Säätimestä kilahti tuuletin, mutta näyttää tuo 35A säädin jaksavan ihan hyvin ilman tuuletintakin. Tosin autokin on kevyt verrattuna moneen muuhun, mutta välitykset ei ainakaan ole mitenkään erityisen kevyet ja silti säädin on toiminut hyvin jo useamman akullisen.

MVu: Kalustoa on porukassa monenlaista, mutta en luetellut kuin 1/10 sähköautoja kun niitä kysyttiin :)

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
  • Viestejä: 201
Vs: Team Associated B4
« Vastaus #7 : 04.08.2010, 10:45:43 »
Jep, noita 1/10 autoja nyt kyselin.
Kun tuo revo saa mennä sellaisen tieltä.

Olen tässä katsellut noita erilaisia, niin B4, ja Schumacher Cougar olisi tällä hetkellä vahvimmat vaihtoehdot.
-Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

Poissa MVu

  • RaumRC ry.
  • Wanha jäsen
  • Viestejä: 400
Vs: Team Associated B4
« Vastaus #8 : 04.08.2010, 15:31:31 »
No niinpä siinä näköjään kysyttiinkin ::)
Minäkin ettiskelin 1/10 autoa viimeviikolla mutta ei oikein mikään iskenyt, Hpi Cyperin melkein Modelsportista tilasin ja LRP S10 oli kanssa harkinnassa mutta LRP:n viestiketju RC10:ssä ei oikein vakuuttanut auton laadusta. Kössillä olisi tietty tuo DBX VE neliveto keskidiffillä mutta taitaa olla iso 1/10 kokoluokkaan?

Poissa Marko

  • RaumRC ry.
  • Gold Member
  • Viestejä: 76
  • propellihattu
    • Skype
Vs: Team Associated B4
« Vastaus #9 : 04.08.2010, 16:08:58 »
Itse jos 1/10 crossaria etsisin (no kokoajanhan sivusilmällä vilkuilen) niin tuo HPI Cyber ois aika vahvoilla ja myös Tamiya Durga tai sitten Tamiya TRF201. Oma LRP on pöydällä odottamassa uusia osia. Se ei ole kyllä mikään unelma auto, noh sitä mukaan korjataan uusilla osilla kun vanhat pettää, tuleepahan kokemusta tuostakin koslasta.
Jotain semmosta sitten sielä radan ulkopuolellakin on, kun kauheasti kiinnostaa sinne ajella. "mauska"